Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › senator a wielprobleem–opgelost–
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2010 om 16:41 #17595509
rubbers ook gecheckt? met name die van die reactie stang?
30 januari 2010 om 20:18 #17595510uiteraard.. op advies van ene sjoerd :D
leken mij nog wel goed.
heb het idee dat het rechterwiel gewoon wat liever rechtsaf gaat.maar hoe het nu kan dat hij dat graag wil?
als je naast de auto gaat staan, en je laat iemand de auto naar links
afbuigen, gewoon stapvoets, met volledige stuuruitslag, dan zie niet direct,
maar wat verder in de bocht, het rechtervoorwiel gewoon over straat hopsen.ben wel van plan om de rubbers in de onderste draagarm te gaan vervangen.
zo stap voor stap zegmaar.mogelijk fuseekogels..? kon er enkel niet wat an vinden.
30 januari 2010 om 20:42 #17595511origineel gepost door Ghanz
uiteraard.. op advies van ene sjoerd :Dleken mij nog wel goed.
heb het idee dat het rechterwiel gewoon wat liever rechtsaf gaat.maar hoe het nu kan dat hij dat graag wil?
als je naast de auto gaat staan, en je laat iemand de auto naar links
afbuigen, gewoon stapvoets, met volledige stuuruitslag, dan zie niet direct,
maar wat verder in de bocht, het rechtervoorwiel gewoon over straat hopsen.ben wel van plan om de rubbers in de onderste draagarm te gaan vervangen.
zo stap voor stap zegmaar.mogelijk fuseekogels..? kon er enkel niet wat an vinden.
uitlijning is die wel goed
heb het een tijd terug op het werk gehad
met een corsa hads links voor schade
auto was na die tijd uitgelijnd
en met helemaal in sturen leek net dat de auto af en toe opgetild werd
na alles na te meten bleek het fusee krom te zijn
nieuw fusee er op en het probleem was weg30 januari 2010 om 21:01 #17595512ja zat ook aan de uitlijning te denken…
1 februari 2010 om 21:37 #17595513die fusee kogels gaan bijna niet stuk
tenminste ik heb er al heel wat gesloopt en nog nooit een met slechte kogels gehad
maar ja daarvoor zou het wel kunnen natuurlijk
6 februari 2010 om 17:44 #17595514Controleer de uitlijning maar eens. Ik heb het op ‘t werk ook wel met enige regelmaat dat een auto niet goed in de bocht spoort. Vooral goed merkbaar op een gladde werkplaatsvloer.
6 februari 2010 om 21:36 #17595515heb er nog niks aan gedaan :sleeping
tijd hè.
maaruh viel me vandaag nog wat op…
de ene keer schud het stuur erg. en dan weer niet.(heel anders als trillen bij slechte ballans.)
heb ook het idee dat t stoeltje er bij schud…..:puke
7 februari 2010 om 07:15 #17595516origineel gepost door Ghanz
heb er nog niks aan gedaan :sleepingtijd hè.
maaruh viel me vandaag nog wat op…
de ene keer schud het stuur erg. en dan weer niet.(heel anders als trillen bij slechte ballans.)
heb ook het idee dat t stoeltje er bij schud…..:puke
7 februari 2010 om 07:19 #17595517origineel gepost door manta-senator
origineel gepost door Ghanz
heb er nog niks aan gedaan :sleepingtijd hè.
maaruh viel me vandaag nog wat op…
de ene keer schud het stuur erg. en dan weer niet.(heel anders als trillen bij slechte ballans.)
heb ook het idee dat t stoeltje er bij schud…..:puke
uitlijnen… alles gewoon ff uitlijnen en dan ben je waarschijnlijk klaar. moet het ook nog doen bij mijn senator . nu 18inch er onder met voor 225/40. hij knoept bij bochtenwerk en zwabbert en zoekt op de weg. uitlijnen en waarschijnlijk klaar. kost wel ong. 80e.
groeten daanus7 februari 2010 om 13:27 #17595518al kost het 100 t moet klaar dit is niet wat.
maar vooruit heren, ik zal zien dat ik de bolide binnekort kan uitlijnen.
daarna meer.12 februari 2010 om 10:26 #17595519net terug van de uitlijning.
zat wel wat verschil in. het stuur staat nu weer mooi recht in de auto,
en (als ik het goed heb) de wielvlucht is afgesteld, dmv de stuurstangen in en uit te draaien.trekt in veel mindere mate naar rechts, en schud nog steeds.
