Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Senny 3.24v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2009 om 18:27 #17211922
Hallo Opellovers,
Ik ben ”weer” eigenaar van een senny uit 92 emeraldgroen en uiteraard een 24v met automaat! heerlijke auto, heb hem gekocht in emmen van opel parts met 126 d op de teller misschien dat iemand hem te koop heeft zien staan op marktplaats. Momenteel al 4 duizend mee gereden HEERLIJK wat een auto, als je hem thuis wilt zetten ben je in staat om door te rijden om nog een blokje om te maken! fantastische wagen! maar goed al met al niet al geheel zonder ”problemen”… ik zit met een nog onoplosbaar probleem en dat is dat als ik hem start hij vaak onregelmatig gaat lopen net niet afslaan, en het toerental wisselt tussen 250 en 1000 rpm. soms erg schokkend en soms gewoon netjes stationair. als ik mn voet een beetje op t gas trap zodat die rond de 1000 rpm blijft en ik hou dat even aan dan wil die vaak netjes gaan lopen maar zelfs dan nog gaat die van hoog naar laag en laag naar hoog als die in N of P staat. ik heb het zowel als die warm als koud is langzaam rij of stilsta. WIE weet wat dit kan zijn? Ook heb ik 1 keer stilgestaan na het wildplassen aan de kant v/d weg wilde die niet meer starten.. hij deed NIKS toen ik t contact omdraaide ik hoorde alleen de zekeringen kast gaan.. maar starten deed die niet.. volgende dag teruig naar senny en t was starten en lopen! vreemd! ook valt mij op dat de vin nooit aangejaagt wordt.. ik heb er 2.. één voor de airco en 1 die aan de motor mee draait dmv de aandrijfriem.. maar nooit dat ik die 2e hoor aanslaan en de motor blijft altijd netjes op 100 c. zal zo horen denk ik dan. klopt dat?
Nu een vraagje over… ja wel… het bekende probleem ROEST.. zoo jammer maar helaas het zit er.. op meerdere plekjes… dus nu is mijn vraag wat is goedkoper…. een donor halen en het blok om zetten of deze laten helpen!? ik heb al zoveel mensen rondgevraagd naar een spuiter die betaalbaar maar vooral goed werk leverd… maar tot op heden geen enkel adres verkregen:( wie weet er hier een spuiter die betaaldbaar en goed is? ik zou zo graag mn senny willen laten opknappen ipv dat ik hem straks naar de oud ijzer boer moet brengen!
AUB jullie hulp graag!
Ohja.. zijn er sporteinddempers te verkijgen voor senny? universeel wil ik liever niet, wel zat ik er aan te denken om de einddemper te verwijderen en 2 pijpen door te trekken naar L en R. ik vind dat je die mooie 6cyl wel mag horen :D
Hoop op ervare reacties!
5 september 2009 om 18:46 #17519715hey welkom :D
stel je anders ff voor, wie en waar je bent :D
5 september 2009 om 18:58 #17519716beetje lastig als je niet weet waar je van daan komt zitten
veel goede spuiter in nederland en belgie.
daarnaast zoals hier boven gesteld
stel je zelf even voor en mogelijk een foto,je van
de senny zijn we gek op hier.vgr tonsr.5 september 2009 om 19:52 #17519717heei,
ik heb hem op marktplaats zien staan, en idd een mooie auto om te zien!!
me vader kan eventueel wel de plekjes voor je wegwerken en hem een kleine opknapbeurt geven. hij is auto spuiter van beroep.hier een linkje om een kleine indruk te krijgen:
http://www.autoromijn.nlp.s. kijk ook even onder restauratie en verbouwen en dan naar commodore 5700 V8 die is recent door me vader gespoten!
groetjes bettus accu
5 september 2009 om 19:53 #17519718AnoniemLid sinds:
1 January 1970Welkom, het is nu wachten op :kewlpics
6 september 2009 om 10:18 #17519719origineel gepost door MonzaRon
Welkom, het is nu wachten op :kewlpicsJullie hebben helemaal gelijk, thanks alvast voor de reacties!
