senator 2.5i 1985 benzine vraag

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD senator 2.5i 1985 benzine vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258834
    senator1986
      Lid sinds:
      25 June 2013

      Hallo allemaal ik ben zins vandaag een trotse eigennaar van een senator 2.5i uit 1985.

      nou zit ik met het volgende probleem .
      de auto loopt slecht stationair op benzine.
      bij de auto moet ik gas geven bij het starten daarna kan ik pas overstappen op gas.
      maar de benzine pomp blijft maar draaien hoort die niet uit te gaan? als je op gas rijd?
      en wat kan probleem zijn dat hij zo slecht op benzine loopt? op gas werkt die perfect alleen moet me gaspedaal intrappen om te starten . aan de andere kant is dat logies hij start op benzine en schakeld dan over op gas.

      dus kort me vraag hoort de benzine pomp te blijven lopen als ik op gas rijd.
      en hoe kan ik hem goed laten lopen op benzine dus ook stationair

      vriendelijke groeten martin

      #18155275
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Welkom op het forum.

        Dat je senator niet goed op benzine loopt, kan meerdere oorzaken hebben.

        -vervuilde injectoren
        -defecte stappenmotor
        -valse lucht
        -Kromme klep in je lmm door backfire.

        Of de pomp uit zou moeten gaan als je op gas rijdt hangt af van hoe het is aangesloten. Hij mag blijven draaien, maar eigenlijk is dit onnodig. Je lmm stuurt deze pomp aan, en als je op gas rijdt, gaat je lmm ook open en dicht (tenzij deze een backfire beveiliging direct op de klep heeft). Je kan eventueel de stroom onderbreken als de schakelaar op G staat.

        OOhja, foto’s van je auto zijn we ook gek op,.

        #18155276
        senator1986
          Lid sinds:
          25 June 2013

          ik zal het morgen fotos maken voor jullie.
          is niet zo dat als de benzine pomp draaid dat de injectoren ook blijven werken dus benzine en gas verbruikt

          #18155277
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Nee hoor, de benzinepomp zorgt voor een constante druk op het systeem, en de niet gebruikte benzine stroomt weer terug rond via de retourleiding naar de tank.
            De injectiecomputer geeft de injectoren een impuls om te injecteren. Deze injectoren worden (als het juist is aangesloten) niet aangestuurd bij het rijden op gas.

            #18155278
            senator1986
              Lid sinds:
              25 June 2013

              meet het morgen wel even na als op gas rijd trek ik stekker los van de injector en meet ik het even.

              -vervuilde injectoren
              -defecte stappenmotor
              -Kromme klep in je lmm door backfire.

              hoe kan ik het beste de bovenste testen valse lucht is gecheckt

              en zou je het aan willen duiden met een plaatje alvast bedankt

              #18155279
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                -vervuilde injectoren zijn niet gemakkelijk zelf te testen. Maar de kans dat dit de boosdoener is is vrij klein.
                -defecte stappenmotor kan je testen zie topic viewtopic.php?f=22&t=99143
                -Kromme klep in je lmm door backfire. Om dit te meten is lmm vervangen aan te raden.

                #18155280
                senator1986
                  Lid sinds:
                  25 June 2013

                  De lmm is dat apparaat wat aan de linker kant zit na de luchtfilter
                  Daar zit klep in voor de slang na de luchtfilter als hij goed open gaat en sluit is die toch goed

                  #18155281
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Deze kan krom zijn door backfire, hierdoor geeft deze verkeerde waardes naar de computer, en loopt je motor niet lekker.

                    Het is dit ding wat op je luchtfilterhuis zit,

                    #18155282
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      Wel even oppassen. Niet alle 2.5e modellen hebben de LE-jetronic.

                      Wacht even af op de foto’s, dan kunnen we ook zeggen welk systeem dat erop zit (of L-jetronic waar de brandstofpomp door de lmm wordt aangestuurd, of LE-jetronic waar de stappenmotor op zit)

                      Is overigens eenvoudig te controleren aan het aantal aansluitingen op de lmm. 7=L-jetronic, 5=LE-jetronic

                      Klep in de lmm is ook makkelijk te controleren. Slang eraf halen, met de hand helemaal open zetten, en dan kijken of de klep nog recht is tov het huis. Hij moet echt kaars recht zijn.

                      #18155283
                      sw16v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        dat de benzinepomp blijft draaien is juist wel verstandig voor de koeling van het brandstofsysteem, oa de slangen en injectoren. voorkomt ook uitdroging omdat het systeem direct boven het uitlaat spruitstuk zit.

                        slecht lopen op benzine kan heel veel zijn, en slecht lopen kan op heel veel manieren. kan je het misschien wat duidelijker omschrijven?

