Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Senator A1 Steven_stepje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2010 om 10:39 #17616032AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Steven_stepje
Vanavond ga ik hem wegbrengen voor de LPG-inbouw.
Dan kan het sparen eens gaan beginnen :PDenk dat je nog niet voldoende heb kunnen sparen :hmmz :mad:
Maar een 3.0 blok is wel redelijk snel aan te komen,toch ? :thumbup
succes in ieder geval met het herstel van je Senator ;)
28 februari 2010 om 14:20 #17616033AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb nog geen idee waar dat de schade vandaan komt.
Ik gooi er eerst een andere motor in en ga de huidige losdraaien.1 maart 2010 om 01:21 #17616034Ik zou geen 30E meer nemen maar een motor uit een Omega A/Senator B met cilinder en kop code C30NE,deze kunnen 100% zeker tegen gas,deze hebben grotere kleppen en daardoor +-15pk meer als de 30E,op papier zijn de C30NE blokken 3pk langzamer als de 30E maar ik werkelijkheid zijn ze echt een stuk sterker,je kunt daar gewoon je eigen injectie systeem tegenaan schroeven.
Neem wel een blok voor 1990 dan heb je gewoon V-snaar aandrijving,na 90 heb je multiriem.30E is gewoon een kut blok in mijn ogen:
geen power
hoog verbruik
nokkenassen kapot bij het leven1 maart 2010 om 09:52 #17616035AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hey Kerel,
Tnxs voor het advies, sw raadde me ook al een c30ne aan.
Denk dat ik hier inderdaad wel eens naar kan kijken.
Gelijk een 4 traps automaat met lock-up en overdrive erachter.1 maart 2010 om 16:46 #17616036idd. c30ne motor dr in en een 4 gang erachter.
rijd super.afgelopen zomer hier de 30E eruit gekiept, en de 3 gang op de bult gegooid.
nu een 30ne met 4 gang automatiek. super :wors
1 maart 2010 om 16:54 #17616037AnoniemLid sinds:
1 January 1970Yeah baby!
Ben benieuwd hoe de ombouw gaat.
Ben Corsa’s gewend, maar dit zal wel ongv het zelfde verlopen :cool:1 maart 2010 om 21:39 #17616038als je alle materialen goed voor elkaar hebt, is het prima te doen,
tis enkel allemaal wat groter en zwaarder als een corsa :D2 maart 2010 om 01:44 #17616039Jip C30NE nemen met 4-gang automaat is leuk 180/185pk of je neemt een 24V 204/210pk.
Persoonlijk zie ik liever de 12V,s zijn wat simpler in onderhoud en kosten niet zo veel:
24V is stukke duurder in onderdelen,bv bougie kabels 200euries nieuw distrubutie set 300/350euro en om de bougies enz te vervangen zit wat meer werk aan,en om bv een hydro stoter te vervangen is al helemaal een lastig werkje ivm een 12V.En een 30E is gewoon rubbish,ik heb al veel gezeik gehad met die 30E,s nokkenas koppakking oliedruk gezeik enz enz,dan is de C30NE toch de betere keuze.
Je moet wel een motor hebben met een goudkleurige klepdeksel met opschrift 3.0 injection en een stalen benzine rails,der zijn ook blokken met de code C30NE die maar 156pk hebben die moet je niet hebben,die kun je kennen aan slangen tussen de injectoren en een blauw kapje op de luchtweger,daar moet je vanaf blijven.
2 maart 2010 om 06:57 #17616040AnoniemLid sinds:
1 January 1970:afro
Dit zijn tips waar ik wat aan heb.
Tnxs!!10 maart 2010 om 10:16 #17616041Lees ‘t net pas, knap vervelend dude! :o Hobby’se iig! ;) Moet wel weer goedkomen.
10 maart 2010 om 19:22 #17616042Mocht je toch nog een 30E willen hebben en niet te ver weg, ik heb nog wel een kale staan, heeft bij mij nooit gelopen (reserve) volgens de vorige eigenaar was ie gereviseerd. Hij zit in ieder geval strak in de lak.
Bij interesse doe maar een u2u
10 maart 2010 om 19:43 #17616043AnoniemLid sinds:
1 January 1970Pot verdikke Henk Jan.
Had je ff eerder moeten zeggen, heb net de motor van Gert besproken thv Emmen.Nouwjah, moet toch ff wachten of de motor loopt zoals hij behoort te lopen (waren een paar kleine dingen mis).
Mocht deze koop niet doorgaan, weet ik dat ik jou ff moet mailen ;)10 maart 2010 om 19:54 #17616044Nogmaals koop geen 30E:
Zwakke nokkenassen
Hoog verbruik
Halve tijd geen geharde klepzittingen
Geen vermogenKoop een C30NE die zijn vaak net zo duur en hebben alle zwakke punten van een 30E niet…
Het verschil is duidelijk te merken tussen een 30E en C30NE vraag maar aan iedereen die van 30E naar C30NE is gegaan..