Ik ben chris en ben verzot op opel senators, kom uit alphen aan den Rijn en ben 20 jaar oud. Dit is mn 2e sennie, de eerste was uit 91 met bijna 280 d op de teller. is terug te vinden via autoweek en dan my reviews. Ben nu dus weer eigenaar van een senny en nu een 24v, elke dag is t weer een genot om hem te starten en de straat uit te rijden.. ik wil deze echt niet meer weg doen en moet dus hard sparen om hem weer punt gaaf te maken dmv plekjes te laten bewerken en ander interieur over te zetten liefst leer. Iemand nog die een setje kwijt wilt? zwart of creme leer dat maakt niet uit. OOk zoals eerder vermeld heb ik t probleempje met stationair lopen.. misschien iemand die daar antwoord op heeft?alvast bedankt allemaal
Bettus accu bedankt misschien is het handig als ik een keer bij jou/je vader langs kom om te laten zien wat er aan gedaan moet worden en voor een prijsopgave enz lijkt me heerlijk als ik deze senny weer mooi kan maken hij heeft immers pas 130 d gedraaid. en de autbak is in 2000 gereviseerd dus kan nog makkelijk elke dag bereden worden.
Ik zit niet zo heel veel achter de pc en weet dus ook niet hoe ik fotos van mn senny hier moet zetten! iemand die me kan helpen?6 september 2009 om 10:53 #17519720hey neut :D
hieronder ff een link waar uitgelegd wordt hoe je foto`s kunt plaatsen.
succes :D
6 september 2009 om 14:49 #17519721AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hey Chris of ”V6Inside”, is dit jou review?? :thumbup
Link>>> http://www.autoweek.nl/autoreview/22500/Opel-Senator-30i-CD
7 september 2009 om 09:27 #17519722Hoi Chris,
Super inderdaad zo’n mooie Senny….vind ze zelf ook erg mooi….en ze rijden idd erg lekker.
Autobedrijf schobben in Rotterdam Charlois…..echt een superplaatwerker (Joop is zijn naam)
Zit al een jaar of 30 in het vak……Mijn Monza is daar helemaal roestvrijgemaakt….inclusief nieuwe dorpels, onderkant van de deuren uitgeslepen en nieuwe stukken ingelast, en diverse kleine plekjes….dit is een jaar geleden nu en geloof me 0,0 roest is terug.Succes met het opknappen van je Senny.
groeten,
Mario
7 september 2009 om 09:29 #17519723Geef hem ook anders een Dinitrol behandeling na het verwijderen van de roest….ook erg belangrijk dit te doen…..
7 september 2009 om 15:17 #17519724hm.. die dinitrol behandeling hebben we hier niet zulke beste ervaringen mee….
7 september 2009 om 15:52 #17519725nee idd, dat galopperen van je motor komt waarschijnlijk omdat je stationair regelaar vast zit, die zit onder je dualram, beetje remmenreiniger erin en uitschudden.
8 september 2009 om 21:56 #17519726Hallo jongens,
fototje staat erbij.. rest fotos volgen nog!
Hoeveel was je ongeveer kwijt voor t spuiten en lassen aan je monza in Rdam?
Ik ga morgen mn dualram ervan af schroeven, moet ik dan de stationairregelaar los halen en ff door spuiten en leeg schudden? hoop dat t helpt, voelt een stuk prettiger dan steeds met de voet het gas op pijl te houden.
groetjes
8 september 2009 om 22:22 #17519727is een mooie senator ik heb deze gezien bij opel parts emmen toen hij er zelf mee reed en die kleur groen vind ik ook wel wat hebben :thumbup
hier een link voor een mooi interieur http://link.marktplaats.nl/256258573 en
deze aanbieder heeft nog veel meer senator a en b delen liggenik heb zelf ook een b senator maar moet nog op kenteken
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=958809 september 2009 om 07:55 #17519728origineel gepost door Ghanz
hm.. die dinitrol behandeling hebben we hier niet zulke beste ervaringen mee….Goedemorgen hans,
Ieder zijn eigen ding toch?
Zolang de roest maar wegblijft vind ik het helemaal ok.
Wat heb jij gedaan als anti roest behandeling?9 september 2009 om 07:55 #17519729origineel gepost door charlois187
Hoi Chris,Super inderdaad zo’n mooie Senny….vind ze zelf ook erg mooi….en ze rijden idd erg lekker.
Autobedrijf schobben in Rotterdam Charlois…..echt een superplaatwerker (Joop is zijn naam)
Zit al een jaar of 30 in het vak……Mijn Monza is daar helemaal roestvrijgemaakt….inclusief nieuwe dorpels, onderkant van de deuren uitgeslepen en nieuwe stukken ingelast, en diverse kleine plekjes….dit is een jaar geleden nu en geloof me 0,0 roest is terug.Succes met het opknappen van je Senny.
groeten,
Mario
Ik was voor alles bij elkaar zo’n euro 1500,- kwijt.
