Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › senator gas of diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2011 om 12:14 #17241616
Ik zit te dubben om over te gaan naar diesel (Ik rij nu lpg). Hoe rijdt dit en is de kostprijs van verbruik vergelijkbaar? Ik kan nu met m’n 2.5E amper 1 op6 halen. Ben lpg eigenlijk een beetje zat, de nodige toestand wel mee gehad. Wie heeft ervaring met senator diesel?
19 september 2011 om 13:48 #17921502een senator diesel is heel erg zeldzaam, en als je ze al vind zullen ze in aanschaf ook duurder zijn dan een benzine model. Daarbij is dat diesel blok ook niet vooruit te branden. De beste oplossing zou voor jou zijn een C30NE icm LPG. zo’n C30NE verbruikt zelfs iets minder als een 2.5E maar heeft wel veel meer power en doet het ook goed op LPG
19 september 2011 om 15:06 #17921503Is er niet een wat moderner diesel blok in die senator te douwen??
19 september 2011 om 16:42 #1792150425td uit Omega B (BMW blok) maar vraagt wel de nodige aanpassingen. Een 2,3TD uit een Omega A is ook al veel beter als de oude Rekord/ Srnator diesel
19 september 2011 om 18:21 #17921505@Jigsaw wrote:
een senator diesel is heel erg zeldzaam, en als je ze al vind zullen ze in aanschaf ook duurder zijn dan een benzine model. Daarbij is dat diesel blok ook niet vooruit te branden. De beste oplossing zou voor jou zijn een C30NE icm LPG. zo’n C30NE verbruikt zelfs iets minder als een 2.5E maar heeft wel veel meer power en doet het ook goed op LPG
C30NE zuiniger? ik heb ze beide, (2.5E en C30NE) maar de C30NE is zeker niet zuiniger. Die verbrandt de boel met hetzelfde tempo! of het nu gas is of benzine. Daarbij is de 2.5 nog een automaat en zou op papier meer moeten verbruiken….
On topic: 2.3TD blok uit een Senator A is zeker niet traag hoor. Bovendien heb je alle bagageruimte tot je beschikking en de kilometerprijs, tov LPG, ontloopt mekaar niet veel.
2.3D daarentegen…. :sleeping 0-100 in 2 tot 3 dagen20 september 2011 om 01:36 #17921506ben drie jaar en 90.000km eigenaar geweest van een senotor A2 turbodiesel.
ondanks de turbo is dat nog steeds een diesellocomotief.
aangezien deze maar kort gemaakt zijn kosten de onderdelen die specifiek voor de diesel zijn dan ook de hoofdprijs.
je mag rekenen op een verbruik van 1/10 gemiddeld.
ben daarna overgestapt naar een rekord op gas met een kostprijs per kilometer die gehalveerd werd. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.