Senator 30 24V motor rijker

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Senator 30 24V motor rijker

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 77)
  • Auteur
    Berichten
  • #17763120
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      waar gaat dat blokkie ingebouwd worden :hmmz

      #17763121
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        in de senator.

        Het 30E Blok moet er toch uit, omdat de gehele neus inclusief binnenschermen aandacht nodig hebben.
        En als dan toch het blok eruit is, dan maar gelijk een 24V erin

        FF fototje om Senna even te laten zien.

        Hier oude foto, is Senna te zien met zijn stiefzusje Monniek :jerry

        #17763122
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          met die 24V wil je de caravan straks gaan trekken :wors

          btw: knappe stiefzus :D :thumbup

          #17763123
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            hier nog het 24V blokkie van jou :wub

            ;)

            #17763124
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Yep. Senna’s nieuwe hart.

              227PK’s :wors

              #17763125
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Ik had trouwens ook nog even een technische vraag openstaan

                http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=127256&page=6

                weet jij dit mss

                #17763126
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  origineel gepost door senatorman
                  Yep. Senna’s nieuwe hart.

                  zekers, denk, laat ik die maar ff bewaren voor je ;)

                  je gaat met verschil duidelijk merken,
                  met de A1 is het [nog] heerlijk cruizen, eerlijk,
                  maar met een 24V, gaat er een andere rij-eigenschap voor je Senator/Monza open :wub

                  #17763127
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    kijk eens in hetzelfde topic op pagina 2, geloof ik ,
                    daar is al veel over getypt :thumbup

                    euh herstel …. 1 dus :(

                    #17763128
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      die 24V van mijn komt [waarschijnlijk] in deze Monza 30E cruizer :D

                      dit blokkie dus

                      met de 03/71 automaat erachter, die nu nog achter die andere 24V blokkie zit :thumbup

                      #17763129
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Ja ik kreeg al een idee van jouw plannen. Wordt een mooie combi.

                        Mijn Monza houdt ik 12V lekker origineel, en blokkie loopt ook super

                        #17763130
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          origineel gepost door senatorman
                          Ja ik kreeg al een idee van jouw plannen. Wordt een mooie combi.

                          Mijn Monza houdt ik 12V lekker origineel, en blokkie loopt ook super

                          die 30E van mij loopt ook super, een echte cruiser :wub

                          kwam dat 24V blokkie op het net tegen, denk hebben of laten gaan,
                          nu is ie er, maar dit blokkie ken ik niet zo lang laten liggen,
                          ken hem beter gebruiken dan ernaar kijken :D

                          miss in de winter of voor de zomer de ombouw,
                          het gaat nu wel errug snel met alle benodigheden, :hmmz

                          #17763131
                          monzaruba
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 October 2009

                            3.0E is een goede motor…:thumbup
                            maar als je eenmaal met de 24V gereden hebt…:wors
                            zeker in combinatie met de AR35 bak…:thumbup

                            maar die ‘oude’ AW 03/71 is ook een fijne bak…:thumbup

                            succes mannen, met het inbouwen…heb ik altijd veel respect voor…:wors

                            #17763132
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              heb de A2 met 24V, met 5bak, een geweldige ervaring. :wors

                              maar de A1 met een 24V, met automaat, andere remmerij,
                              verders gewoon standaard, daar ben ik wel benieuwd naar. :hmmz

                              de A1 van me heeft een superkoets, en dat icm met die 24V blokkie :wub

                              ben eigenlijk een orgine freak, heb ut ook vaak aangegeven,
                              een motorupdate zou daar afbraak aan kunnen doen :(

                              aan de andere kant denk ik, ach, het zit um onder de kap,
                              de wagen oogt verders origineel :thumbup

                              #17763133
                              Uniek
                                Lid sinds:
                                6 June 2010

                                origineel gepost door MonzaRon
                                heb de A2 met 24V, met 5bak, een geweldige ervaring. :wors

                                maar de A1 met een 24V, met automaat, andere remmerij,
                                verders gewoon standaard, daar ben ik wel benieuwd naar. :hmmz

                                de A1 van me heeft een superkoets, en dat icm met die 24V blokkie :wub

                                ben eigenlijk een orgine freak, heb ut ook vaak aangegeven,
                                een motorupdate zou daar afbraak aan kunnen doen :(

                                aan de andere kant denk ik, ach, het zit um onder de kap,
                                de wagen oogt verders origineel :thumbup

                                nee ron je hebt wel gelijk je moet de auto origineel houden
                                dat is beter:thumbup

                                geef de 24V maar aan mij:P

                                #17763134
                                GSE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2006

                                  Of het afbraak doet zit tussen je oren:Jij bent eigenaar en voelt je prettig met hoe je de maakt,ben je een 24V liefhebber is dit geen afbraak..

