Senator A2 knipperlichten verweideren

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Senator A2 knipperlichten verweideren

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Graad
    Deelnemer

Ik wil mijn knipperlichten demonteren van mijn senator A2
      Linkerkant is wat vuil,en wil deze schoonmaken.
      Hoe krijg ik de knipperlichtglas eruit?
      Zonder dat ik t stuk maak :ass

Mvg

peter777
      Deelnemer

Eeeh, ik denk dat dat heel lastig gaat worden. Misschien met een föhn de lijm warm stoken en dan het glas er af halen. Gooi hem eerst in de vaatwasser, misschien dat dan de alg en rommel minder word. Kans op knappen is bij het loshalen het het glaasje erg groot….

Graad
        Deelnemer

Oke,dus dat word niets..maar zit aan de buitenrand zeg maar.
          Zit t knipperlicht geschroefd of geklikt?

Mvg graad

peter777
          Deelnemer

Knipperlicht zit met een lipje aan de koplamp vast. Voor het demonteren de 2 schroeven in de metalen lipjes los maken, je ziet ze wel zitten als je de motorkap open hebt. Indien je koplampwissers hebt, deze ook losschroeven. Heb ze zelf nooit in handen gehad maar ik denk dat het net zo werkt als bij een normale wisser, dus plastic kapje loswippen en met dop 10 moertje verwijderen.
            Aan de onderzijde van de koplamp zit ook een zwarte plastic sierstrip geklikt, deze vult de kier tussen koplamp en bumper op. Mijn ervaring is dat de rand die uitsteekt op deze strip moeilijk langs de bumper komt. Dus voor je de lamp er uit trekt de bumper met gepaste kracht naar beneden drukken om meer ruimte te maken. Krijg je geen beweging in de bumper, dan even aan de kant waar je de koplamp wil verwijderen de 2 boutjes onder de auto (dop 13) los draaien, ze hoeven er niet helemaal uit. Nu heeft je bumper steun wat speling waardoor je net genoeg ruimte maakt.

En voor de rest natuurlijk de 2 stekkers achter de koplamp/knipperlicht unit los trekken.

Klinkt allemaal erg lastig, maar wijst zich vanzelf. Mocht onverhoopt toch zo’n koplamp stripje breken, dan zijn die nog wel nieuw te krijgen.

Graad
            Deelnemer

Dank je voor de uitleg.

Mvg graad

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.