Service Handrem probleem 293-06 Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra Service Handrem probleem 293-06 Astra J

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    aghofman
    Deelnemer

Bereft sportstourer 1.6 CDTI met slechts 330dKM :-) uit 2016 .

2 dagen na een probleemloze APK geeft het display aan : Service Handrem. De schakelaar werkte ook niet meer maar de auto gaat nu automatisch op de handrem na uitzetten contact , dit is luxe maar voor een volgende APK problematisch. Ik heb de schakelaar vervangen maar nog steeds blijft de fout . Ik kan de handrem module via software ( hobby) aan en uitzetten. De achterwielen blokeren en de-blokeren netjes . Er lijkt geen verbinding tussen de schakelaar en de stuur module. Heb optisch naar diverse kabel bomen gekeken maar in eerste instantie niets gevonden , wat een kabel zit er in zo’n auto zeg! Heeft iemand een schema wat ik kan gebruiken om te zoeken of tips waar het fout zou kunnen gaan? Gaat de schakelaar bijvoorbeeld direct naar de stuur module achter het linker achterwiel? De foutmelding komt ook meteen na een reset terug . Ik heb de connector op de stuur module losgehad om te kijken naar corrosie maar alles ziet er netjes uit, wel heel veel in de regen gereden de laatse maanden maar dat is moeilijk te voorkomen in NL.  Alvast bedankt voor eventuele reacties. Ben geen bedrijf maar een enthousisate Opel rijder van de laatste 23 jaar.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.