short shifter

Forumindex Forums Modellen Astra short shifter

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    dennisv123

hallo,

heb van de week een short shifter besteld via internet waarbij stond dat het voor elk type astra coupé van het jaar 2000 tot 2006 was.. maar ben vast begonnen met het loshalen van de versnellingspook maar begin nu steeds meer te twijfelen ;p. want op instructies op internet ziet dat ”versnellingmechanisme” (weet niet precies hoe die bak onder de pook heet) er heel anders uit dan bij mijn wagen. dus heeft iemand hier ervaringen mee en kan mij misschien wat uitleg geven. want word er niet echt wijs uit via de andere ”how to’s”.

mvg.

bart-gsi
      Deelnemer

Als je de connectie tussen je pook en bak los haalt je bak in zijn achteruit zette..dat helpt met het afstellen straks als je je shortshift erin hebt zitten als deze past….

Dat op plaatjes is meestal een voorbeeld.. Het zelfde met velgen en uitlaten.. Dan hebben ze een voorbeeld maar wijkt dan weer af voor iedere auto qua maat

dennisv123

bedankt voor de snelle reactie, krijg de shortshifter morgen binnen dus zal hem dan eens bekijken.
          mvg.

dennisv123

net de short shifter binnen gekregen maar gaat dus naar mijn mening voor geen mogelijkheid passen..

de short shifter die ik net heb binnengekregen staat hier onder in de link:
            http://fullcartuning.nl/short-shifter-opel-astra

maar deze ziet er ook helemaal niet uit zoals de originele pook (weet niet hoe je foto’s aan een bericht toe voegt)..

wat ik ook op die howto’s op internet zie, is dat er onder aan de pook 2 kabels zitten die richting de versnellingsbak gaan. deze zitten er bij mij ook niet.. in plaats van 2 kabels zie ik 1 dikke stang richting de versnellingsbak gaan. dus waar kan dit aan liggen? verkopen ze het verkeerde spul op deze webshop of is er wel een mogelijkheid om dit passend te maken?

bart-gsi
            Deelnemer

Fotos kun je uploaden via photobucket e.d. maar als je een stang hebt dan heb je een bal onderin zitten.. Een stang naar voren die naar de bak gaat.. En een ring met een veer voor de pookknop op te zetten die je met je hand bedient… Als ik het zo goed omschrijf..

dennisv123

Klopt, maar op de link die ik net stuurde zie je ook dat er aan die kogel nog een kleine stang naar onder gaat en dat er nog een kleine stang haaks op de kogel staat. Maar die kleine stang die er haaks op staat zit er bij de originele niet op, en de andere kleine stang zit bij de short shifter geen oog in waar een borgring doorheen moet en deze zit bij de originele wel..

bart-gsi
                Deelnemer

Wat je misschien kan doen is mathijssen technics (http://www.opel-tuning.nl) informeren/bellen welke shortshifters passend zijn op jouw type auto en versnellingsbak… Dan kunnen zij jouw ook vertellennof jij een juiste variant hebt.. M-tech levert ook shortshifters namelijk…

dennisv123

Oke bedankt voor de info

Gr

bart-gsi
                    Deelnemer

Graag gedaan

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.