9 september 2009 om 08:27 #17519730AnoniemLid sinds:
1 January 1970Voor het Laswerk en Dinitrol ?? :o
9 september 2009 om 09:03 #17519731origineel gepost door MonzaRon
Voor het Laswerk en Dinitrol ?? :oIs dat veel? Opzich heb je er wel even werk aan.. en het spuiten kost ook geld uiteraard toch? Ik wil hem zekers gaan laten opknappen.. en indd nieuw interieurtje en zonnehemel erin. wie heeft er nog een werkend schuifkantel dak raam ligge die elektrische werkt?
groeten Neut
9 september 2009 om 18:39 #17519732AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is dat veel? Opzich heb je er wel even werk aan.. en het spuiten kost ook geld uiteraard toch?
Of dat veel is, kan alleen de eigenaar bevestigen,
blijkbaar is er veel las/werk aan verricht,
waarmee je mag aannemen dat het een waar restauratie object was. :hmmzUiteraard met een verbluffend resultaat tot gevolg,
de Monza van Mario is in ‘concours-staat’.:thumbupmijn reactie was idd snel genomen, zonder de inhoud
te weten van het vele werk wat er aan verricht is.=====================================
Wat het spuiten betreft:
doe je de voorbewerking grotendeels zelf, spuitklaar maken,
moet je rekenen tussen de 800 en 1200 euro,
ligt aan de keus van jou spuiter, kwaliteit daarbuiten gelaten.Laat je het geheel allemaal over aan een spuiter, dan gaan
de kosten flink oplopen richting de 2000 euro of meer,
exl laswerk.
Je moet de Senator dan nog wel zelf demonteren. :DZorg voor een goede (tijds) planning als je er mee bezig
gaat, kijk ‘om je heen’ voor een goede en betaalbare
plaatwerker, tussentijds uitkijken naar een spuiter,
die goed resultaat levert voor een ‘gunstige’ prijs.
Dat alles kan de totaalprijs op het eindeffect redelijk drukken. :thumbupsucces met het herstel van je sennie ;)
grtz Ron
9 september 2009 om 20:45 #17519733origineel gepost door charlois187
origineel gepost door Ghanz
hm.. die dinitrol behandeling hebben we hier niet zulke beste ervaringen mee….Goedemorgen hans,
Ieder zijn eigen ding toch?
Zolang de roest maar wegblijft vind ik het helemaal ok.
Wat heb jij gedaan als anti roest behandeling?ken een B sennie met een verrot portier, ondanks een dinitrol
behandeling. wat ik toch altijd als de beste anti roest behandeling zag, de roestvorming is pas op komen treden, na de behandeling, dus jha.. ben er niet meer zo wild van.
t kost een hoop centen, en zo heeel super is het dus toch niet. de roest bleef in dit geval toch niet weg.9 september 2009 om 22:41 #17519734AnoniemLid sinds:
1 January 1970ken een B sennie met een verrot portier, ondanks een dinitrol behandeling. wat ik toch altijd als de beste anti roest behandeling zag, de roestvorming is pas op komen treden, na de behandeling, dus jha.. ben er niet meer zo wild van.
En, we hebben weer een discussie, ahum:D:D
Bij het volgende moet wel rekenschap gehouden worden
met de ervaring die ik heb opgedaan de laatste 30 jaar.Dinitrol heeft best zijn goede eigenschappen,
Dinitrol heeft ook meerdere producten,
waaronder tectyl en wax, zoals bijv. de Dinitrol Pentrant [tectylbasis] of Tixotropische Incoating [wax of was].Roest komt vaak van binnenuit,
dus je kan er wel tectyl is pompen, blanke tectyl uiteraard,
maar als dat binnen over het aangeroeste heen wordt gespoten, dan heeft het weinig zin.Ik zou zelf gaan kiezen voor een waxlaag in de holle ruimtes :thumbup
Heb al vele oldies onder m’n ogen gehad, super in de tectyl ,
terwijl de roest maar bleef komen.
Bij auto’s die ‘innerlijk’ in de wax stonden, veel minder.:hmmzEen voorbeeld is mijn Monza, ruikt naar tectyl,
maar roestplekjes waren her en der wel te verkennen,
ook op de plaatsen waar tectyl [dunnetjes] aanwezig was.
Na reparatie en spuiten zijn de holle ruimtes behandeld
met een waxlaag, hopende dan dat het langer meegaat dan tectyl. :sleepingTectyl heeft een rare eigenschap, dat als het buiten de 20 graden overschrijdt,
het al begint te ‘kruipen’ of beter gezegd,
het blijft nat en vochtig in holle ruimtes, waardoor er dampen
vrijkomen, en je kan het ook nog ruiken in de auto.
En Dampen is verdampen.
