Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Senator 30 24V motor rijker
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2010 om 16:54 #17763145
Anoniem
Heb jij die motor bij kees in stavernisse gehaald ?
Daar komt mij senator vandaan…:Pdie van mij iig niet ;)
Voor die nette 24V moest ik ruim 2 uurtjes Duitsland in,
die andere die ik er nu bij heb, komt uit mijn omgeving ;)22 november 2010 om 17:02 #17763146och uut enschedeee ja…
ene arjan zekers :D
22 november 2010 om 17:18 #17763147Anoniem
1 January 1970Mijn blok komt idd bij kees uit stavenisse vandaan.
Leuk kerel, met Enorm veel spullen. Gezellige prater.
22 november 2010 om 19:51 #17763148origineel gepost door Ghanz
och uut enschedeee ja…ene arjan zekers :D
:thumbup:thumbup:P
22 november 2010 om 20:29 #17763149Anoniem
1 January 1970origineel gepost door Uniek
@gseik moet eerst de 24V ooit nog eens gaan uitproberen maar ik ben straatsletjes gewent met 86PK 1.3L 16V
en een opel astra diesel met 90PK 2.0L Turbo
en dan is het 3.0E blok al een hele grote stap vooruit voor mij
en ja er komt nog een beter blok in mijn monzaadje [size=-2]( zo gauw als ron mij die 24V geeft)[/size]:PComplete auto op MP met 24V voor 995,-
mischien iets voor jouw Uniek ?
22 november 2010 om 20:39 #17763150100% zekers wel iets voor mij
maar ik zit de komende tijd wel even in de ziektewet dus
een paar over uurtjes kan ik wel vergeten;)
ik denk dat ik binnenkort maar ff ga handelenking:22 november 2010 om 20:41 #17763151Anoniem
http://link.marktplaats.nl/398671969 hier is ie dan :P
22 november 2010 om 22:01 #17763152Anoniem
1 January 1970origineel gepost door senatorman
was link vergetenhttp://link.marktplaats.nl/398671969 hier is ie dan :P
wat ik al aangaf voorheen, simpele of gunstige 30ne of c30ne zijn moeilijk te vinden, zie de km standen :hmmz
de 24V heeft een nette prijs en kmstand,
aan het kenteken zou het een c30sej kunnen zijn.
en je hebt de remmerij erbij.
maar dan heb je nog niet alles om het in je/een monza te kunnen bouwen.23 november 2010 om 13:41 #17763153vind 146.000 kms nog wel meevallen kwa kilometers.’
Wat heb ik dan een geluk zeg dat ik nog een “in bijna nieuwstaat” C30NE heb gevonden
met een zeer lage km stand!23 november 2010 om 14:21 #17763154Anoniem
1 January 1970origineel gepost door charlois187
vind 146.000 kms nog wel meevallen kwa kilometers.’dat is het ook wel, maar dan issie in verhouding met een 24V nie meer gunstig ;)
dan komt er een moment van ‘schakelen’,
voor iets meer een 24V of toch een [simpele] 30ne of c30ne.Deze 24V, in deze staat, heeft mij dat duwtje gegeven en
m’n A2 met 24V heeft me in die keus zekers een extra handje geholpen. :wors23 november 2010 om 15:07 #17763155Anoniem
1 January 1970Zit ons niet constant lekker te maken met dat supermooie blok van je :swear
23 november 2010 om 15:16 #17763156origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door charlois187
vind 146.000 kms nog wel meevallen kwa kilometers.’dat is het ook wel, maar dan issie in verhouding met een 24V nie meer gunstig ;)
dan komt er een moment van ‘schakelen’,
voor iets meer een 24V of toch een [simpele] 30ne of c30ne.Deze 24V, in deze staat, heeft mij dat duwtje gegeven en
m’n A2 met 24V heeft me in die keus zekers een extra handje geholpen. :worsAllereerst schitterend blok Ron!!Mijn complimenten:thumbup
Heb je deze zo gekocht of wel op je gemak alles schoongemaakt?? Want ik vind dit wel heeeeeel erg schoon.
Bijna te schoon :PHet natuurlijk ook niet enkel de aanschaf, ook het inbouwen is stukken duurder dat een C30NE, dat voor mij dus zou betekenen dat ik heeeeel veel meer geld kwijt zou zijn voor het inbouwen hiervan.