ook het knoeken is er nog. :(het is verder ook net alsof de auto rond de 50 tot 70 km/u hobbelt :puke
12 februari 2010 om 18:14 #17595520AnoniemLid sinds:
1 January 1970En andere banden/velgen testen dan, al geprobeerd? :hmmz
12 februari 2010 om 18:53 #17595521Dat had hij meen ik al. Ik weet ‘t zo ook niet ‘t is wel lastig om het zo vanaf een scherm te beoordelen
12 februari 2010 om 19:05 #17595522AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, tis al moeilijk om het te verwoorden, als er iets ‘mis’ is,
misschien als hans er ff een geluidsopname [in mp3] erbij plaatst :hmmz :agent :D13 februari 2010 om 19:53 #17595523hahah ja dat laatste zal tegenvallen ronnie.
je moet het gewoon horen. en zien.vandaag nog iemand hier gehad, en we hebben eens samen gekeken..
ons oordeel: mooi laten wezen eerst… en dan met mooi weer dadelijk
de goede wielen erweer onder, en dan weerzien.het huidige setje zat er onder bij aanschaf van de auto.
gewoon poos buiten gelegen en swinters weer onder de auto gedaan.
het zat al een poosje eronder maar het hobbelen is pas sinds kort.net of je de wielbouten loshebt…wat echt niet zo is… je hoort het wiel
dan normaal ook klapperen maar dat hoor je in mijn geval dan weer niet.bij het op en afrijden van een drempel in de weg is het even weg, en dan terug.
gok op de rubbers van de voorwiel ophanging….:agent
maar wat het geheel nog beroerder maakt….
ben ik in het bezit van een mooie garagebrug…
staat me dat ding vol met mijn o zo mooi klus project… MANTA :puke(altijd zo…. als je de brug nodig bent…staat ie vol :swear)
13 februari 2010 om 20:49 #17595524AnoniemLid sinds:
1 January 1970vandaag nog iemand hier gehad, en we hebben eens samen gekeken..
ons oordeel: mooi laten wezen eerst… en dan met mooi weer dadelijk
de goede wielen erweer onder, en dan weerzien.huh, zaten die wielen zo vast dan,:hmmz
of was dat andere setje ondergesneeuwd :Dmaar euh…. ast verder niets erntigs is
dan heeft de Manta prioriteit 1 :thumbupgrtz Ron;)
13 februari 2010 om 20:51 #17595525uiteraard heeft de manta priori nogwat.. nummer 1
moet toch die brug een keer weer vrij hebben :D
13 februari 2010 om 20:56 #17595526AnoniemLid sinds:
1 January 1970dan mot ‘baasje’ harder werken aan de Manta :D:jerry
die schreeuwt om ……..euh een nieuwe jas,:D
want tis nu echt te koud buiten voor de nu naked Manta :wors16 februari 2010 om 14:59 #17595527he he… ok weer klaar.
vanmiddag tijd gehad om de banden eens op een balanceer apparaat te mikken.
had een emmer lood nodig :Dbij thuiskomst de wintermeuk er onder vandaan, en t zomerse spul gemonteerd… eindje rijden… super!!!:wors
enkel nu laat de kickdown me in de steek. heb m nu afgesteld als volgt:
gasklep maximaal open, kickdown hangt tegen het aanhaal moment aan. moet goed wezen zo, anders schakeld hij heel appart…1 en 2 vlot.
maar dan naar de 3 heeel lang en de 4 er direct achteraan..17 februari 2010 om 10:54 #17595528Als je zoveel lood nodig hebt, dan is er toch sprake van een behoorlijke onbalans in de velgen en/of banden. Of zie ik het verkeerd? Bij mij zit er minimaal (plak)lood op.
17 februari 2010 om 11:28 #17595529o.. dat is er ook niet opgekomen hoor.
ben toen naar huis gegaan en de zomervelgen maar gemonteerd..
nu is het over :D rijd weer als een vorst :P17 februari 2010 om 20:42 #17595530Mooi toch! Zo zie je maar: De grootste problemen zijn vaak ‘n gevolg van iets heel simpels!
17 februari 2010 om 21:13 #17595531ja… stomme rot wielen :puke had ze er onder gemonteerd, en het probleem van het bonken was eerst over…maar het kwam weer.. en tegelijk is die band
ook parten gaan spelen…alleen nooit in de gaten gehad, of toe willen geven :D
had ze er immers net onder ;)maar heren….mijn dank voor het meedenken ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.