Senator A1 Steven_stepje

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Senator A1 Steven_stepje

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17616032
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      origineel gepost door Steven_stepje
      Vanavond ga ik hem wegbrengen voor de LPG-inbouw.
      Dan kan het sparen eens gaan beginnen :P

      Denk dat je nog niet voldoende heb kunnen sparen :hmmz :mad:

      Maar een 3.0 blok is wel redelijk snel aan te komen,toch ? :thumbup

      succes in ieder geval met het herstel van je Senator ;)

      #17616033
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Ik heb nog geen idee waar dat de schade vandaan komt.
        Ik gooi er eerst een andere motor in en ga de huidige losdraaien.

        #17616034
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Ik zou geen 30E meer nemen maar een motor uit een Omega A/Senator B met cilinder en kop code C30NE,deze kunnen 100% zeker tegen gas,deze hebben grotere kleppen en daardoor +-15pk meer als de 30E,op papier zijn de C30NE blokken 3pk langzamer als de 30E maar ik werkelijkheid zijn ze echt een stuk sterker,je kunt daar gewoon je eigen injectie systeem tegenaan schroeven.
          Neem wel een blok voor 1990 dan heb je gewoon V-snaar aandrijving,na 90 heb je multiriem.

          30E is gewoon een kut blok in mijn ogen:
          geen power
          hoog verbruik
          nokkenassen kapot bij het leven

          #17616035
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Hey Kerel,

            Tnxs voor het advies, sw raadde me ook al een c30ne aan.
            Denk dat ik hier inderdaad wel eens naar kan kijken.
            Gelijk een 4 traps automaat met lock-up en overdrive erachter.

            #17616036
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              idd. c30ne motor dr in en een 4 gang erachter.
              rijd super.

              afgelopen zomer hier de 30E eruit gekiept, en de 3 gang op de bult gegooid.

              nu een 30ne met 4 gang automatiek. super :wors

              #17616037
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Yeah baby!

                Ben benieuwd hoe de ombouw gaat.
                Ben Corsa’s gewend, maar dit zal wel ongv het zelfde verlopen :cool:

                #17616038
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  als je alle materialen goed voor elkaar hebt, is het prima te doen,
                  tis enkel allemaal wat groter en zwaarder als een corsa :D

                  #17616039
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Jip C30NE nemen met 4-gang automaat is leuk 180/185pk of je neemt een 24V 204/210pk.

                    Persoonlijk zie ik liever de 12V,s zijn wat simpler in onderhoud en kosten niet zo veel:
                    24V is stukke duurder in onderdelen,bv bougie kabels 200euries nieuw distrubutie set 300/350euro en om de bougies enz te vervangen zit wat meer werk aan,en om bv een hydro stoter te vervangen is al helemaal een lastig werkje ivm een 12V.

                    En een 30E is gewoon rubbish,ik heb al veel gezeik gehad met die 30E,s nokkenas koppakking oliedruk gezeik enz enz,dan is de C30NE toch de betere keuze.

                    Je moet wel een motor hebben met een goudkleurige klepdeksel met opschrift 3.0 injection en een stalen benzine rails,der zijn ook blokken met de code C30NE die maar 156pk hebben die moet je niet hebben,die kun je kennen aan slangen tussen de injectoren en een blauw kapje op de luchtweger,daar moet je vanaf blijven.

                    #17616040
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      :afro
                      Dit zijn tips waar ik wat aan heb.
                      Tnxs!!

                      #17616041
                      Alfred
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 January 2005

                        Lees ‘t net pas, knap vervelend dude! :o Hobby’se iig! ;) Moet wel weer goedkomen.

                        #17616042
                        henkjan_80
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 December 2006

                          Mocht je toch nog een 30E willen hebben en niet te ver weg, ik heb nog wel een kale staan, heeft bij mij nooit gelopen (reserve) volgens de vorige eigenaar was ie gereviseerd. Hij zit in ieder geval strak in de lak.

                          Bij interesse doe maar een u2u

                          #17616043
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Pot verdikke Henk Jan.
                            Had je ff eerder moeten zeggen, heb net de motor van Gert besproken thv Emmen.

                            Nouwjah, moet toch ff wachten of de motor loopt zoals hij behoort te lopen (waren een paar kleine dingen mis).
                            Mocht deze koop niet doorgaan, weet ik dat ik jou ff moet mailen ;)

                            #17616044
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              Nogmaals koop geen 30E:
                              Zwakke nokkenassen
                              Hoog verbruik
                              Halve tijd geen geharde klepzittingen
                              Geen vermogen

                              Koop een C30NE die zijn vaak net zo duur en hebben alle zwakke punten van een 30E niet…

                              Het verschil is duidelijk te merken tussen een 30E en C30NE vraag maar aan iedereen die van 30E naar C30NE is gegaan..

                              #17616045
                              opelforever
                                Lid sinds:
                                22 November 2008

                                :thumbuphelemaal mee eens:thumbup

                                #17616046
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  Hey GSE,

                                  Ik heb het punt goed begrepen, toch bedankt voor het nadrukkelijke advies.

                                  De motor van Gert, is een c30ne met 30e aanbouwdelen. Dus heb er wel wat meegedaan.

