Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Servicelampje Astra H 1.9 cdti gtc 2006
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2013 om 07:44 #17259117
Beste forum leden,
Hopelijk kan iemand mij hier helpen.
Sinds deze week brandt bij mij het oranje storingslampje (oranje lampje met de auto en de steeksleutel)
Als ik dan de auto uitschakel, en opnieuw start is het weer weg voor circa 10min.Meestal boven de 3000 toeren gaat het lampje pas aan, als ik flink doortrek dus, maar kan ook zomaar verschijnen.
Als het lampje aanspringt heb ik geen last van vermogensverlies o.i.d. auto spring ook niet in noodprogamma.Gisteren de auto bij dealer aan de kast gehangen, Monteur vertelde mij dat hij storing gaf op de roetfilter.
Na controle bleek een slangetje niet goed aangesloten, gister avond gereden maar na een half uur weer het lampje aan.Vervolgens stilgezet, gaspedaal en rem ingedrukt, contact omgedraaid en foutmelding : ECN 190 158 gekregen.
Na wat google’n kom ik uit op EGR of DPF Storing?Wat kan ik nu verwachten? De kosten van een nieuwe roetfilter zijn schrikbarend..
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?Tot slot de auto is gechipt , en sinds de chip 50.000 km gereden (2jaar geleden).
Hoop dat iemand me kan helpen.
Groeten,
Nick
9 juli 2013 om 09:48 #18158311Bij mijn twintop werd ook steeds een fout gegeven op de DPF (weet de juiste code niet meer), heb als eerste stap enkel de temperatuursensor van de DPF vervangen en heb nu al enkele maanden geen melding meer gekregen.
Deze temperatuursensor kost bij een Belgische dealer wel 265 euro :(
9 juli 2013 om 09:56 #18158312@Demon3 wrote:
Bij mijn twintop werd ook steeds een fout gegeven op de DPF (weet de juiste code niet meer), heb als eerste stap enkel de temperatuursensor van de DPF vervangen en heb nu al enkele maanden geen melding meer gekregen.
Deze temperatuursensor kost bij een Belgische dealer wel 265 euro :(
Ja de prijzen zijn idd niet misselijk, maar liever 265 aan een sensor dan 1700 ex montage aan een complete roetfilter…
Ik ga hem vd week even uit laten lezen met opcom. Kijken hoe ver we komen…9 juli 2013 om 10:00 #18158313Heb deze melding ook wel eens als ik een langere periode rustig heb gereden.
Bij de garage de roetfilter laten regenereren, en sinds dien met wat meer gas geven heb nu nog heel af en toe nog storing.Wat me wel opvalt is dat het altijd bij warm weer gebeurde.
9 juli 2013 om 10:01 #18158314@predator wrote:
Heb deze melding ook wel eens als ik een langere periode rustig heb gereden.
Bij de garage de roetfilter laten regenereren, en sinds dien met wat meer gas geven heb nu nog heel af en toe nog storing.Wat me wel opvalt is dat het altijd bij warm weer gebeurde.
Regeneren kan ook met OpCOm als ik het goed heb.
Moeten we wel ff zoeken waar dat zit, maar dat moet vast goed komen.9 juli 2013 om 11:25 #18158315@predator wrote:
Heb deze melding ook wel eens als ik een langere periode rustig heb gereden.
Ja ik ga de roetfilter laten regenereren via opcom samen met Basshoven, kijken wat dit doet.. Kapotte DPF lijkt me sterk omdat de auto ook niet in noodprogramma springt.
12 juli 2013 om 19:31 #18158316vandaag de roetfilter geregenereerd, maar de code komt toch terug.
Moet wel zeggen dat ik het erg kort vond.
De regeneratie was na ongeveer 1 minuut al klaar???
Even naar de 3000 toeren en weer terug en klaar.
Is dat normaal?Dit is de code:
Nick heeft deze slang al laten vervangen.
Iemand een idee waar we het verder kunnen zoeken?12 juli 2013 om 20:00 #18158317regeneratie is afgebroken omdat er een foutmelding in is gekomen, zou toch beide slangen van de druksensor eens controleren op lekkages of verstoppingen
regeneratie duurt normaal 10-15 min
13 juli 2013 om 07:20 #18158318mag je wel meerdere malen binnen een bepaalde tijd regeneren?
Groet
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.