Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › senator 2.5i 1985 benzine vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2013 om 20:04 #17258834
Hallo allemaal ik ben zins vandaag een trotse eigennaar van een senator 2.5i uit 1985.
nou zit ik met het volgende probleem .
de auto loopt slecht stationair op benzine.
bij de auto moet ik gas geven bij het starten daarna kan ik pas overstappen op gas.
maar de benzine pomp blijft maar draaien hoort die niet uit te gaan? als je op gas rijd?
en wat kan probleem zijn dat hij zo slecht op benzine loopt? op gas werkt die perfect alleen moet me gaspedaal intrappen om te starten . aan de andere kant is dat logies hij start op benzine en schakeld dan over op gas.dus kort me vraag hoort de benzine pomp te blijven lopen als ik op gas rijd.
en hoe kan ik hem goed laten lopen op benzine dus ook stationairvriendelijke groeten martin
25 juni 2013 om 20:21 #18155275Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Welkom op het forum.
Dat je senator niet goed op benzine loopt, kan meerdere oorzaken hebben.
-vervuilde injectoren
-defecte stappenmotor
-valse lucht
-Kromme klep in je lmm door backfire.Of de pomp uit zou moeten gaan als je op gas rijdt hangt af van hoe het is aangesloten. Hij mag blijven draaien, maar eigenlijk is dit onnodig. Je lmm stuurt deze pomp aan, en als je op gas rijdt, gaat je lmm ook open en dicht (tenzij deze een backfire beveiliging direct op de klep heeft). Je kan eventueel de stroom onderbreken als de schakelaar op G staat.
OOhja, foto’s van je auto zijn we ook gek op,.
25 juni 2013 om 20:31 #18155276ik zal het morgen fotos maken voor jullie.
is niet zo dat als de benzine pomp draaid dat de injectoren ook blijven werken dus benzine en gas verbruikt25 juni 2013 om 20:41 #18155277Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Nee hoor, de benzinepomp zorgt voor een constante druk op het systeem, en de niet gebruikte benzine stroomt weer terug rond via de retourleiding naar de tank.
De injectiecomputer geeft de injectoren een impuls om te injecteren. Deze injectoren worden (als het juist is aangesloten) niet aangestuurd bij het rijden op gas.25 juni 2013 om 20:47 #18155278meet het morgen wel even na als op gas rijd trek ik stekker los van de injector en meet ik het even.
-vervuilde injectoren
-defecte stappenmotor
-Kromme klep in je lmm door backfire.hoe kan ik het beste de bovenste testen valse lucht is gecheckt
en zou je het aan willen duiden met een plaatje alvast bedankt
25 juni 2013 om 21:13 #18155279Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970-vervuilde injectoren zijn niet gemakkelijk zelf te testen. Maar de kans dat dit de boosdoener is is vrij klein.
-defecte stappenmotor kan je testen zie topic viewtopic.php?f=22&t=99143
-Kromme klep in je lmm door backfire. Om dit te meten is lmm vervangen aan te raden.25 juni 2013 om 21:21 #18155280De lmm is dat apparaat wat aan de linker kant zit na de luchtfilter
Daar zit klep in voor de slang na de luchtfilter als hij goed open gaat en sluit is die toch goed25 juni 2013 om 21:55 #18155281Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Deze kan krom zijn door backfire, hierdoor geeft deze verkeerde waardes naar de computer, en loopt je motor niet lekker.
Het is dit ding wat op je luchtfilterhuis zit,
26 juni 2013 om 05:49 #18155282Wel even oppassen. Niet alle 2.5e modellen hebben de LE-jetronic.
Wacht even af op de foto’s, dan kunnen we ook zeggen welk systeem dat erop zit (of L-jetronic waar de brandstofpomp door de lmm wordt aangestuurd, of LE-jetronic waar de stappenmotor op zit)
Is overigens eenvoudig te controleren aan het aantal aansluitingen op de lmm. 7=L-jetronic, 5=LE-jetronic
Klep in de lmm is ook makkelijk te controleren. Slang eraf halen, met de hand helemaal open zetten, en dan kijken of de klep nog recht is tov het huis. Hij moet echt kaars recht zijn.
26 juni 2013 om 07:46 #18155283dat de benzinepomp blijft draaien is juist wel verstandig voor de koeling van het brandstofsysteem, oa de slangen en injectoren. voorkomt ook uitdroging omdat het systeem direct boven het uitlaat spruitstuk zit.
slecht lopen op benzine kan heel veel zijn, en slecht lopen kan op heel veel manieren. kan je het misschien wat duidelijker omschrijven?