10 maart 2010 om 20:56 #17616045:thumbuphelemaal mee eens:thumbup
10 maart 2010 om 21:39 #17616046AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hey GSE,
Ik heb het punt goed begrepen, toch bedankt voor het nadrukkelijke advies.
De motor van Gert, is een c30ne met 30e aanbouwdelen. Dus heb er wel wat meegedaan.
Wil toch alle opties open houden. En vooral mobiel blijven.
Ben blij dat je zo fanatiek bent ;)
10 maart 2010 om 22:03 #17616047nou, dan heb je een goede keus gedaan :D
k zou ook een 30E niet uitwisselen voor een 30E maar ook voor een c30ne.
(al is mijn eigen motor een 30ne :angel )heb je van gert uit emmen ook een 4 gang automaat gekocht dan? of hang je de 3 gang er weer achter?
10 maart 2010 om 22:14 #17616048AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gert had geen 4-traps.
Dus moet het ff doen met een 3-traps.11 maart 2010 om 11:24 #17616049Zou ik toch ff doorzoeken naar een 4-gang,die 3-gang bakken zijn na mijn gewoon K*T,al die toeren en vermogen wat ze opslurpen,een 4-gang rijd vele male fijner,en is sneller en zuiniger.
11 maart 2010 om 11:33 #17616050origineel gepost door Steven_stepje
Vandaag heb ik de zuinigste rit gehad tot nu toe.
Ritje Almelo-Hellendoorn op geen druppel.
Bij het accelereren naar de 150km/h kwam er ineens een bult lawaai uit de motor, ook het vermogen nam af.
Toen ik in de berm stond, wou hij niet meer starten.ANWB-advies: Drijfstanglager
Volgens ons is het de nokkenas.Hopelijk valt het mee, zo niet, horen jullie het.
Volgens mij heb ik ook nog bij die auto staan kijken. Heb je die toevallig bij een woonwagenbewoner vandaan? Zo ja, dan is’t em :)
EDIT: Ik had dus ook in dat andere topic gereageerd, en daar had je al geantwoord. Ik heb er inderdaad bij staan kijken :)
Voor mij was ‘t niet wat.11 maart 2010 om 16:07 #17616051aangezien je nu de motor en hele zooi er al uit moet hebben.
is aanpassen naar 4 gang kinderspel.neem maar eens contact op met opel4ever.nl
die heeft nog wel een complete set voor je liggen..gok ik.
het is echt een aanrader… die 4-gang te monteren.11 maart 2010 om 17:09 #17616052Ja:van 3700 toeren bij 120 naar 2400 toeren,sneller van 0-100 en lang dat motorgeluid niet en stukke zuiniger bij autobaan ritten.
En je hebt een lock-up die nog een extra het toerental laat zakken.Vind het stukke fijner rijden in een 4 gang ipv met die oude 3 gang bakken.
Op de autobaan heb je het idee dat je opstijgt met die 3-gang bakken,veel toeren geen snelheid.
11 maart 2010 om 23:36 #17616053AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wil de Sennie eerst weer aan het rijden hebben.
Krijg binnenkort ook aan wagen van de zaak, dus ff kijke hoe het loopt.Weg gaat die niet.
Hou hem sowieso voor het trek en sleur werk.4-traps w8 ik dus even mee. Heb zitten rond kijken, vragen maar totaal plaatje wordt hem nog ff niet ($)
13 maart 2010 om 18:52 #17616054origineel gepost door GSE
Nogmaals koop geen 30E:
Zwakke nokkenassen
Hoog verbruik
Halve tijd geen geharde klepzittingen
Geen vermogenKoop een C30NE die zijn vaak net zo duur en hebben alle zwakke punten van een 30E niet…
Het verschil is duidelijk te merken tussen een 30E en C30NE vraag maar aan iedereen die van 30E naar C30NE is gegaan..
Het wordt inderdaad vaak gezegd dat ‘t prutblokken zijn.
Aan de andere kant, ik denk dat je ze onderhand goedkoper kunt vinden dan een c30ne, want niemand wil meer een 30e.
Komt nog bij dat er velen zijn die geen drol er mee rijden en er dus nog jaren mee kunnen sturen. Als ‘t voor een auto die voor erbij was zou het mij persoonlijk niet veel uitmaken of ‘t een 30e of c30ne was13 maart 2010 om 18:58 #17616055Dan heb je volgens mij nog nooit beide blokken gehad en vergeleken:
Ik heb beide gehad 30E/C30NE/(C30SE is van mijn broer) nu heb ik alleen nog een originele C30NE en een 30E onderblok met C30NE kop met 30E ontsteking en injectie.Als je die 2 blokken de 30E en C30NE met elkaar vergelijkt dan hoef je niet te twijfelen terwijl uiterlijk zit der niet veel verschil in,een leek ziet het verschil amper,maar de voordelen van de C30NE wegen niet op tegen de prijs.
Als het zomer is en ik heb de A2 van stal met C30NE dan kom je maar eens proefrijden en vergelijken met een 30E,weet ik zeker dat je zegt:C30NE loopt beter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.