Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Senator 30 24V motor rijker
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2010 om 21:08 #17763120
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970waar gaat dat blokkie ingebouwd worden :hmmz
20 november 2010 om 21:13 #17763121Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970in de senator.
Het 30E Blok moet er toch uit, omdat de gehele neus inclusief binnenschermen aandacht nodig hebben.
En als dan toch het blok eruit is, dan maar gelijk een 24V erinFF fototje om Senna even te laten zien.
Hier oude foto, is Senna te zien met zijn stiefzusje Monniek :jerry
20 november 2010 om 21:29 #17763122Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970met die 24V wil je de caravan straks gaan trekken :wors
btw: knappe stiefzus :D :thumbup
20 november 2010 om 21:41 #17763123Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970hier nog het 24V blokkie van jou :wub
;)
20 november 2010 om 21:43 #17763124Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Yep. Senna’s nieuwe hart.
227PK’s :wors
20 november 2010 om 21:47 #17763125Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ik had trouwens ook nog even een technische vraag openstaan
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=127256&page=6
weet jij dit mss
20 november 2010 om 21:49 #17763126Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door senatorman
Yep. Senna’s nieuwe hart.zekers, denk, laat ik die maar ff bewaren voor je ;)
je gaat met verschil duidelijk merken,
met de A1 is het [nog] heerlijk cruizen, eerlijk,
maar met een 24V, gaat er een andere rij-eigenschap voor je Senator/Monza open :wub20 november 2010 om 21:52 #17763127Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970kijk eens in hetzelfde topic op pagina 2, geloof ik ,
daar is al veel over getypt :thumbupeuh herstel …. 1 dus :(
20 november 2010 om 22:39 #17763128Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970die 24V van mijn komt [waarschijnlijk] in deze Monza 30E cruizer :D
dit blokkie dus
met de 03/71 automaat erachter, die nu nog achter die andere 24V blokkie zit :thumbup
20 november 2010 om 22:41 #17763129Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ja ik kreeg al een idee van jouw plannen. Wordt een mooie combi.
Mijn Monza houdt ik 12V lekker origineel, en blokkie loopt ook super
20 november 2010 om 23:05 #17763130Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door senatorman
Ja ik kreeg al een idee van jouw plannen. Wordt een mooie combi.Mijn Monza houdt ik 12V lekker origineel, en blokkie loopt ook super
die 30E van mij loopt ook super, een echte cruiser :wub
kwam dat 24V blokkie op het net tegen, denk hebben of laten gaan,
nu is ie er, maar dit blokkie ken ik niet zo lang laten liggen,
ken hem beter gebruiken dan ernaar kijken :Dmiss in de winter of voor de zomer de ombouw,
het gaat nu wel errug snel met alle benodigheden, :hmmz21 november 2010 om 01:08 #177631313.0E is een goede motor…:thumbup
maar als je eenmaal met de 24V gereden hebt…:wors
zeker in combinatie met de AR35 bak…:thumbupmaar die ‘oude’ AW 03/71 is ook een fijne bak…:thumbup
succes mannen, met het inbouwen…heb ik altijd veel respect voor…:wors
21 november 2010 om 10:43 #17763132Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970heb de A2 met 24V, met 5bak, een geweldige ervaring. :wors
maar de A1 met een 24V, met automaat, andere remmerij,
verders gewoon standaard, daar ben ik wel benieuwd naar. :hmmzde A1 van me heeft een superkoets, en dat icm met die 24V blokkie :wub
ben eigenlijk een orgine freak, heb ut ook vaak aangegeven,
een motorupdate zou daar afbraak aan kunnen doen :(aan de andere kant denk ik, ach, het zit um onder de kap,
de wagen oogt verders origineel :thumbup21 november 2010 om 10:59 #17763133origineel gepost door MonzaRon
heb de A2 met 24V, met 5bak, een geweldige ervaring. :worsmaar de A1 met een 24V, met automaat, andere remmerij,
verders gewoon standaard, daar ben ik wel benieuwd naar. :hmmzde A1 van me heeft een superkoets, en dat icm met die 24V blokkie :wub
ben eigenlijk een orgine freak, heb ut ook vaak aangegeven,
een motorupdate zou daar afbraak aan kunnen doen :(aan de andere kant denk ik, ach, het zit um onder de kap,
de wagen oogt verders origineel :thumbupnee ron je hebt wel gelijk je moet de auto origineel houden
dat is beter:thumbupgeef de 24V maar aan mij:P
21 november 2010 om 12:18 #17763134Of het afbraak doet zit tussen je oren:Jij bent eigenaar en voelt je prettig met hoe je de maakt,ben je een 24V liefhebber is dit geen afbraak..
