Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Sensoren en andere aansluitingen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 augustus 2010 om 14:16 #17225087
Hallo Opel Vrienden,
Ik heb even een vraag..
Ik heb van die leuke klokjes in mijn Astra ingebouwd.. aan de linkerstiel met een carbon look houder.Nu is een klokje voor het verbruik van je motor te meten, de andere voor de lucht aanzuiging te meten (van het luchtfilter) en nog eentje voor de oliedruk.
Nu is mijn vraag aan jullie…
Kan iemand mij zeggen waar de oliedruksensor zit bij een C20XE en op welk stekkertje zou ik die moeten aansluiten?
Kan iemand mij vertellen waar de aansluiting zit voor dat slangetje van het vacuum metertje?
Kan iemand mij vertellen op welk stekkertje ik het verbruiksklokje moet aansluiten, ik weet dat die op de stekker van de lambda sonde moet, maar weet niet welke.
Alvast reuze bedankt.. Groeten, Ramon
23 augustus 2010 om 17:45 #17717302Effe duidelijkere uitleg gaarne over de meters??
Verbruiks meter?? is dat de vacuum meter??
Verbruiks klokje is dat niet de air Feul ratio meter
=============================================================================
> oliedruksensor
– Oliedruk sensor op oliepomp in de buurt van de oliefilter.
– Let wel dat je een druksensor voor een meter moet monteren.> Vacuum meter:
– Vacuum kan je van het inlaat (NA DE GASKLEP) van een van de dunne slangetjes pakken> Air feul ratio meter:
– Lambda sensor heeft als het goed is 2 witte en een Zwarte draad.
– De Zwarte draad is de meetwaarde draad, de andere 2 zijn voor de lambda sonde verwarmingWillem
23 augustus 2010 om 19:40 #17717303origineel gepost door wim-v6
Effe duidelijkere uitleg gaarne over de meters??Verbruiks meter?? is dat de vacuum meter??
Verbruiks klokje is dat niet de air Feul ratio meter
=============================================================================
> oliedruksensor
– Oliedruk sensor op oliepomp in de buurt van de oliefilter.
– Let wel dat je een druksensor voor een meter moet monteren.> Vacuum meter:
– Vacuum kan je van het inlaat (NA DE GASKLEP) van een van de dunne slangetjes pakken> Air feul ratio meter:
– Lambda sensor heeft als het goed is 2 witte en een Zwarte draad.
– De Zwarte draad is de meetwaarde draad, de andere 2 zijn voor de lambda sonde verwarmingWillem
Hoi Wim,
Bedankt voor de tips zover.
Wat betreft de verbruiksmeter, deze moet op de lambda aangesloten worden, die meet de uitstoot en geeft zo aan of je zuinig rijd of niet. (Air-Fuel).
Wat betreft de oliedruksensor, deze moet op een oliedruksensor worden aangesloten bij de oliefilter.. weet alleen niet of ik een oliedruksensor heb.. (Oil-Pressure).
Wat betreft de vacuum meter, deze moet op een nippel worden aagesloten en meet de hoeveelheid lucht die aangezogen word tijdens het rijden (Vacuum).
Ik weet niet precies waar ik die nippel voor de vacuum kan vinden en de oliedruksensor weet ik ook niet…
Groeten, Ramon
23 augustus 2010 om 21:10 #17717304je heb wel een oliedruk sensor, maar niet voor een meter, alleen voor een lampje. (schakelaar dus).
Vacuum, die moet niet o een nippel worden aangesloten maar met een T stuk op 1 van de vacuum slangen.
Oliedruk sensor dicht bij oliefilter
Willem
24 augustus 2010 om 22:13 #17717305origineel gepost door wim-v6
je heb wel een oliedruk sensor, maar niet voor een meter, alleen voor een lampje. (schakelaar dus).Vacuum, die moet niet o een nippel worden aangesloten maar met een T stuk op 1 van de vacuum slangen.
Oliedruk sensor dicht bij oliefilter
Willem
Hoi Wim..
Welke slang is dat nu precies bij dat gasklephuis?
Heb je daar misschien een foto van?
Ik weet niet welke ik moet nemen.. haha..Alvast bedankt!
Groeten, Ramon
25 augustus 2010 om 20:34 #17717306een van de slangen op het inlaat NA de gasklep, deze geven allemaal vacuum.
je kan bijvoorbeeld de slang pakken van de tankventilatie klep.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.