shoke ?

Forumindex Forums Modellen Manta shoke ?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255605
    Luuk123
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 January 2012

      Beste allemaal,

      Mijn Manta B1 blijft bij koude start maar moeilijk lopen.
      Nu viel het me op dat dit apparaatje ‘probeert’ de gashendel aan te duwen, maar het lijkt of de veer te zwak is.

      Kan iemand me vertellen wat dit apparaatje is en hoe deze aangestuurd wordt? Ik zie namelijk geen kabels o.i.d. ernaartoe lopen?

      bedankt!

      #18110080
      fluks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 October 2005

        heb je een automaat?
        dit ding zorgt er voor waneer je je gas dicht doet de motor niet afslaat maar even iets verhoogt toerental houd en langzaam de gasklep dicht doet

        #18110081
        Luuk123
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2012

          Ja klopt een automaat ja.

          Waarop reageert deze dan? Ik zie namelijk nergens kabels of slangen er naartoe lopen?

          En kan deze invloed hebben op slecht blijven lopen bij koude start? Als ik je goed begrijp zou deze dus ook bij starten (als ik gas los laat) de gasklep moeten aanduwen?

          #18110082
          mantallica
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 December 2005

            Als je bij een automaat in één het gas los laat is de aandrijving weg en
            is kans dat de motor dan afslaat. De veer zorgt er voor dat de gasklep
            het laatste stuk voorzichtiger dichtgaat naar het stationair lopen toe.
            En slaat dan niet af.

            #18110083
            Luuk123
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2012

              Bedankt voor jullie reacties.
              Ik moet dus verder zoeken naar het probleem van het afslaan.

              Zou het met de carburateur te maken kunnen hebben? Dat deze vervuild of versleten is of er een afstelling niet goed is? Bijv. die van het stationair lopen?

              #18110084
              mantallica
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 December 2005

                Denk toch dat je het probleem in de afstelling van je carburateur moet zoeken.
                Kan heel veel oorzaken hebben

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.