Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Senator A1 extra versteviging binnenscherm veerpoor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2010 om 20:58 #17664289
origineel gepost door Ghanz
tja rottigheid is zelfs niet eens nodig.kwam er vanavond achter dat er bij mijn reeds nieuwe gemonteerde veerpoten alweer scheuren in zitten..
damd.. had ik nu maar een veerpoot brugje gemonteerd.
nu wordt het weer lassen geblazen.
hoef enkel geen rotterij weg te halen :Pen ja, ik irriteer me mateloos aan de drempels overal.
ben dus ook vaak te laat met remmen:jerry:jerry:jerry
sorry:o
7 juni 2010 om 21:00 #17664290ja, heb er aan beide zijden nieuwe stukken in zitten
2 jaar.en links voor zitten de scheuren er al weer in :puke:puke:puke
dat wordt lassen deze week :swear:swear
7 juni 2010 om 21:03 #17664291je hebt nog het geluk dat je het kunt:thumbup
ik mag een proffesionele lasser gaan vragen:wtf
zit in de familie:jerry:jerry:jerry
7 juni 2010 om 21:05 #17664292AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Ghanz
en ja, ik irriteer me mateloos aan de drempels overal.
ben dus ook vaak te laat met remmen:jerry:jerry:jerry
moet je er wel bij vertellen dat je net over je dash kan kieken, je ziet geen drempels maar voelt ze des te meer :D:D:D
7 juni 2010 om 21:06 #17664293eerlijk is eerlijk… denk dat ik dit keer wegbreng.
ff iemand ritselen die het proberen wil zonder demontage van een hele boel meuk.
daar heb ik nu ff geen tijd voor. :swear
maar idd, zou het zelf wel kunnen ja.
maar we gaan het zien.in iedergeval suck-6 gewenst met jouw reparatie.
dat verstevigen… strak plan :thumbup8 juni 2010 om 06:48 #17664294Hoeveel valt er dan te demonteren dan? Alleen de voorschermen eraf en de bumper, aan passagierskant zit niks behalve de LMM (althans, bij mij dan), aan bestuurderskant alleen het overdruktankje, accu en het injectieaansturingskastje. Zit er bij jou meer dan?
En wat wil je gaan doen? De scheuren dichtlassen, of het oude er uithalen en er weer nieuw (en vooral dikker) plaatwerk erop?
8 juni 2010 om 15:00 #17664295denk dat deze jonge m gewoon weer dicht brand.
en straks in de vakantie maar eens kijk hoe het er bij staat,
anders komt er dan alsnog versteviging in.8 juni 2010 om 16:13 #17664296Zijn we er toch uit:
Opel heeft daar gewoon een balle constructie eerste klas gebruikt….Ik weet zeker dat als mijn Monza een hoop roest is der nog 1 kant een plaat te vinden is,nl die van de veerpoten,die is 4mm dik en om de voorweerstanden derop vast te zetten heb ik er gaatje in geboort en draad in getapt :o
Weer ik teminste zeker dat het nooit meer rot word..
8 juni 2010 om 17:31 #17664297origineel gepost door GSE
Zijn we er toch uit:
Opel heeft daar gewoon een balle constructie eerste klas gebruikt….Ik weet zeker dat als mijn Monza een hoop roest is der nog 1 kant een plaat te vinden is,nl die van de veerpoten,die is 4mm dik en om de voorweerstanden derop vast te zetten heb ik er gaatje in geboort en draad in getapt :o
Weer ik teminste zeker dat het nooit meer rot word..
misschien wel misschien niet
maar wat ik wel zeker weet gse we zijn er allemaal weg van:worskijk ik heb die tijd niet bewust doorgemaakt kwa auto’s
misschien wisten ze toen niet beter of misschien wel
en gingen ze toen al voor de weggooi maatschappij1 ding is zeker wij allen weten nu wel hoe we het kunnen oplossen en doen er misschien veel of alles eraan om de
opel te laten levenmaar affijn weer -offtopic
8 juni 2010 om 18:02 #17664298origineel gepost door Ghanz
denk dat deze jonge m gewoon weer dicht brand.en straks in de vakantie maar eens kijk hoe het er bij staat,
anders komt er dan alsnog versteviging in.ok weer gefixt :P
-offtopic
nu maar weer on topic verder king:
9 juni 2010 om 09:47 #17664299Die scheuren dichtlassen, wordt het daar nou beter van? Scheuren lijkt me toch te komen door torderen. Uit mijn tijd bij Fokker weet ik, dat scheuren meestal ontstaan door spanningen en daardoor op den duur materiaalvermoeidheid.
9 juni 2010 om 13:13 #17664300Dat lijkt mij ook, als ik naar de mijne kijk ! In December de rechtse kant gelast en nu weer helemaal gescheurd, worden nu ook hele nieuwe stukken plaat ingelast…. Maar volgens Ghanz wilde hij hem toch nog een keer goed onderhanden nemen.
9 juni 2010 om 15:17 #17664301klopt, om er dan nog even op verder te gaan.
ik heb de ouwe kitrand verwijderd, en daaronder trof ik wat aan….
een hoekje in het laswerk waar amper bij te komen is was domweg niet gelast, dus niet alle einden van de delen plaatwerk waren aan elkaar gehecht.juist daar is het mijn inziens belangrijk dat alles aanelkaar zit, ivm de krachten die er op komen.
heb dit keer wel even een “noodverband” gelegd.
de scheuren, welke heel klein waren, maar toch aanwezig. gewoon weer dichtgelast. vervolgens daaroverheen een strip aangebracht welke het gebeuren dan eerst maar weer bijelkaar moet houden.ik zie in de vakantie wel weer.. heb er nu domweg geen tijd voor en de auto hard nodig.
9 juni 2010 om 20:00 #17664302Dat dun plaatwerk is niks…
Rond de veerpoten moet zeker 2/3mm zijn ipv 1 of 1,5mm,daar komen te grote krachten op en dat kan die dunne rommel niet lang hebben of het begint te scheuren..
10 juni 2010 om 07:37 #17664303Volgens mij is het fabriek af uit maar 0.7 mm dik.
10 juni 2010 om 21:03 #17664304Volgens mij ook, maar ik heb nu nieuw overzetplaatwerk van 1,5 mm dik.
heeft iemand de maten van de veerpoten voor, als ik voor mij auto sta op een vlakke vloer dan staat mij rechter veerschotel hoger dan de linkse ???
En hij staat, als ik ga meten ook 2 centimeter naar binnen en 1 centimeter naar achter t.o.v links.
Staan deze asymetrisch of is mij senny zo doorgezakt.
Ik zag laatst met de veerschotels controleren dat de ene veer ook een halve winding hoger is dan de andere !!
Is er een plaatwerker die hier iets meer van weet ???10 juni 2010 om 21:45 #17664305http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OAZPTYVCJ7HK.docx
ik weet niet of je hier iets aan hebt?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.