En mij heeft toch wel de onderhoudskosten ed. over de streep getrokken om voor een C30NE te kiezen, ook op advies, en omdat Eric Romijn een schitterend in bijna nieuwstaat verkerend blok had liggen met heeel weinig kms erop.Ik was olp slag verliefd op het blokkie :wub23 november 2010 om 15:39 #17763157Vraag me echt af waarom iedereen altijd loopt te geilen op lage kilometers. Als een redelijk oude auto weinig kilometers heeft gedraaid en toch regelmatig wordt bereden is dat verschrikkelijk slecht al die korte stukjes. En de nap foppen is ook niet zo moeilijk.
23 november 2010 om 16:05 #17763158origineel gepost door senatorman
Zit ons niet constant lekker te maken met dat supermooie blok van je :swearik weet waar zijn huis woont:P
kan ik later misschien wel opscheppen met dat blok:o;);)23 november 2010 om 16:19 #17763159Anoniem
1 January 1970origineel gepost door champo
Vraag me echt af waarom iedereen altijd loopt te geilen op lage kilometers. Als een redelijk oude auto weinig kilometers heeft gedraaid en toch regelmatig wordt bereden is dat verschrikkelijk slecht al die korte stukjes. En de nap foppen is ook niet zo moeilijk.het gaat niet om het geilen op lage km’ters, als ik persoonlijk een ombouw wil moet het een vooruitgang zijn,
zowel als blok en evt lagere km’stand [als mogelijk] :thumbup23 november 2010 om 16:29 #17763160origineel gepost door champo
Vraag me echt af waarom iedereen altijd loopt te geilen op lage kilometers. Als een redelijk oude auto weinig kilometers heeft gedraaid en toch regelmatig wordt bereden is dat verschrikkelijk slecht al die korte stukjes. En de nap foppen is ook niet zo moeilijk.Geilen op een lage KM stand is echt onzin.
Iedereen die een wagen koopt hoopt op een zo laag mogelijke kilometerstand, en het liefst met onderhoudsboekje erbij lijkt mij.
Ik koop liever een motorblok met een lage km stand dan eentje met 4 of 5 ton erop.Maar het ging hier om motorblokken niet om wagens, als je een ander blok in je wagen wilt zetten dan ga je toch voor een zo laag mogelijke km stand?
Er liggen blokken op de plank die al jaren geleden uit bijv. een schadewagen zijn gehaald?Al worden deze steeds moeilijker te vinden.
Bijv. mijn C30NE blok is ruim 15 jaar geleden uitgebouwd uit een Omega 3000 en heeft hierdoor een zeer lage km stand.Er zit natuurlijk wel wat in wat je zegt met betrekking tot de korte ritjes, maar de mensen die een ander blok zoeken voor de wagen kijken meer uit naar blokken zoals ik deze heb gevonden.:wub
23 november 2010 om 17:27 #17763161Bij lang liggen kan je je alsnog zorgen gaan maken om condens vorming/ roest in het blok. Steeds kleine ritjes is ook heel slecht al krijgt hij elk jaar nieuwe olie. De olie komt niet op temperatuur en je krijgt dan ook steeds meer vocht in de motor.
Het mooiste lijkt mij dat hij gewoon nog in een wagen hangt en er mee kan rijden. Dan kan je het beste bekijken/aanvoelen hoe een blokje is.23 november 2010 om 19:24 #17763162origineel gepost door champo
Bij lang liggen kan je je alsnog zorgen gaan maken om condens vorming/ roest in het blok. Steeds kleine ritjes is ook heel slecht al krijgt hij elk jaar nieuwe olie. De olie komt niet op temperatuur en je krijgt dan ook steeds meer vocht in de motor.
Het mooiste lijkt mij dat hij gewoon nog in een wagen hangt en er mee kan rijden. Dan kan je het beste bekijken/aanvoelen hoe een blokje is.dat ben ik helemaal met je eens.
