Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › senator a wielprobleem–opgelost–
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2010 om 23:12 #17216328
hallo eens.
mijn a senator uit `82 heeft een eigenaardig trekje…
wanneer ik met mijn bolide een afslag neem op een kruispunt, en naar links afsla, hoor je het wiel rechtsvoor
knappen, alsof deze over straat heen getrokken wordt,
of wipt…zaten trouwens ook recentelijk nieuwe lagers in.
(om die reden) het gaat een paar maand goed, maar dan begint het weer.maar, alleen maar aan 1 kant. dus niet bijde zijden.
twijfelde eerst aan mijn manier van lagers monteren, maar heb er al de wereld gemonteerd, dus daar ligt het niet aan.kan het wezen dat het met de sporing te maken heeft??
of wielvlucht ofzo?18 januari 2010 om 10:39 #17595485Stabilisatorstang (rubbers) misschien?
18 januari 2010 om 12:08 #17595486Nah laat de auto maar eens uitlijnen,waarschijnelijk teveel speling op het stuursysteem,en dan heb je kans dat je zulke sympthonen krijgt maar dan moet het wel echt erg veel speling krijgt.
18 januari 2010 om 16:53 #17595487verneem geen speling op het wiel zelf :(
maar kan m wel eens naar een bandenboer brengen, kijken wat die er van vind.
18 januari 2010 om 18:15 #17595488origineel gepost door Ghanz
verneem geen speling op het wiel zelf :(maar kan m wel eens naar een bandenboer brengen, kijken wat die er van vind.
Hans ik heb ook zoiets gehad bij mij was de ophangpunt van de stabilisatiestang niet zo best meer!,
knapte al een geruime tijd op een dag iets harder bleek dat het compleet doorgerot was!,maar de tectiel had het mooi verborgen,:hmmz18 januari 2010 om 20:11 #17595489Ghanz ik heb het zelfde met mijn dodge ram als ik er een vloerenpomp achter heb hangen en scherp naar links stuur en optrek, oplossing niet naar links sturen:D. nee bij mij is het de sporing, de wagen trekt ook ligt naar rechts, maar hellaas geen tijd om hem te laten uitlijnen.
18 januari 2010 om 21:31 #17595490kom jou binnenkort wel met bezoekje vereren.. kijken of jij
wat vinden kunt.auto vanavond weer op brug gehad… niks apparts kunnen vinden
samen met de koevoet :(19 januari 2010 om 21:44 #17595491Knapt ie 1x of blijft ie knappen als je bod door rijdt?
Als je een scherpe bocht neemt wringen je voorwielen dan ook?19 januari 2010 om 22:20 #17595492hard of zacht insturen, het maakt niets uit,
tis gewoon een paar keer tak tak tak… todat je terugstuurt.
niet bij een bochtje, maar een draai wel.22 januari 2010 om 18:13 #17595493ipv bod door bedoelde ik de bocht door……..
Maakt ‘t ook uit welk wegdek, nat of droog?
Wiellagers al nagesteld?
Set andere (lees: originele) wielen geprobeerd?Ik weet zo ook niet, ‘t is ook lastig zo als je ‘t zelf niet gehoord hebt
22 januari 2010 om 18:46 #17595494Misschien bovenste veerschotel?
22 januari 2010 om 21:56 #17595495veerschotels:o
mijn blikwerk daarboven is verder in goede conditie.wiellagers zijn vervangen… wielen ook al, terug naar wat er onder zat
<—-. maar mocht niet baten. en inderdaad, moeilijk oordelen zonder het
zelf ondervonden te hebben. :D maar vragen staat hier gelukkig vrij :Pm400.. waar moet ik dan zoeken bij die veerschotels..
22 januari 2010 om 21:59 #17595496daar boven in je mcpherson veerpoot zit een lagertje. die raken wel is rauw en dan gaat ie knoepen/kraken net of trek je je auto kapot met sturen als je een bocht neemt.
voor je bij t lagertje bent, moet wel ff je hele bovenste deel er af waar je veer tegen aan drukt (die veerschotel bedoeld m400)
maar hans kom is op msn :hmmz
22 januari 2010 om 22:14 #17595497haha bedankt willum. zal dat verrekte ding eens losbouten.
26 januari 2010 om 16:44 #17595498heb er nog geen tijd voor gehad, maar heb de wagen wel gebruikt.
en wat me opviel..auto is van achter los geweest van de grond :D moest ff wat leuks op kar.
de eerste tijd was het knarsen, in de daarop volgende rit, weg.
maar nu af en toe doet hij het weer.
zowel links als rechts.
het klinkt alsof je wiel over de straat schokkerd..schuift, weet ik wat.28 januari 2010 om 11:41 #17595499Ghanzz
Wat ik wel weet is dat je rubbers… bussen ed … met een bepaalde voorspanning moet monteren ..
DWZ..
Als de as, draagarm o.i.d. van de grond is…. staat die dus in een andere hoek dan normaal met de wielen op de grond.
Daar moet je rekening mee houden als je t spul weer in mekaar zet …
want idd …. eerst knarsen dan stil:mad: ……. rubber kan dan losgescheurd zijn in de bus ,,,,, opgelet dus .,,,grtzzz
Gert
28 januari 2010 om 19:24 #17595500ik gok ook op die bovenste lager in je veerpoot
kan zo zijn dat hij heel zwaar draait en dat hij dan je veer meedraait in de onderste veerpot op je schokbrekerpoot misschien is dat het knappen of knarsen
dat wiellager wat je teruggestuurd hebt kon ik niks aan zien
28 januari 2010 om 19:34 #17595501u2u opel4ever!
28 januari 2010 om 19:37 #17595502kreeg de tip om het stuur eens rond te draaien met stilstaande auto.
zonder lopende motor..haast niet te draaien, in stilstand.
met lopende motor, maar in de stilstand, prima te draaien,
en geen schokkerig gevoel of geknap ofzo.indien het bovenste lager mankementen vertoond, kon het wezen
dat deze het geluid veroorzaakt…. klopt dat zo ?28 januari 2010 om 19:42 #17595503hmmm:hmmz
dan zou die als het lager kapot was ook moeten doen bij stilstand
28 januari 2010 om 21:04 #17595504juist… dat is t m nou net :D
(voordat ik de prut lostrek….)
28 januari 2010 om 21:26 #17595505Dat bedoelde ik dus met draaien, bekrachtigd en niet.
maar idd dan moet die ook knakken. maar als je t spul is los trekt, kijk er sowieso naar!Hij is ook verlaagd toch?
zitten er wel juiste type veren onder? knakken en schuren die niet over de veerpoot zoals rob al zei?
liggen ze ook los als je hem omhoog hebt?
28 januari 2010 om 21:28 #17595506ja is jamex verlaagd.
het probleem doet zich sinds een poosje pas voor…
hoort er ook een rubber tussen de veer en de onderste of bovenste schotel?
29 januari 2010 om 23:12 #17595507boven zit wel een rubber onder niet
30 januari 2010 om 15:38 #17595508vanmiddag weer wezen knutselen met senator
eerst de wieltjes van de grond gehad, en vervolgens gedraaid en getrokken :D
niets wat op kraken of knarsen leek.vervolgens auto weer op de grond gezet, en stukje gereden naar een groot plein.
wanneer we daar rondjes gingen rijden was het duidelijk te zien dat het rechtervoorwiel bij maximale stuuruitslag ook iets over de grond wipte.verder trekt de auto onder het rijden toch ook naar rechts toe…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.