26 juni 2013 om 13:45 #18155284Zal vanavond even filmpje maken der van ben nu op de zaak weet iemand trouwens wat voor olie beste der in kan
26 juni 2013 om 15:20 #18155285Anoniem
Lid sinds:
1 January 197010w40
Probeer even bij 1 vraag te blijven26 juni 2013 om 16:10 #18155286zoals beloofd hier de foto`s
zal zaterdag even alles na kijken slangen lmm en stationair regelaar
26 juni 2013 om 17:12 #18155287dukttape om de inlaat? Dan kan hier je probleem al liggen.
Je hebt trouwens een LE systeem, dat betekent dat de pomp door het relais aangestuurd wordt, en niet door je lmm.
Stappenmotor goed reinigen, evenals een flesje injectie reiniger op 10 ltr in de tank kunnen aardig wat betekenen voor een betere stationair loop op benzine.Maar niet onbelangrijk, controleer ook alle kleine slangetjes eens die op de plastic vacuum slangen zitten.
26 juni 2013 om 17:25 #18155288Zal zaterdag direct doen
De duke tape zat der al op toen hem kocht
En overal na toe gebeld voor zo slang nergens te krijgen26 juni 2013 om 18:38 #18155289is dat gezichtsbedrog of zit er serieus een gat net voor de ductape in de slang?
mooie senator lijkt wel een kopie van de mijne :wub ,
hij komt hier bij mij uit de buurt. tijdje terug nog gespot in leeuwarden MCL en bij sumar waar de foto ook is gemaakt :kewlpics
waar rijdt ie nu rond?26 juni 2013 om 19:24 #18155290slang kun je krijgen bij auto romijn in renswoude, heeft er meerdere liggen.
26 juni 2013 om 20:27 #18155291Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ziet er goed uit, niet veel gelopen, veerpoten nog niet aan gelast, en geen zichtbare roest, mooie car.
26 juni 2013 om 21:36 #18155292Ff op vraag 2 welke olie:20W50 geen 10w40…
De 6 cil hebben dikkere saus nodig…10W40 is te dun…
27 juni 2013 om 07:19 #18155293Waarom dikker Ben?
heb nu 50,000km gereden op 10w40 en de olie komt er schoon weer uit bij verversen, oliedruk is altijd goed warm of koud ook in de winter.
en bij m’n pa net zo.27 juni 2013 om 08:30 #18155294Anoniem
Lid sinds:
1 January 197015 w 40 kan ook nog, maar 20W50 is wel erg dik. In warmere gebieden zou dat goed kunnen gaan, maar in NL lijkt mij wat dunnere olie aan te raden.
27 juni 2013 om 11:15 #18155295Persoonlijk had ik slechte olie druk met 10W40 en na de 30% meer volume pomp gebruik ik wel 10W40 maar bij een serie 30E zou ik dikkere pakken.
Vaak komen oliedruk problemen voor bij de 6 cil (waarom gebruik de zoekfunctie) daarom heb ik liever dikkere saus derin dan 10W40.
Bij een 4 cil zou ik ook zeggen 10W40 maar bij een 6 liever dikkere,vanwege de vrij zwakke oliepompen.
27 juni 2013 om 15:18 #18155296Nooit geen problemen gehad met de pomp, en rijd enkel 15W40
28 juni 2013 om 15:32 #18155297oke zie hier nu van alles bij komen welke olie moet ik nou hebben dan?
en verder ga morgen de slangen na kijken even nieuwe benzine filter even injector cleaner door de benzine
lmm nakijken en de stationair regelaar.en hopen dat die beter loopt met benzine de bougies zijn al vervangen de bougies kabels ook en de verdelen
maar jongens wat rijd deze auto lekker heerlijk dat geluid van de 6 cil .
en nog vraag wat is stationaair toerental van deze auto
28 juni 2013 om 16:17 #18155298stationair rond de 800 is goed..
Je moet zelf weten welke olie je gebruikt maar vaak hebben 6 cil lage oliedruk bij bv een lange autobaan rit met 130km per uur een uur lang met buiten 30 graden bv dan gaat je meter richting 1 en minder als 1,dan zou ik der 20W50 in kiepen.
Ik zelf gebruikte altijd 20w50 met die seriepompen nu heb ik de dunnere 10W40 in gebruik omdat ik een andere pomp heb die wat meer volume verplaatst heb ik een super oliedruk,en die dikke saus niet nodig.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.