Daarom heb ik ook mijn blokkie bij Eric Romijn (bettus accu) vandaan, dit is een zeer gerenommeerd bedrijf die absoluut geen rotzooi verkopen.Eric heeft mij zeer goed geinformeerd en mij compleet laten weten wat de historie van het blokkie was. Het was zeg maar een in zeldzaam mooie staat verkerende C30NE.Ik zou zeggen ga eens kijken daarzo en dan zal je begrijpen waarom ik mijn blok daar vandaan heb.:thumbup
23 november 2010 om 19:41 #17763163Anoniem
allereerst moet ik je bekennen dat het een schitterend blok is,
ik heb de 24V in deze staat gekocht. En inderdaad, het blok is echt heeel schoon :thumbup
daarom doen ik hier ff de story van dit blokkie en dat andere blokkie erbij :o :thumbupanders komen er weer reacties van, spuitbusje of kwastje verf, bla bla :D
hier komt het verhaal,pfff, + een paar pics van dit blokkie,
om het verhaal niet te lang en vermoeiend te maken,
zou zeggen lees mee of kijk mee ;)Bij dit 24V blokkie is de onderbouw en evt kleppendeksel [nieuw] of in de lak gezet,
tenminste dat is wat ik waarnemen kan, en dat het zeer netjes gedaan is. voor de rest is alles nog nieuw of ‘weinig gebruikt, 40.000km’ ,
ook geen oliesporen te herkennen aan het blok :hmmz
heb dit blokkie, op een zeer klein fotootje, gekocht via ebay,
de timing was perfect te noemen,
de 24V stond er nog maar net 1 dag op,
met grote kopletters/cijfers erbij, 40.000 km :ode verkoper hebben we even gecheckt op betrouwbaarheid,
hij had een 100% score van de laatste paar jaren
dat hij zaken doet op ebay, dus betrouwbaar te noemen :worsheb er niet over hoeven na te denken,
ook niet wachten tot deze actie afgelopen was, 9 dagen erna,
was er zeker van dat ik dan te laat zou zijn voor dit blokkie.
het was beslist geen koopje, dat zekers niet.
maar in deze staat worden deze blokkies namelijk bijna nooit aangeboden. :wub
op de eerste dag meteen een afspraak gemaakt,
moest er wel ruim 2 uur voor duitsland in,
eenmaal aangekomen, krijgen we daaro het hele verhaal voorgeschoteld. :o
De verkoper heeft opdracht gekregen om dit blok te verkopen op ebay.
Dit blok was een onderdeel dat toebehoorde aan een Manta B project.
Een project dat nooit meer tot een goed einde zal gaan komen,
de eigenaar van dit blokkie was een opel-restaurateur/tuning liefhebber.
was, deze persoon is te komen overlijden, en daarmee zijn hele
collectie achterlatend in een loods, waaronder deze 24V,
die al in een ver stadium was om in een Manta B te worden ingebouwd.
Het koetsje moest nog het een en ander aan gebeuren,
de ophanging voor en achter moest volgens de de duitse
keuring aangepast worden, en de koets gespoten worden.helaas heeft het project geen goed vervolg kunnen krijgen,
waarop de verkoper de opdracht heeft gekregen om alles
te gaan verkopen op ebay.
Het verhaal werd later benadrukt, doordat de vele Manta 24V
delen en veel meer opel delen later door dezelfde verkoper werden aangeboden.:thumbup
Dat blokkie is nu hier, met een hoopjes onderdelen erbij,
waaronder de LMM, computer, koppelingsplaten, dynamo, startmotor en een doos met klein spul.voor de Monza A1 nog niet voldoende om ingebouwd te worden,
want er moest nog een automaat bij komen,
Ben, user GSE leek er een geschikte automaat voor te hebben,
maar net in die periode stond er bij mij in de buurt
ook eenzelfde automaat te koop, ik erheen, en ja hoor, deze bak
zat nog vastgeschroefd aan een …….24V blokkie.
deze bleek niet in een Monza gezeten te hebben, maar in een Senator A,
de vorige eigenaar was een van de jongens van Monzaghuru.
alles erbij, compleet en klaar om ingebouwd te worden in de A1.Motor met aanbouwdelen, ingekorte cardan-as, motorsteunen,
dynamosteun, voorpijp met kats van een omega erbij,
om de uitlaat onder de Monza later pas te kunnen maken.Hup, dit blok + de hele handel er nu ook bij, ast meezit, hou ik er nog een 24V aan over.
Dit blok is optisch geen schoonheid, deze heeft nog wel een beetje optische aandacht nodig,
oftewel een schooheidsbehandeling. ;)24 november 2010 om 08:25 #17763164origineel gepost door MonzaRon
Bedankt Mario :thumbupallereerst moet ik je bekennen dat het een schitterend blok is,
ik heb de 24V in deze staat gekocht. En inderdaad, het blok is echt heeel schoon :thumbup
daarom doen ik hier ff de story van dit blokkie en dat andere blokkie erbij :o :thumbupanders komen er weer reacties van, spuitbusje of kwastje verf, bla bla :D
hier komt het verhaal,pfff, + een paar pics van dit blokkie,
om het verhaal niet te lang en vermoeiend te maken,
zou zeggen lees mee of kijk mee ;)Bij dit 24V blokkie is de onderbouw en evt kleppendeksel [nieuw] of in de lak gezet,
tenminste dat is wat ik waarnemen kan, en dat het zeer netjes gedaan is. voor de rest is alles nog nieuw of ‘weinig gebruikt, 40.000km’ ,
ook geen oliesporen te herkennen aan het blok :hmmz
heb dit blokkie, op een zeer klein fotootje, gekocht via ebay,
de timing was perfect te noemen,
de 24V stond er nog maar net 1 dag op,
met grote kopletters/cijfers erbij, 40.000 km :ode verkoper hebben we even gecheckt op betrouwbaarheid,
hij had een 100% score van de laatste paar jaren
dat hij zaken doet op ebay, dus betrouwbaar te noemen :worsheb er niet over hoeven na te denken,
ook niet wachten tot deze actie afgelopen was, 9 dagen erna,
was er zeker van dat ik dan te laat zou zijn voor dit blokkie.