                        #18155284
                        senator1986
                          Lid sinds:
                          25 June 2013

                          Zal vanavond even filmpje maken der van ben nu op de zaak weet iemand trouwens wat voor olie beste der in kan

                          #18155285
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            10w40
                            Probeer even bij 1 vraag te blijven

                            #18155286
                            senator1986
                              Lid sinds:
                              25 June 2013

                              zoals beloofd hier de foto`s
                              zal zaterdag even alles na kijken slangen lmm en stationair regelaar





                              #18155287
                              Freestyler
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 January 2006

                                dukttape om de inlaat? Dan kan hier je probleem al liggen.

                                Je hebt trouwens een LE systeem, dat betekent dat de pomp door het relais aangestuurd wordt, en niet door je lmm.
                                Stappenmotor goed reinigen, evenals een flesje injectie reiniger op 10 ltr in de tank kunnen aardig wat betekenen voor een betere stationair loop op benzine.

                                Maar niet onbelangrijk, controleer ook alle kleine slangetjes eens die op de plastic vacuum slangen zitten.

                                #18155288
                                senator1986
                                  Lid sinds:
                                  25 June 2013

                                  Zal zaterdag direct doen
                                  De duke tape zat der al op toen hem kocht
                                  En overal na toe gebeld voor zo slang nergens te krijgen

                                  #18155289
                                  sw16v
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    is dat gezichtsbedrog of zit er serieus een gat net voor de ductape in de slang?

                                    mooie senator lijkt wel een kopie van de mijne :wub ,
                                    hij komt hier bij mij uit de buurt. tijdje terug nog gespot in leeuwarden MCL en bij sumar waar de foto ook is gemaakt :kewlpics
                                    waar rijdt ie nu rond?

                                    #18155290
                                    Freestyler
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 January 2006

                                      slang kun je krijgen bij auto romijn in renswoude, heeft er meerdere liggen.

                                      #18155291
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        Ziet er goed uit, niet veel gelopen, veerpoten nog niet aan gelast, en geen zichtbare roest, mooie car.

                                        #18155292
                                        GSE
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 August 2006

                                          Ff op vraag 2 welke olie:20W50 geen 10w40…

                                          De 6 cil hebben dikkere saus nodig…10W40 is te dun…

                                          #18155293
                                          sw16v
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 July 2004

                                            Waarom dikker Ben?

                                            heb nu 50,000km gereden op 10w40 en de olie komt er schoon weer uit bij verversen, oliedruk is altijd goed warm of koud ook in de winter.
                                            en bij m’n pa net zo.

                                            #18155294
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              15 w 40 kan ook nog, maar 20W50 is wel erg dik. In warmere gebieden zou dat goed kunnen gaan, maar in NL lijkt mij wat dunnere olie aan te raden.

                                              #18155295
                                              GSE
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 August 2006

                                                Persoonlijk had ik slechte olie druk met 10W40 en na de 30% meer volume pomp gebruik ik wel 10W40 maar bij een serie 30E zou ik dikkere pakken.

                                                Vaak komen oliedruk problemen voor bij de 6 cil (waarom gebruik de zoekfunctie) daarom heb ik liever dikkere saus derin dan 10W40.

                                                Bij een 4 cil zou ik ook zeggen 10W40 maar bij een 6 liever dikkere,vanwege de vrij zwakke oliepompen.

                                                #18155296
                                                Freestyler
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 January 2006

                                                  Nooit geen problemen gehad met de pomp, en rijd enkel 15W40

                                                  #18155297
                                                  senator1986
                                                    Lid sinds:
                                                    25 June 2013

                                                    oke zie hier nu van alles bij komen welke olie moet ik nou hebben dan?

                                                    en verder ga morgen de slangen na kijken even nieuwe benzine filter even injector cleaner door de benzine
                                                    lmm nakijken en de stationair regelaar.

                                                    en hopen dat die beter loopt met benzine de bougies zijn al vervangen de bougies kabels ook en de verdelen

                                                    maar jongens wat rijd deze auto lekker heerlijk dat geluid van de 6 cil .

                                                    en nog vraag wat is stationaair toerental van deze auto

                                                    #18155298
                                                    GSE
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 August 2006

                                                      stationair rond de 800 is goed..

                                                      Je moet zelf weten welke olie je gebruikt maar vaak hebben 6 cil lage oliedruk bij bv een lange autobaan rit met 130km per uur een uur lang met buiten 30 graden bv dan gaat je meter richting 1 en minder als 1,dan zou ik der 20W50 in kiepen.

                                                      Ik zelf gebruikte altijd 20w50 met die seriepompen nu heb ik de dunnere 10W40 in gebruik omdat ik een andere pomp heb die wat meer volume verplaatst heb ik een super oliedruk,en die dikke saus niet nodig.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.