                                  Als je weet wat je moet doen,is een 24V inbouwen zo gedaan,kunt het meeste van de 30E gebruiken:
                                  Stuurbekrachtegings leidingen
                                  gaskabel
                                  motorsteunen

                                  Uitlaat en bedrading zijn het lastigste de rest is vrij simpel,heb al 2x zo,n blok in een Monza to leven gewekt en het is een echte vooruitgang op de 30E op alle gebied:
                                  brandstof verbruik en vermogen.

                                  Persoonlijk vind ik dat je een 24V niet zo hoeft op te winden als de 30E,s het koppel is onderin hoger en dat merk je goed.

                                  #17763135
                                  Uniek
                                    Lid sinds:
                                    6 June 2010

                                    @gse

                                    ik moet eerst de 24V ooit nog eens gaan uitproberen maar ik ben straatsletjes gewent met 86PK 1.3L 16V
                                    en een opel astra diesel met 90PK 2.0L Turbo
                                    en dan is het 3.0E blok al een hele grote stap vooruit voor mij
                                    en ja er komt nog een beter blok in mijn monzaadje [size=-2]( zo gauw als ron mij die 24V geeft)[/size]:P

                                    #17763136
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      origineel gepost door GSE
                                      Of het afbraak doet zit tussen je oren:Jij bent eigenaar en voelt je prettig met hoe je de maakt,ben je een 24V liefhebber is dit geen afbraak..

                                      je slaat de spijker op z’n/m’n kop, ben :o ;)

                                      Viel voor de A1 om z’n koetsje en het blokkie 30E
                                      dat heerlijk droog en rustig lag te ronken onder de kap :wub

                                      aan dat hoge toerental heb ik me nog nooit aan gestoord,
                                      het hoorde erbij, was van die tijd, bla bla.:wors

                                      maar na aanschaf van de A2 met een 24V, moet ik wel toegeven
                                      dat de techniek, origineel of niet, een behoorlijke stap vooruit gaat.

                                      aangezien ik die nette 24V blokkie heb kunnen vissen van het net,
                                      lijkt het me een uitdaging om de techniek van de A1
                                      om te transformeren naar het 24V gebeuren. ;)

                                      de andere 24V die ik erbij heb met automatic 03/71 was voorheen niet in een
                                      Monza verbouwd, maar in een Senator A, dus met steunen, cardanas en al erbij ;)

                                      #17763137
                                      opelforever
                                        Lid sinds:
                                        22 November 2008

                                        wordt zo wel steeds moeilijker om nog distributie setjes te krijgen voor de 24V als er zoveel mensen zòn ding inbouwen

                                        das dan weer minder:(

                                        #17763138
                                        Jigsaw
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 April 2007

                                          als je dan toch voor originaliteit gaat kun je ook een C30NE inbouwen en het kleppendeksel van de 3.0E blijven gebruiken. Zie je nog niet eens dat er iets veranderd is :angel

                                          #17763139
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            origineel gepost door Jigsaw
                                            als je dan toch voor originaliteit gaat kun je ook een C30NE inbouwen en het kleppendeksel van de 3.0E blijven gebruiken. Zie je nog niet eens dat er iets veranderd is :angel

                                            Dat was idd mogelijk, zijn daar ook mee bezig geweest :thumbup

                                            maar dan had ik later ook een 4traps er achter willen hebben en en en….:hmmz
                                            zo blijven we dan maar door gaan, nu met een 24V zijn we meteen een paar stappen vooruit, dacht ik zo ;)

                                            #17763140
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              Zelf heb ik nog nooit in een auto gereden met de 24V.

                                              Ik ben dan ook reuze benieuwd naar de prestaties. Wat ik erover lees en zie, is dat dit blok alleen maar lof krijgt.

                                              Normaal ben ik ook van de origine. Heb laast andere wielen gekocht, en de oude gehouden. Door deze wielen is ie niet meer origineel, maar in een handomdraai is ie met de oude wielen weer origineel.
                                              Toch ga ik, net als Ron steeds een stapje verder vanaf het originele. nu door de motor te vervangen. Maargoed, het is mijn hobby, en ik doe het zoals ik mijn hobby het liefst uitvoer.

                                              Mijn mening: Beleef je hobby zoals jij hem wilt beleven :wors

                                              #17763141
                                              Ghanz
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                31 July 2005

                                                origineel gepost door opelforever
                                                wordt zo wel steeds moeilijker om nog distributie setjes te krijgen voor de 24V als er zoveel mensen zòn ding inbouwen

                                                das dan weer minder:(

                                                vind dat eingelijk wel maf.

                                                naar mijn inziens betreft het hier toch nog een redelijk
                                                jong type motor, waar opel dan geen delen voor leveren kan?

                                                is er dan geen type wat de delen ervan gelijk heeft?

