Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Senator 3.0i 24v cd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2013 om 18:12 #17261391
Hallo mede senator liefhebbers.
Ik heb vandaag een opel senator gekocht het gaat om een 1993 3.0i 24v cd 223.500km met alle opties uit die tijd!
Nou heeft de senator wel enige tijd stil gestaan met daardoor achterstallige onderhoud..
Zover ik weet is 1 van de benzine leidingen lek en de benzine in de tank is goor.. De remmen moeten ook nagekeken worden en de rechter buitenspiegel glas ontbreekt.. Nou heb ik deze senator gekocht omdat de carrosserie geheel hard is ook de bekende plekken! Mijn bedoeling is om hem zsm door de apk te loodsen.
Wie heeft nog tips voor mij en zou mij evt kunnen helpen met de benzine leidingen te vervangen?groeten Sander.
21 oktober 2013 om 18:13 #18181718Heeft ook iemand een idee waar ik nieuwe benzineleidingen kan vinden? ik kan ze op internet nergens vinden..
21 oktober 2013 om 23:19 #18181719Brezan of Roskamp.
Of een andere auto onderdelen zaak.Houdt er wel rekening dat het distributie set eigenlijk om de 2 ton vervangen moet worden.
Qua tank is het beste hem er onderweg te halen een door te spoelen.
Vervang dan ook direct het brandstoffilter en spoel je brandstof pomp ook door. Deze zit in de tank.22 oktober 2013 om 11:39 #18181720Dankje voor de tip! Ik denk dat ik de tank eerst laat zitten en de filter en leidingen aanpak. de leiding is voor
lek welke van de 2 weet ik nog niet precies maar hij lekt over de uitlaat heen :hmmz Hij loopt nog wel op de oude benzine zou het kwaad kunnen als ik er verse benzine bij in gooi? Mijn punt is dat hij zo goedkoop mogelijk rijbaar moet zijn zodat ik hem naar de apk kan rijden zodat ik weet of het loont om in deze senator te gaan inversteren.Iemand ook een idee waar je een vraagbaak of iets van een technisch boek kan krijgen in het nederlands van de senator.. een EPC heb ik al geprobeerd om te downloaden maar dat werkt niet…
22 oktober 2013 om 15:03 #18181721als het je om de apk gaat zou ik hem er zo heen brengen op een kar en dan laten voorkeuren, als je niet zeker weet of het loont .Begrijp dat jij wilt gaan rijden maar dat is geen strak plan ! 726077274 is nummer van marktplaats advertentie vraagbaak senator
22 oktober 2013 om 15:15 #18181722Ja dat is wel het ideale scenario maar ik heb geen kar en geen geschikte auto om het te trekken..
Ik kan hem wel naar de apk station laten brengen maar dan zou ik rijdend terug moeten.. Ik heb al gebeld ze achten met de remmen al 2 uur bezig te zijn iets wat ik zelf ook wel kan benzine leiding konden ze zo niet zeggen.. Hij had het erover dat je waar de slang lek is een tussen stukje kan zetten want dat mocht volgens de apk wet.. echter lijkt mij dat niet echt verstandig? Ik laat hem gewoon thuis afleveren en dan zie ik wel hoe ver ik kom als het allemaal niet lukt gaat die het internet weer op :( Mijn doel is hem zo goedkoop mogelijk rijdend te krijgen en dan kijken wat de apk doet ik ga geen 150 euro aan rep kosten betalen en dat die dan uiteindelijk op veel punten word afgekeurd..22 oktober 2013 om 16:26 #18181723waar kom je vandaan?
is wel handig als je wil dat je geholpen wordt
22 oktober 2013 om 16:56 #18181724Ik kom uit Appelscha (Friesland) En de senator word volgende week donderdag gebracht ;)
22 oktober 2013 om 20:50 #18181725Gooi der ff nieuwe kettingen en geleiders op…en ook een lambdasonde schaad niet,die slang is een piece of cake meestal zijn het de flexible rubberen slangen die scheuren en barsten die kunstof leidingen die gaan nooit kapot of bijna nooit.
Hou wel rekening met een duur timing setje van een 24V specifiek is niet zo heel meer te vinden en vaak prijzig.
23 oktober 2013 om 10:08 #18181726Ik gooi er niks op zolang ik niet weet wat de staat verder is enige wat ik doe is de benzine leidingen maken en de remmen gangbaar maken en evt een brandstoffilter vervangen.. mocht die goed redelijk goed door de apk rollen dan zijn dat soort dingen pas van belang.
23 oktober 2013 om 10:11 #18181727Tuurlijk maar als je apk hebt en je sennie loopt goed zou ik die dingen toch ff vervangen…Geleiders en kettingen.
23 oktober 2013 om 10:19 #18181728Ja nou sterker nog dan moet mijn sennie in top staat verkeren want ik moet er dan elke dag mee naar mijn werk.. maar wat kost zo’n setje ongeveer dan en is dat zelf wel te doen aangezien je alles op de timing moet zetten? Heb je ook een beschrijving en foto’s hoe dat moet ik ben wel nieuwsgierig..
