Shokken en toeren die wegvallen

Forumindex Forums Modellen Astra Shokken en toeren die wegvallen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275691
    Locate
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 March 2016

      Beste mensen,

      sinds kort heb ik problemen met de motor van mijn Astra G Carbio 1.8.
      Als ik mijn wagen start komt er een pruttelend geluid uit mijn uitlaat ook mijn motor moet regelmatig bijgeven omdat hij precies gaat uitvallen, veel toeren verliest en vertrekken gaat alsof ik nog maar net met de wagen leer rijden, na een 2-4 minuten gaat dit weg.
      Bij 120 km/h valt bij de helft van induwen van mij gaspedaal het ‘vermogen’ weg (alsof hij gaat stilvallen en niet meer kan bijgeven)

      Al bij al merk ik ook dat hij niet meer zo krachtig is als voor deze problemen.

      Ik kan aardig wat zelf vervangen dus verkies ik ook eerder o dit probleem zelf op te lossen, maar aangezien ik niet weet aan wat dit ligt weet ik ook niet waar te beginnen.

      Alvast bedankt voor jullie hulp!

      #18312460
      Speedswitch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 June 2015

        Eerst uitlezen! Zeker met deze vrij algemene symptomen kan je je halve auto vervangen voor je het probleem hebt getackeld. Iemand met een Op-com opzoeken of even langs een garagebedrijf gaan en uitlezen wat de auto voor foutcodes heeft opgeslagen, en in het geval van een op-com, even een ritje maken met de laptop erbij om te zien wat de sensors aangeven als het probleem optreed.

        Overigens vermoed ik, onderbuikgevoel, een ontstekingsprobleem door een doorslaand bobineblok danwel een verkeerde timing (in dat geval krukassensor / nokkenassensor checken)

        Edit: Ik ga er vanuit dat de auto netjes onderhouden is? Niet dat de bougies al 80.000km oud zijn enzo. Anders dat eerst even checken

        #18312461
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Ik weet niet vanwaar je komt, maar ik zou best mijn expertise erop willen loslaten om te kijken wat mogenlijk de oorzaak is.

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #18312462
          wouter10
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2015

            kijk de bougies maar na
            de ont

            steking slaat over

            #18312463
            Bouman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 August 2015

              hoi,

              sorry dat ik ook inhaak op dit topic, maar mijn astra g cabrio z1.8xe uit 2004 doet bijna hetzelfde. als ik hem start hetzelfde gepruttel en als ik gas geef gebeurd er praktisch niks, laat ik de auto even stationair draaien met het nodig gebonk en bijna uitvallen tot gevolg, kan ik wel redelijk wegrijden. verschillende mensen gaven aan dat dit de bobine is/kan zijn.

              vanmorgen in de garage op mijn werk (werk bij de taxi met volledige garage) een nieuwe bobine laten monteren met 4 nieuwe bougies, maar het probleem blijft nog steeds. (nieuwe bobine maar weer verwijderd en oude terug gezet om de nieuwe te retourneren en geld terug te krijgen, hoop ik!!). koppen van de bougies die eruit gehaald zijn waren redelijk zwart te noemen.

              heb nu ook vandaag pas voor de 1ste keer een foutmelding gehad op mijn dashboard (auto met sleuteltje). uitlezen ging vorige week niet van harte, ding op de zaak kon de auto niet vinden, ook bij een ander (echt garage bedrijf geprobeerd) maar ook hun kregen hem niet uitgelezen, na een beetje prutsen gaf hij een p0170 melding aan (of iets wat er op lijkt)

              heb al een beetje op het forum rond geneusd, maar zie zoveel verschillende zaken die het kunnen zijn.

              iemand zo enig idee wat het buiten de bobine en de bougies kan zijn? ik probeer morgen langs opc te rijden (als de tijd het toelaat) en kijken of hun de auto wel uit kunnen lezen.

              alvast bedankt.

              aanvulling 23-3-2016:

              net bij de opel geweest.

              mijn gaskleppenhuis blijkt goed smerig te zijn en moet gereinigd worden. als dit niet zou helpen zou ik ook mijn luchtmassa meter moeten vervangen en daarna moet hij weer ingelezen worden door opel voor zijn basiswaarden. hij heeft het ook over een map sensor gehad, maar dit zou volgens de monteur op mijn werk het niet moeten zijn, anders zou hij altijd lullig lopen en blijf ik onder de 2500 toeren dat rijdt hij 75% goed.

              #18312464
              wouter10
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2015

                laat de gasklep bij de dealer over nieuw inleren[ adaptiewaarde riesetten] dan moet het over zijn

                #18312465
                Bouman
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 August 2015

                  Hoi Wouter,

                  Bedankt voor je reactie.

                  Degene die hem heeft schoongemaakt (zelf monteur), heeft hem ook gelijk ingelezen. Probleem blijft helaas nog steeds.

                  Hij denkt zelf dat als een nieuwe lmm niet werkt, dat het gasklephuis zelf defect is.

                  #18312466
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    Problemen met de gasklep kan ook een defecte ECU zijn.. Leg je probleem eens voor bij liviu2004 of zakhooiTM

                    #18312467
                    Bouman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 August 2015

                      dat heb ik de monteur inderdaad ook horen zeggen.

                      ik zal wel eens kijken wat liviu2004 of zakhooiTM zeggen.

                      dank je

                      bij opel gaf hij trouwens foutcode p0170 en p1555 aan

                      #18312468
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        @wouter10 wrote:

                        laat de gasklep bij de dealer over nieuw inleren[ adaptiewaarde riesetten] dan moet het over zijn

                        Ik heb echter nog nooit opnieuw hoeven inleren bij Opels.
                        Deze pakken iedere keer bij op contact zetten hun basiswaarde.

                        Dat inleren van de gasklep heb je bij de technisch gevoeliger merken als Volkswagen heel veel.

                        Als je daar de stekker van de gasklep losneemt of hem een keertje handmatig opendrukt moet je hem vaak al inleren.

                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                        #18312469
                        Bouman
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 August 2015

                          zo voorlopig de laatste update (hoop ik):

                          nieuwe luchtmassameter erop laten zetten, was nog geen 5 min werk, en wonderwel rijdt hij weer super.

                          waar ik eerst niet harder kon rijden als 80-85 en met 40 km/u een brug opreed. rijd hij nu met gemak 130+ en zit hier ook lekker snel aan.

                          bij de opel geweest voor het opnieuw inleren, want het lampje van mijn motor bleef branden. andere monteur zal niet de juiste software gehad hebben.

                          ook dit is nu weg en is mijn dashboard heerlijk donker en rijdt de auto weer als een zonnetje. al met al ben ik een kleine 300 kwijt geweest aan het probleem.

                          iedereen bedankt voor de input en reacties en hopelijk heb ik jullie voor een lange lange tijd niet meer nodig.

                          bedankt.

                          #18312470
                          Locate
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 March 2016

                            Hallo, Het was inderdaad de luchtmassameter.

                            Ik ben deze topic wat uit het oog verloren vandaar het late antwoord.

                            Mijn auto trekt weer op als een beest!

                            Alsnog bedankt voor de vele reacties!

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.