Bij mijn Frontera B 2.2 benz. brand het motormanagement lampje. Als ik af en toe speel (aan/ uit zetten) met het alarm/ startonderbreker gaat het lampje uit. Er is een aparte alarminstallatie ingebouwd met een eigen afstandbediening. Echter na enige tijd gaat hij weer aan. Nu zag ik onder de motorkap dat een stekker voor een sensor los zat. Ik kan echter niet zien waar hij in moet. Het betreft een sensorstekker met één blauwe draad. Deze komst vanaf een splitsing waar ook de nokkenassensor bij uit komt. Weet iemand waar deze stekker op moet. Ik denk namelijk dat dan het MML ook uit gaat. Hij start en loopt zonder problemen.
Bij het uitlezen bleek de nokkenassensor defect te zijn. Nadat deze vervangen is ging de auto stotteren. Oude nokkenassensor is weer terug geplaatst en de auto rijd weer goed, maar het mml gaat weer branden.
Deze motoren hebben wel een startonderbreker, deze word automatisch uitgeschakeld bij aanzetten contact, transponder zit in de sleutel, deze doet verder niks met de afstandsbediening.
Wat 14XE zegt, uitlezen.
Willem
Auteur
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.