Als je weet wat je moet doen,is een 24V inbouwen zo gedaan,kunt het meeste van de 30E gebruiken:
Stuurbekrachtegings leidingen
gaskabel
motorsteunenUitlaat en bedrading zijn het lastigste de rest is vrij simpel,heb al 2x zo,n blok in een Monza to leven gewekt en het is een echte vooruitgang op de 30E op alle gebied:
brandstof verbruik en vermogen.Persoonlijk vind ik dat je een 24V niet zo hoeft op te winden als de 30E,s het koppel is onderin hoger en dat merk je goed.
21 november 2010 om 12:29 #17763135ik moet eerst de 24V ooit nog eens gaan uitproberen maar ik ben straatsletjes gewent met 86PK 1.3L 16V
en een opel astra diesel met 90PK 2.0L Turbo
en dan is het 3.0E blok al een hele grote stap vooruit voor mij
en ja er komt nog een beter blok in mijn monzaadje [size=-2]( zo gauw als ron mij die 24V geeft)[/size]:P21 november 2010 om 12:50 #17763136Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Of het afbraak doet zit tussen je oren:Jij bent eigenaar en voelt je prettig met hoe je de maakt,ben je een 24V liefhebber is dit geen afbraak..je slaat de spijker op z’n/m’n kop, ben :o ;)
Viel voor de A1 om z’n koetsje en het blokkie 30E
dat heerlijk droog en rustig lag te ronken onder de kap :wubaan dat hoge toerental heb ik me nog nooit aan gestoord,
het hoorde erbij, was van die tijd, bla bla.:worsmaar na aanschaf van de A2 met een 24V, moet ik wel toegeven
dat de techniek, origineel of niet, een behoorlijke stap vooruit gaat.aangezien ik die nette 24V blokkie heb kunnen vissen van het net,
lijkt het me een uitdaging om de techniek van de A1
om te transformeren naar het 24V gebeuren. ;)de andere 24V die ik erbij heb met automatic 03/71 was voorheen niet in een
Monza verbouwd, maar in een Senator A, dus met steunen, cardanas en al erbij ;)21 november 2010 om 13:36 #17763137wordt zo wel steeds moeilijker om nog distributie setjes te krijgen voor de 24V als er zoveel mensen zòn ding inbouwen
das dan weer minder:(
21 november 2010 om 16:12 #17763138als je dan toch voor originaliteit gaat kun je ook een C30NE inbouwen en het kleppendeksel van de 3.0E blijven gebruiken. Zie je nog niet eens dat er iets veranderd is :angel
21 november 2010 om 16:33 #17763139Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Jigsaw
als je dan toch voor originaliteit gaat kun je ook een C30NE inbouwen en het kleppendeksel van de 3.0E blijven gebruiken. Zie je nog niet eens dat er iets veranderd is :angelDat was idd mogelijk, zijn daar ook mee bezig geweest :thumbup
maar dan had ik later ook een 4traps er achter willen hebben en en en….:hmmz
zo blijven we dan maar door gaan, nu met een 24V zijn we meteen een paar stappen vooruit, dacht ik zo ;)21 november 2010 om 18:20 #17763140Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Zelf heb ik nog nooit in een auto gereden met de 24V.
Ik ben dan ook reuze benieuwd naar de prestaties. Wat ik erover lees en zie, is dat dit blok alleen maar lof krijgt.
Normaal ben ik ook van de origine. Heb laast andere wielen gekocht, en de oude gehouden. Door deze wielen is ie niet meer origineel, maar in een handomdraai is ie met de oude wielen weer origineel.