het was beslist geen koopje, dat zekers niet.
maar in deze staat worden deze blokkies namelijk bijna nooit aangeboden. :wub
op de eerste dag meteen een afspraak gemaakt,
moest er wel ruim 2 uur voor duitsland in,
eenmaal aangekomen, krijgen we daaro het hele verhaal voorgeschoteld. :o
De verkoper heeft opdracht gekregen om dit blok te verkopen op ebay.
Dit blok was een onderdeel dat toebehoorde aan een Manta B project.
Een project dat nooit meer tot een goed einde zal gaan komen,
de eigenaar van dit blokkie was een opel-restaurateur/tuning liefhebber.
was, deze persoon is te komen overlijden, en daarmee zijn hele
collectie achterlatend in een loods, waaronder deze 24V,
die al in een ver stadium was om in een Manta B te worden ingebouwd.
Het koetsje moest nog het een en ander aan gebeuren,
de ophanging voor en achter moest volgens de de duitse
keuring aangepast worden, en de koets gespoten worden.helaas heeft het project geen goed vervolg kunnen krijgen,
waarop de verkoper de opdracht heeft gekregen om alles
te gaan verkopen op ebay.
Het verhaal werd later benadrukt, doordat de vele Manta 24V
delen en veel meer opel delen later door dezelfde verkoper werden aangeboden.:thumbup
Dat blokkie is nu hier, met een hoopjes onderdelen erbij,
waaronder de LMM, computer, koppelingsplaten, dynamo, startmotor en een doos met klein spul.voor de Monza A1 nog niet voldoende om ingebouwd te worden,
want er moest nog een automaat bij komen,
Ben, user GSE leek er een geschikte automaat voor te hebben,
maar net in die periode stond er bij mij in de buurt
ook eenzelfde automaat te koop, ik erheen, en ja hoor, deze bak
zat nog vastgeschroefd aan een …….24V blokkie.
deze bleek niet in een Monza gezeten te hebben, maar in een Senator A,
de vorige eigenaar was een van de jongens van Monzaghuru.
alles erbij, compleet en klaar om ingebouwd te worden in de A1.Motor met aanbouwdelen, ingekorte cardan-as, motorsteunen,
dynamosteun, voorpijp met kats van een omega erbij,
om de uitlaat onder de Monza later pas te kunnen maken.Hup, dit blok + de hele handel er nu ook bij, ast meezit, hou ik er nog een 24V aan over.
Dit blok is optisch geen schoonheid, deze heeft nog wel een beetje optische aandacht nodig,
oftewel een schooheidsbehandeling. ;)Echt super mooi Ron!
Dat precies jij weer zo’n mooi en goed behandeld blokkie op de kop kan tikken!!:wors
Wat ik ook zo mooi vind is dat het kleppendeksel niet rood is maar schitterend mat zwart.
heb je ook dokumentatie bij het blokkie? Zodat je ook die 40.000 kms kan aantonen, al moet ik zeggen als ik dat blokkie zo zie zou ik er geen moment aantwijfelen, ook al zat er geen dokumentatie bij.Waarom wil je een automaat achter dit blok hangen en waarom kies je niet voor een 5-bak handgeschakeld?
Is pure interesse :worsDalijk staan er bij jou gewoon 2 24V monsters (in de goede zin van het woord) voor de deur!!!:thumbup
24 november 2010 om 15:49 #17763165origineel gepost door charlois187
origineel gepost door champo
Bij lang liggen kan je je alsnog zorgen gaan maken om condens vorming/ roest in het blok. Steeds kleine ritjes is ook heel slecht al krijgt hij elk jaar nieuwe olie. De olie komt niet op temperatuur en je krijgt dan ook steeds meer vocht in de motor.
Het mooiste lijkt mij dat hij gewoon nog in een wagen hangt en er mee kan rijden. Dan kan je het beste bekijken/aanvoelen hoe een blokje is.dat ben ik helemaal met je eens.
