Senator 3.0e houdt soms in bij koude start

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Senator 3.0e houdt soms in bij koude start

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247261
    infineonz
      Lid sinds:
      21 November 2007

      Nadat de auto een weekje heeft stilgestaan liep hij met koude motor niet zo mooi meer, leek wel dat hij inhield/hikte en op een cilinder(s) minder liep als je optrekt.
      (vandaag was het trouwens maar 1 hikje bij koude motor) paar dagen daarvoor toch wel enkele minuten dat hij af en toe hikte/inhield

      Bij warme motor niets geen last, loopt hij perfect zonder haperen.

      Heb onlangs wel de bougies vervangen van de Senator 3.0e (NGK BPR6HS)
      Netjes op 25NM in de motor gedraaid.
      Misschien dat dit er toevallig mee te maken heeft, of mogelijk het koudere/nattere weer? Wie weet het?

      Auto draait vanaf ik hem heb al vrij weinig toeren bij koude motor, dan wil die af en toe wel bijna uitgaan/afslaan als je het gas indrukt of in de versnelling zet.

      #18002019
      hans-rekord-e
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2011

        zou dan ook denken aan vocht problemen bij de bougiekabels ?
        bij warm ( dus niet vochtig weer ) doet hij het niet zeg je

        #18002018
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          als het bij koude motor slecht starten is, en bij warme niet.. dan is het naar mijn inzien geen bougie kabel setje..

          #18002017
          hans-rekord-e
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2011

            ben geen monteur maar toch zou ik denken aan bougie kabels die aan hun eindje zijn of slechte verdeelkap enz .
            (als ik het zo lees heeft het toch met vocht te maken )
            zou het eerste zijn wat ik zou vervangen, in ieder geval :D

            #18002016
            infineonz
              Lid sinds:
              21 November 2007

              Starten doet hij altijd goed daarmee heb ik geen problemen.

              Geef alleen aan dat hij met koude motor minder ‘mooi’ loopt, aan de lage kant qua toeren(had hij altijd al) en houdt soms wat in (sindskort). Dit is weg na een stukje rijden.

              Bougiekabels en verdelerkap etc zijn 1 a 2 jr geleden vervangen door vorige eigenaar.

              #18002015
              hans-rekord-e
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 January 2011

                ok , dan zou ik beginnen om het staionair torental op de goede waarden te zetten , (dus zo ver opschroeven wat je zelf goed vindt ), verder weet ik hier te weinig vanaf , maar er zulle zeker anderen zijn die je kunnen helpen ( ja kom ook oorspronkelijk uit het westen he ) :jerry :jerry succes verder

                #18002014
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  import balk :P

                  denk ook dat je gewoon het stationair toerental wat moet verhogen, maar.. dan verhoog je het
                  warm ook he.

                  #18002013
                  Freestyler
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 January 2006

                    controleer ook eens op beginnende lekke pakking.

                    eentje die net op het punt staat om, dus bij koud lek is, en bij warm net genoeg uitgezet heeft om weer te dichten.

                    #18002012
                    Ghanz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2005

                      ter aanvulling op @freestyler :thumbup , even met busje remreiniger telkens een klein beetje spuiten bij de injectoren, vaccuum slangen. ed.

                      #18002011
                      Freestyler
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 January 2006

                        spuit dan ook eens op het asje van de gasklep, hier wil ook nog wel eens speling op ontstaan.

                        #18002010
                        HOT ROD
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 March 2009

                          Kijk eens bij koude motor en bij warme motor naar de luchtspleet in de extra luchtschuif. Bij koude motor moet daar en luchtspleet te zien zijn (V-vormig) en bij warme motor moet hij dicht zijn.
                          Ze gaan lang mee maar kunnen natuurlijk ook kapot.
                          De extra luchtschuif zit achter op het thermostaathuis, er zitten twee luchtslangen aan de voorste komt van het gasklephuis en de achterste gaat naar het inlaatspruitstuk.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.