Toch ga ik, net als Ron steeds een stapje verder vanaf het originele. nu door de motor te vervangen. Maargoed, het is mijn hobby, en ik doe het zoals ik mijn hobby het liefst uitvoer.Mijn mening: Beleef je hobby zoals jij hem wilt beleven :wors
21 november 2010 om 18:33 #17763141origineel gepost door opelforever
wordt zo wel steeds moeilijker om nog distributie setjes te krijgen voor de 24V als er zoveel mensen zòn ding inbouwendas dan weer minder:(
vind dat eingelijk wel maf.
naar mijn inziens betreft het hier toch nog een redelijk
jong type motor, waar opel dan geen delen voor leveren kan?is er dan geen type wat de delen ervan gelijk heeft?
ach doet mij maar gewoon een heerlijke simpele 30ne c30ne ;)
21 november 2010 om 19:35 #17763142Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Ghanz
ach doet mij maar gewoon een heerlijke simpele 30ne c30ne ;)Deze ‘simpele’ update-blokken liggen ook niet meer gunstig voor het oprapen,
tenzij je kiest voor een blok met minimaal 2ton achter z’n kiezen.
die tijd is voorbij, de onderdelen ervan zijn idd ruimer voorhanden dan van een 24V. :thumbupIn mijn geval was er die overweging wel, een heerlijke simpele 30ne c30ne :D
maar de A2 met z’n 24V heeft me over die geestelijke drempel getrokken.
bijv bij stationair hoor ik het machientje amper, met z’n lichte tikkies, het geluid van de injectienaalden :wubtja, de onderdelen, tis de ketting en spanner,
meestal bij de eerste types 24V’s, die willen wel eens moeilijk doen, over de types erna lees je weinig negatiefs.
De 24V met z’n ketting verhaal blijft uiteraard voor sommigen een belemmering,
maar laten we eerlijk zijn, je moet het ruim van tevoren kunnen horen,
dat de ketting aan vervanging toe is, daar helpt de km teller je ook niet meer [kadoek na 2 ton bla bla verhaal] :hmmzdie ketting is niet de sluipmoordenaar van dit blokkie,
het zijn je oren, want het geratel/geklapper moet ruim van tevoren hoorbaar zijn :worsvoor de rest zijn alle onderdelen redelijk goed verkrijgbaar,
dat geeft dan, samen met dit staaltje techniek, weer een heerlijk gevoel ;)22 november 2010 om 11:09 #17763143Ik vind het wel mooi spul allemaal die 24 v blokkies.
Ikzelf wilde er ook eentje in mijn Monza proppen, maar is mij toch afgeraden.
Ze zijn relatief duur in aanschaf, hebben meestal hoge km standen, onderdelen zijn asosiaal duur
en ivm de C30NE is het niet superveel power meer.
Onderin heeft de 24v zelfs minder trekkracht dan de C30NE. Bovenin legt de 12v het natuurlijk af.En ik vind toch wel dat de C30NE er origineler uitziet….al vind ik een 24v ook echt heel mooi,
maar door het dure onderhoud en “kinderziektes” heb ik er toch vanaf gezien.22 november 2010 om 11:56 #17763144origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door Ghanz
ach doet mij maar gewoon een heerlijke simpele 30ne c30ne ;)Deze ‘simpele’ update-blokken liggen ook niet meer gunstig voor het oprapen,
tenzij je kiest voor een blok met minimaal 2ton achter z’n kiezen.
die tijd is voorbij, de onderdelen ervan zijn idd ruimer voorhanden dan van een 24V. :thumbupIn mijn geval was er die overweging wel, een heerlijke simpele 30ne c30ne :D
maar de A2 met z’n 24V heeft me over die geestelijke drempel getrokken.
bijv bij stationair hoor ik het machientje amper, met z’n lichte tikkies, het geluid van de injectienaalden :wubtja, de onderdelen, tis de ketting en spanner,
meestal bij de eerste types 24V’s, die willen wel eens moeilijk doen, over de types erna lees je weinig negatiefs.
De 24V met z’n ketting verhaal blijft uiteraard voor sommigen een belemmering,
maar laten we eerlijk zijn, je moet het ruim van tevoren kunnen horen,
dat de ketting aan vervanging toe is, daar helpt de km teller je ook niet meer [kadoek na 2 ton bla bla verhaal] :hmmzdie ketting is niet de sluipmoordenaar van dit blokkie,
het zijn je oren, want het geratel/geklapper moet ruim van tevoren hoorbaar zijn :worsvoor de rest zijn alle onderdelen redelijk goed verkrijgbaar,
dat geeft dan, samen met dit staaltje techniek, weer een heerlijk gevoel ;)Spanner is bijna niet meer aan te komen !
Heb er 2weken geleden nog een kunnen aankomen, lag nog bij deopel dealer.
Heb toen gelijk gevraagd of er nog ergens in nederland een in het magazijn ligt maar helaas.Heb jij die motor bij kees in stavernisse gehaald ?
Daar komt mij senator vandaan…:P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.