                                  Wil toch alle opties open houden. En vooral mobiel blijven.

                                  Ben blij dat je zo fanatiek bent ;)

                                  #17616047
                                  Ghanz
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 July 2005

                                    nou, dan heb je een goede keus gedaan :D

                                    k zou ook een 30E niet uitwisselen voor een 30E maar ook voor een c30ne.
                                    (al is mijn eigen motor een 30ne :angel )

                                    heb je van gert uit emmen ook een 4 gang automaat gekocht dan? of hang je de 3 gang er weer achter?

                                    #17616048
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      Gert had geen 4-traps.
                                      Dus moet het ff doen met een 3-traps.

                                      #17616049
                                      GSE
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 August 2006

                                        Zou ik toch ff doorzoeken naar een 4-gang,die 3-gang bakken zijn na mijn gewoon K*T,al die toeren en vermogen wat ze opslurpen,een 4-gang rijd vele male fijner,en is sneller en zuiniger.

                                        #17616050
                                        The_Undertaker
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 April 2006

                                          origineel gepost door Steven_stepje
                                          Vandaag heb ik de zuinigste rit gehad tot nu toe.
                                          Ritje Almelo-Hellendoorn op geen druppel.

                                          Bij het accelereren naar de 150km/h kwam er ineens een bult lawaai uit de motor, ook het vermogen nam af.
                                          Toen ik in de berm stond, wou hij niet meer starten.

                                          ANWB-advies: Drijfstanglager
                                          Volgens ons is het de nokkenas.

                                          Hopelijk valt het mee, zo niet, horen jullie het.

                                          Volgens mij heb ik ook nog bij die auto staan kijken. Heb je die toevallig bij een woonwagenbewoner vandaan? Zo ja, dan is’t em :)

                                          EDIT: Ik had dus ook in dat andere topic gereageerd, en daar had je al geantwoord. Ik heb er inderdaad bij staan kijken :)
                                          Voor mij was ‘t niet wat.

                                          #17616051
                                          Ghanz
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            31 July 2005

                                            aangezien je nu de motor en hele zooi er al uit moet hebben.
                                            is aanpassen naar 4 gang kinderspel.

                                            neem maar eens contact op met opel4ever.nl
                                            die heeft nog wel een complete set voor je liggen..gok ik.
                                            het is echt een aanrader… die 4-gang te monteren.

                                            #17616052
                                            GSE
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 August 2006

                                              Ja:van 3700 toeren bij 120 naar 2400 toeren,sneller van 0-100 en lang dat motorgeluid niet en stukke zuiniger bij autobaan ritten.
                                              En je hebt een lock-up die nog een extra het toerental laat zakken.

                                              Vind het stukke fijner rijden in een 4 gang ipv met die oude 3 gang bakken.

                                              Op de autobaan heb je het idee dat je opstijgt met die 3-gang bakken,veel toeren geen snelheid.

                                              #17616053
                                              Anoniem
                                                Lid sinds:
                                                1 January 1970

                                                Wil de Sennie eerst weer aan het rijden hebben.
                                                Krijg binnenkort ook aan wagen van de zaak, dus ff kijke hoe het loopt.

                                                Weg gaat die niet.
                                                Hou hem sowieso voor het trek en sleur werk.

                                                4-traps w8 ik dus even mee. Heb zitten rond kijken, vragen maar totaal plaatje wordt hem nog ff niet ($)

                                                #17616054
                                                henkjan_80
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 December 2006

                                                  origineel gepost door GSE
                                                  Nogmaals koop geen 30E:
                                                  Zwakke nokkenassen
                                                  Hoog verbruik
                                                  Halve tijd geen geharde klepzittingen
                                                  Geen vermogen

                                                  Koop een C30NE die zijn vaak net zo duur en hebben alle zwakke punten van een 30E niet…

                                                  Het verschil is duidelijk te merken tussen een 30E en C30NE vraag maar aan iedereen die van 30E naar C30NE is gegaan..

                                                  Het wordt inderdaad vaak gezegd dat ‘t prutblokken zijn.
                                                  Aan de andere kant, ik denk dat je ze onderhand goedkoper kunt vinden dan een c30ne, want niemand wil meer een 30e.
                                                  Komt nog bij dat er velen zijn die geen drol er mee rijden en er dus nog jaren mee kunnen sturen. Als ‘t voor een auto die voor erbij was zou het mij persoonlijk niet veel uitmaken of ‘t een 30e of c30ne was

                                                  #17616055
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    Dan heb je volgens mij nog nooit beide blokken gehad en vergeleken:
                                                    Ik heb beide gehad 30E/C30NE/(C30SE is van mijn broer) nu heb ik alleen nog een originele C30NE en een 30E onderblok met C30NE kop met 30E ontsteking en injectie.

                                                    Als je die 2 blokken de 30E en C30NE met elkaar vergelijkt dan hoef je niet te twijfelen terwijl uiterlijk zit der niet veel verschil in,een leek ziet het verschil amper,maar de voordelen van de C30NE wegen niet op tegen de prijs.

                                                    Als het zomer is en ik heb de A2 van stal met C30NE dan kom je maar eens proefrijden en vergelijken met een 30E,weet ik zeker dat je zegt:C30NE loopt beter.

                                                  24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.