Daarom heb ik ook mijn blokkie bij Eric Romijn (bettus accu) vandaan, dit is een zeer gerenommeerd bedrijf die absoluut geen rotzooi verkopen.Eric heeft mij zeer goed geinformeerd en mij compleet laten weten wat de historie van het blokkie was. Het was zeg maar een in zeldzaam mooie staat verkerende C30NE.Ik zou zeggen ga eens kijken daarzo en dan zal je begrijpen waarom ik mijn blok daar vandaan heb.:thumbup
Ik wil/moet daar een keer heen!! Ik heb namelijk zelf ook wat delen nodig voor mijn Monza. Goed blok is goed blok. :thumbup.
24 november 2010 om 19:18 #17763166Anoniem
1 January 1970vandaag mijn motor in de bok gehangen. :thumbup
24 november 2010 om 19:32 #17763167Anoniem
1 January 1970origineel gepost door charlois187
Echt super mooi Ron!
Dat precies jij weer zo’n mooi en goed behandeld blokkie op de kop kan tikken!!:wors
Wat ik ook zo mooi vind is dat het kleppendeksel niet rood is maar schitterend mat zwart.
heb je ook dokumentatie bij het blokkie? Zodat je ook die 40.000 kms kan aantonen, al moet ik zeggen als ik dat blokkie zo zie zou ik er geen moment aantwijfelen, ook al zat er geen dokumentatie bij.Waarom wil je een automaat achter dit blok hangen en waarom kies je niet voor een 5-bak handgeschakeld? Is pure interesse :wors
Dalijk staan er bij jou gewoon 2 24V monsters (in de goede zin van het woord) voor de deur!!!:thumbupHet was kijken en gelijk toehappen, en dan maar hopen dat het goed gaat ;)
de A2 heeft al een schakelbak, de A1 is nu automaat en
blijft met de 24V automaat, zo van beiden wat, lijkt me wel wat.Documentatie, raar woord bij een blokkie van tig jaar oud :hmmz
as dat blokkie bijv 100.000 had gelopen, had ik um ook meegenomen.
Nee, bij dit blokkie geen documentatie,
de verkoper/vriend was niet in staat de docs te kunnen bemachtigen,
de hele loods met opel spul lag op z’n kop,
maar hij gaf me zijn woord dat het wel zo was, want hij kon het
zelf niet maken om onzin te verkopen op zijn ebay gebeuren.Heb bij de A2 ook alle documentatie,……….alleen niet van het 24V blokkie.:o
maar die bleek, achteraf, door 24V expert Ronald Bolz onder handen zijn genomen :thumbupDe A2 met 24V was voor mij ook een gok bij aankoop,
en het was zekers geen pretje toen we dat blokje daaro aan het lopen hebben gekregen,
rook onder de kap, de hele loods zwaar onder de rook, denk wat krijgen we nu. :obleek dat ie de uitlaat heeft ingespoten met een soort olie, daar kwam die rook vandaan,
die Monza A2 24V heeft zeer lang ‘droog’ gestaan met z’n schade,
we schrokken ervan, maar naarmate de motor draaide, hoe rustiger ie werd, maar het roken duurde nog even. :agentJa daar sta je dan, schadebak en rookblok :D
meenemen of laten staan, ff belletje gedaan, inpakken en meenemen.
problemen zijn na een ritje totaal opgeheven.
dus tot op heden heb ik er totaal geen spijt van :thumbupheb met beide Monza’s ook [nog] geen ‘deuk’ opgelopen,
koetsjes gaaf, technisch gewoon super, starten en lopen :wubDeze 24V blokkie mag ons ook gaan verassen, gaat het mis, helaas,
gaan dan wel even contact op nemen met de verkoper.:swearDaarna hebben we altijd nog onderdelen over voor de A2. :D
Heb het nu ingecalculeerd, dat het mis zou kunnen gaan,
je bent dan op dat moment wel met een ombouw bezig.
vandaar ook dat we het andere 24V Blok erbij hebben gehaald,
gaat het wel goed,waar we vanuit gaan, kan het andere blok weer in de verkoop :thumbupDit is een extra investering in m’n hobby, een 24V in de A1,
tot nu toe ben ik er nog goed en betaalbaar doorgekomen,
ben nog niet tegen bloopers aangelopen in deze hobby,
laten we hopen dat het met dit blokkie ook niet gaat gebeuren. ;)24 november 2010 om 19:32 #17763168Anoniem
1 January 1970origineel gepost door senatorman
vandaag mijn motor in de bok gehangen. :thumbup:kewlpics
24 november 2010 om 19:51 #17763169@ron ik vind hem een beetje duur voor een gebruikte maar misschien kun je handelen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.