Stel dat er in die holle ruimtes AL lichte roestaanslag zit,
dan is de schade op korte termijn niet te overzien. :mad:Wax heeft een veel betere eigenschap,
je maakt de bus, waarin de aangedikte wax zit goed warm,
en je merkt dat de pap lekker dun wordt.
Spuit dat maar in je holle ruimtes in 2 of 3 keren,
je creeert dan een mooie waxlaag in ale hoeken van die holle ruimtes.
Na het inspuiten, koelt de Wax af tot normale temp,
het wordt droog, het ruikt niet zo erg als tectyl,
en wat belangrijker is, de wax blijft op de plaats, pas bij hoge temp,
te denken valt aan ruim 30 graden, wordt het weer licht vloeibaar.
Het blijft op zijn plaats en blijft vochtafstotend.
Zelfs de evt. lichte roestaanslag binnenin,
blijft dan beter ‘beschermd’ met wax dan met tectyl.Het belangrijkste is, en dat is mijn mening,
dat er een Sealer in de holle ruimtes moet,
een Sealer die het plaatwerk afschermd tegen vocht,
en naar mijn gevoel heb je met Wax langdurig de ideale maatje
tegen een aankomend roestgaatje.:DEuh…..exuses Neut, ik weet dat we een beetje offtopic varen,
maar hopelijk kun jij er wat mee in de toekomst met je Sennie. ;)grtz Ron:)
10 september 2009 om 06:07 #17519735Bovenstaand verhaal is mede de reden waarom mijn Monza nog in de wereld is, gezien de ronduit belabberde roestpreventie van de fabriek uit.
De orginele eigenaar heeft de auto toendertijd helemaal vol laten lopen met wax, en de onderkant een Dinitrol behandeling gegeven (heb ik de papieren nog van). En de man heeft toen ook netjes de tussentijdse kontroles laten uitvoeren.
Mijn Rekord heeft 30 jaar geleden een Terosol behandeling gehad (ook een Dinitrol/Tectyl variant) door de eerste eigenaar, en dat is ook het behoud van de wagen geweest.
Het enige, wat een klein beetje door roest was aangetast, waren de onderste vleugels van de voorschermen (daar waar hij vastzit aan de dorpel, bij de bevestigingsbout), en een klein hoekje van het portier aan passagierszijde, maar niks schokkends.10 september 2009 om 06:44 #17519736Voor mij niks anders als Mike Sanders vet. Dit is perfect voor de holle ruimtes. Zie de test http://www.autobild.de/artikel/rostschutzmittel-im-test_35817.html
Nadeel is dat het moeiljker te verwerken is, en dat de auto in de zomer kan gaan druppelen. Maar tegen de roest werkt het, en daar gaat het mij om.
Het vet blijft kruipen waardoor de gefelste naden en bij dubbele platen alles goed wordt voorzien.Natuurlijk zijn de door jullie genoemde produkten ook goed enalles valt of staat met het aanbrengen van de roestpreventie en de staat van de auto wanneer dit gebeurt.
Maar de oudere auto’s die geen behandeling hebben gehad zullen overal in de holle ruimtes enige roestvorming hebben, als je dan het verkeerde produkt erop zet wordt het probleem alleen maar erger terwijl je bij gebruik van het goede produkt nog vele jaren zonder problemen kunt rijden.
10 september 2009 om 08:39 #17519737Het enige, waar je echt niks tegen kan doen, is corrosie vanuit het staal zelf. Hier bedoel ik dus mee, dat het percentage vervuiling dat het staal in zijn kristallijne structuur herbergt, ook de mate bepaalt van corrosie van binnenuit. Ik weet, dat bijvoorbeeld Opel, in de jaren 86 tot zeker 88 een mindere kwaliteit staal heeft gebruikt (meer vervuiling binnenin, o.a. zwavel)
Deze vervuiling wordt o.a. veroorzaakt door het percentage aan oud staal, wat vermengt wordt met nieuw staal tijdens het aanmaakproces.
VW heeft rond 1979 Pools staal gebruikt, wat van mindere kwaliteit was, en iedereen kent natuurlijk het drama van de Alfa Sud, dat naast een slecht produktieproces en afwerking, ook nog eens gebouwd werd met een inferieure staalkwaliteit.
10 september 2009 om 10:03 #17519738Als ik wat tegen roest wil doen is het het dunne plaatwerk vervangen door dik en alles 100% aflassen,als je bv de constructie van sommige dingen bekijkt bij een Monza:
veerpoot ophanging-langsliggers-veerschotels achter,kun je dit vervangen door 4/5mm dik staal dit gaat noot meer roesten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.