23 oktober 2013 om 17:49 #18181729zolang je distibutie ketting niet rammelt (lawaai heeft) hoef je hem niet te vervangen!
pas als hij lawaai heeft dan moet je hem vervangen!dan heb jij zeker de groene senator b gekocht die op marktplaats stond ?
gr Wybe.
23 oktober 2013 om 18:29 #18181730Wybe dat ben ik niet met je eens:
Mercedes heeft bv een ketting op de w126 M117 motoren liggen en die moet aldus mercedes om de 250.000km vervangen worden…Met regelmaat lees je op het mercedes w126 forum (zelf zo,n ding gehad dat er een ketting de geest heeft gegeven).Alles heeft een levensduur ook die kettingen…Ik zou ze maar wel vevangen al is het maar voor de zekerheid.
Wat zo,n setje kost……compleet zonder tandwielen puur kettingen en geleiders en pakkingen…schat ik rond de 400-450 euro…
Die kettingen zijn de kosten post niet de geleiders wel….die zijn schaars en worden nu al nagemaakt maar dat kost veel omdat der relatief weinig vraag naar is…Ik heb al lang geen 24V spul meer gekocht of met Ronald Bolz contact gehad maar…Ik gok dat alles een beetje duurtje is geworden van de 24V dan voor 4 5 jaar terug.
24 oktober 2013 om 14:37 #18181733@wybe wrote:
zolang je distibutie ketting niet rammelt (lawaai heeft) hoef je hem niet te vervangen!
pas als hij lawaai heeft dan moet je hem vervangen!dan heb jij zeker de groene senator b gekocht die op marktplaats stond ?
gr Wybe.
Het is idd even afwachten hoe de motor zich houd, opzich is de motor niet mijn grooste zorg..Trouwens ik vind dat behoorlijk wat geld voor zon setje.. :???:
Ja klopt ik heb de groene senator b gekocht. word volgende week bij me thuis afgeleverd :D
24 oktober 2013 om 16:09 #18181731oke zag hem ook staan op marktplaats!
ziet er idd erg goed uit!
Dorpels zijn ook nog roest vrij ? (omdat de dorpel lijst eraf ligt)gr Wybe.
24 oktober 2013 om 16:23 #18181732Ja hij is verder helemaal hard, wel heeft die wat plekjes maar niet rot of zo. Wel is die aan de onderkant erg roestig van het stilstaan dus het is even de vraag hoe dat met de apk gaat. Hij is nu niet rij baar omdat de remmen gangbaar gemaakt moeten worden en de benzineleiding voor gemaakt moet worden aangezien die lekt.. Voor de rest ziet die er wel goed uit..
Maar volgende week komt die binnen en dan ga ik er van het weekend pas mee bezig :D24 oktober 2013 om 16:37 #18181734oke gelukkig maar.
veel succes ermee!24 oktober 2013 om 16:49 #18181735@wybe wrote:
oke gelukkig maar.
veel succes ermee!Dankjewel :thumbup
Aks het mij niet lukt met de apk of het kost mij te veel tijd dan zie je hem vanzelf weer op MP staan..
Maar dat is niet mijn bedoeling :D
24 oktober 2013 om 19:41 #18181736wat betreft de brandstof leiding…
even het lekke stuk vervangen naar brandstof slang !
gewoon verkrijgbaar bij de automaterialen boer per 10 cm
en een mooi stukje brandstof leiding, haal je bij de vrachtwagen garage..
gebruik hier ook altijd polyamide ofzo :D
hydroliekleiding kunstof dikwandig.. machtig spul.succes met de bolide
succes met de bolide
26 oktober 2013 om 14:43 #18181737Dankjewel!
Ja ik bestel het volgende week gewoon even bij de brezan samen met de bezinefilter :D
26 oktober 2013 om 18:18 #18181738Dat zal tegenvallen…
Brezan verkoopt alleen koper
30 oktober 2013 om 17:08 #18181739Ik haal morgen de senator op zal meteen even informeren :thumb
2 november 2013 om 06:46 #18181740foto’s ??? :D
3 november 2013 om 14:41 #18181741Inmiddels staat de senator naast de deur ik heb geen idee hoe je fotos kan plaatsen :hmmz
Ik heb inmiddels het volgende aan de auto gedaan:
-Bougies’s vervangen
-gestart met startkabelsEn toen liep hij :angel geen getik motor loopt stil en erg rustig heb er meteen een stukje mee gereden remmen waren wat sponsig
maar na 4 a 5 keer remmen waren ze weer perfect wel bleef er een lampje op het dashboard branden.Vandaag wou ik een stuk met de senator rijden maar hij startte niet.. dus ik heb de benzine filter vervangen en er verse Benzine in gegooid maar dat mocht niet baten.. als ik hem nu probeer te starten gaat het volt lampje vrijwel meteen van 12 naar 9 volt.. IK wil hem zo snel mogelijk weer lopend krijgen maar heb nu even geen idee hoe iemand die tips heeft of iets wat ik kan proberen overigens worden de accu polen wel erg warm na een paar keer proberen te starten..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.