Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Senator "verzuipt" loopt niet, na langdurig op gas rijden..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2014 om 07:18 #17265355
Hallo, ik ben sinds vorige maand, de trotse bezitter van een Senator 2.5 van bouwjaar 1985.
Deze auto heeft langdurig op gas gelopen en ze hebben niet meer op benzine gereden. Nu heb ik tank gereinigd, benzinepomp gewisseld, incl. filter, veel benzineslangen vernieuwd(alle uitgedroogd) en nwe benzine in de tank gedaan.
Geprobeerd te starten op benzine, maar helaas.
Hij wil kort/niet lopen, maar alleen als je, een beetje, gas geeft en “verzuipt” totaal(bougies kletsnat en blauwgrijze uitlaatgassen).
Kan iemand mij, misschien, enige tips geven. Waar ik het zoeken moet…
Dit is mijn eerste oldtimer, met injektie-motor.
Bij voorbaat dank. Groeten, Nico.17 april 2014 om 07:35 #18229470Injectoren verstopt/blijven open staan.
Controleer ook eens de kleur van de benzine als die voor aangekomen is. Wanneer deze roestbruin is, zijn de leidingen en de tank inwendig verroest17 april 2014 om 15:38 #18229471Hallo, bedankt voor de reaktie.
Tank heb ik, de oude benzine eruitgehaald(via vlottergat)daarna gereinigd en nwe benzine erin gedaan(met injectorreiniger erbij).
Kan ik de injectoren reinigen? Zoja hoe…..alvast bedankt voor de reaktie…17 april 2014 om 17:13 #18229472Injectoren kun je voor een deel zelf reinigen, maar beste is ultrasoon laten reinigen.
Wat voor kleur had de benzine die je eruit gehaald hebt?
Door lang staan gaat zich ook GOM in de benzine vormen, deze wil de injectoren ook wel eens verstoppen/open laten staan.Zoals gezegd, beste is ze ultrasoon te laten reinigen.
17 april 2014 om 22:41 #18229473De oude benzine uit de tank was; lichtbruin(donkerder dan nwe benzine).
Is ultrasoon, hetzelfde als ultraschall reinigen? In een bad met reiniger en “trillingen”…18 april 2014 om 05:50 #18229474Lichtbruin duidt op roest in de tank…
En die krijg je er niet zo makkelijk uit.Heb het zelfde gehad met mijn senator, die liep sinds 2004 op gas (heb hem in 2012 gekocht) En had tot die tijd amper nog op benzine gelopen. Gevolg was dat de tank aangetast was, evenals de leidingen, de drukregelaar bij de injectoren en de injectoren zelf.
Ik heb toen de tank vervangen voor een van een B Senator, past 1 op 1. Je hoeft daar enkel maar de tank banden voor te verlengen (de 2 banden waar de tank mee opgehangen wordt van de A Senator moeten geloof ik om 8 cm verlengt worden. Is alweer ff geleden.
Check dit topic maar ff, daar moet het ergens tussen staan ===>KLIK<===
Ook heb ik alle leidingen onder de auto vervangen (die had ik hier vandaan http://www.edelschmiede.com/shop/set-kraftstoffleitungen-opel-einspritzer” onclick=”window.open(this.href);return false; heeft meer geinig spul, die Thomas)Ultrasoon is inderdaad ultraschall.
Heb het eerst op deze manier geprobeerd:
http://youtu.be/7aT4S1lIBAY” onclick=”window.open(this.href);return false;
Werkte wel, maar voor ff. Ze waren gewoon te vervuild en zat gewoon teveel aanslag in (ook had ik de tank en leidingen toen nog niet gewisseld)Heb ze daarna niet meer laten reinigen, omdat ik over gestapt ben op 24V in de A Senator.
18 april 2014 om 16:41 #18229475Hallo, weet niet of ik vervelend wordt, maar heb nog een paar vragen.
Tank was van binnen niet aangetast, heb ik “schoon” gekregen. flexibele slangen heb ik, bijna, alle vernieuwd.
Zoals gezegd, benzinepomp en filter vernieuwd.
Welke drukregelaar bedoel je, precies?
Levert, ultraschall, reinigen van de injektoren afoende resultaat of kan ik ze beter vervangen….
Moet ik lmm ook controleren, ivm backfires van het gas-gebruik..18 april 2014 om 17:37 #18229476druk regelaar zit bij de injectoren (rond potje met 3 benzine slangen erop en 1 vacuum slang)
lmm controleren kan nooit kwaad.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.