                                                ach doet mij maar gewoon een heerlijke simpele 30ne c30ne ;)

                                                #17763142
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  origineel gepost door Ghanz
                                                  ach doet mij maar gewoon een heerlijke simpele 30ne c30ne ;)

                                                  Deze ‘simpele’ update-blokken liggen ook niet meer gunstig voor het oprapen,
                                                  tenzij je kiest voor een blok met minimaal 2ton achter z’n kiezen.
                                                  die tijd is voorbij, de onderdelen ervan zijn idd ruimer voorhanden dan van een 24V. :thumbup

                                                  In mijn geval was er die overweging wel, een heerlijke simpele 30ne c30ne :D
                                                  maar de A2 met z’n 24V heeft me over die geestelijke drempel getrokken.
                                                  bijv bij stationair hoor ik het machientje amper, met z’n lichte tikkies, het geluid van de injectienaalden :wub

                                                  tja, de onderdelen, tis de ketting en spanner,
                                                  meestal bij de eerste types 24V’s, die willen wel eens moeilijk doen, over de types erna lees je weinig negatiefs.
                                                  De 24V met z’n ketting verhaal blijft uiteraard voor sommigen een belemmering,
                                                  maar laten we eerlijk zijn, je moet het ruim van tevoren kunnen horen,
                                                  dat de ketting aan vervanging toe is, daar helpt de km teller je ook niet meer [kadoek na 2 ton bla bla verhaal] :hmmz

                                                  die ketting is niet de sluipmoordenaar van dit blokkie,
                                                  het zijn je oren, want het geratel/geklapper moet ruim van tevoren hoorbaar zijn :wors

                                                  voor de rest zijn alle onderdelen redelijk goed verkrijgbaar,
                                                  dat geeft dan, samen met dit staaltje techniek, weer een heerlijk gevoel ;)

                                                  #17763143
                                                  charlois187
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 June 2009

                                                    Ik vind het wel mooi spul allemaal die 24 v blokkies.
                                                    Ikzelf wilde er ook eentje in mijn Monza proppen, maar is mij toch afgeraden.
                                                    Ze zijn relatief duur in aanschaf, hebben meestal hoge km standen, onderdelen zijn asosiaal duur
                                                    en ivm de C30NE is het niet superveel power meer.
                                                    Onderin heeft de 24v zelfs minder trekkracht dan de C30NE. Bovenin legt de 12v het natuurlijk af.

                                                    En ik vind toch wel dat de C30NE er origineler uitziet….al vind ik een 24v ook echt heel mooi,
                                                    maar door het dure onderhoud en “kinderziektes” heb ik er toch vanaf gezien.

                                                    #17763144
                                                    noci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      26 March 2010

                                                      origineel gepost door MonzaRon

                                                      origineel gepost door Ghanz
                                                      ach doet mij maar gewoon een heerlijke simpele 30ne c30ne ;)

                                                      Deze ‘simpele’ update-blokken liggen ook niet meer gunstig voor het oprapen,
                                                      tenzij je kiest voor een blok met minimaal 2ton achter z’n kiezen.
                                                      die tijd is voorbij, de onderdelen ervan zijn idd ruimer voorhanden dan van een 24V. :thumbup

                                                      In mijn geval was er die overweging wel, een heerlijke simpele 30ne c30ne :D
                                                      maar de A2 met z’n 24V heeft me over die geestelijke drempel getrokken.
                                                      bijv bij stationair hoor ik het machientje amper, met z’n lichte tikkies, het geluid van de injectienaalden :wub

                                                      tja, de onderdelen, tis de ketting en spanner,
                                                      meestal bij de eerste types 24V’s, die willen wel eens moeilijk doen, over de types erna lees je weinig negatiefs.
                                                      De 24V met z’n ketting verhaal blijft uiteraard voor sommigen een belemmering,
                                                      maar laten we eerlijk zijn, je moet het ruim van tevoren kunnen horen,
                                                      dat de ketting aan vervanging toe is, daar helpt de km teller je ook niet meer [kadoek na 2 ton bla bla verhaal] :hmmz

                                                      die ketting is niet de sluipmoordenaar van dit blokkie,
                                                      het zijn je oren, want het geratel/geklapper moet ruim van tevoren hoorbaar zijn :wors

                                                      voor de rest zijn alle onderdelen redelijk goed verkrijgbaar,
                                                      dat geeft dan, samen met dit staaltje techniek, weer een heerlijk gevoel ;)

                                                      Spanner is bijna niet meer aan te komen !
                                                      Heb er 2weken geleden nog een kunnen aankomen, lag nog bij deopel dealer.
                                                      Heb toen gelijk gevraagd of er nog ergens in nederland een in het magazijn ligt maar helaas.

                                                      Heb jij die motor bij kees in stavernisse gehaald ?
                                                      Daar komt mij senator vandaan…:P

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 77)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.