Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › SEh in Kadett D is ermee opgehouden onderweg
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2010 om 07:50 #17225001
Net onderweg naar Etten -Leur, vanuit Roosendaal.. op de afslag.. geef ik gas 4500 toeren in zijn 3… inhouden en niet verder gaan, vermogen weg.. terug naar 2… zelfde verhaal… motor loopt niet meer.. dus ik dacht benzine op, want die meter is kapot. Ik bij de BP een kannetje gehaald.. maar dat hielp niet.
Blok gaat wle rond, maar slaat niet aan… krijgt wel benzine)de pomp draait iig)
iemand een idee.. Betreft een seh in een kadett D. fris blok.
de pomp loopt want dat hoor ik, voordat ik vanalles loshaal wil ik effe weten wat ik als 1e punten moet checken..bobine
BDP
stappenmotor
bougies/kabels ed.21 augustus 2010 om 16:49 #17716155heb het zelfde gehad meet mijn D met seh!
bij mij was het de verdeel kap
ik heb hem toen vervangen met de bougie kabels en probleem opgelost!
succes met zoeken !!grtz
21 augustus 2010 om 17:00 #17716156jimmy, Eerst kijken of je vonk hebt.
Als je dat hebt kijken of je echt benzine krijgt in de rail. Een van deze 2 zal ontbreken..22 augustus 2010 om 06:57 #17716157Ja ik vrees dat de vonkies op zijn, benzine komt er dat heb ik gister gelijk gecheckt.. had 1 klein schrievendraaiertje bij dus ff slangklem losgehaald… Maar ik ga de verdeelkap ook effe wisselen die ligt ier ook nog wel ergens nog 1… Ik ga zo beginnen Ik zla wel melden wat het is geweest
22 augustus 2010 om 12:16 #17716158doet hij al vrooooem??????????????
22 augustus 2010 om 15:50 #17716159Helaas niet, maar heb vandaag ook nog geen tijd gehad.. moest nog schilderen in de tuin en aangezien het vandaag nog droog was.. Morgenochtend ga ik alles ff doormeten. de bdp heb ik al vervangen maar die was het niet..
Morgen meten en bobine, relais, kabels, gasklepsensor, pomp, stappenmotor.. heb ik liggen dus kom er wel uit hoop ik.
22 augustus 2010 om 18:50 #17716160:o dat is niet zo mooi Jimmy, kan me zo ook niet bedenken wat het zou kunnen zijn… Ik had soms als ik volgas de snelweg op ging dat hij te weinig brandstof kreeg ( door de 8mm aanvoer vanaf de tank naar de pomp ) dat hij uit ging.. echter was dit na een 100m over en liep hij weer zoals normaal. Misschien dat je dus geen benzine druk hebt ? Drukregelaar dus misschien de geest gegeven ?
23 augustus 2010 om 06:08 #17716161Hmm zou ook nog kunnen.. Wat jij zegt met volgas, heb ik alleen soms in zijn 2.. als ik echt mijn best doe, maar als ik dan iets terugneem kan ik er weer gewoon vol op :D zo een drukregelaar heb ik hier ook nog liggen.. Toch makkelijk zo een magazijntje met spare parts :)
24 augustus 2010 om 16:17 #17716162Al tijd gehad Jimmy ? Ben benieuwd wat het was :)
24 augustus 2010 om 20:25 #17716163nope… heb wel vakantie maar kom nergens aan toen :( Wil proberen morgenochtend tijd te maken.. Maarja, er izjn ook andere dingen in en om huis.. je kent het wel.
25 augustus 2010 om 07:15 #17716164Vanmorgen bezig geweest (alleen dus vonkjes zien is wat lastig dan) maar alles gemeten en de pomp liep, relais tikte, bobine werkte.. toen de bobine kabel vervangen en toen liep tie weer… toen die oude kabel terug gehangen of dat het was, maar toen liep tie ook weer…. dus zal toch wel iets goed hebben gedaan.. Hou mijn doosje met reserve onderdelen voorlopig maar even in de auto….
probleempje welke ik al langer heb, stationair loopt ie maar 600 rpm.. kan ik dit wat verhogen naar 900/1000
25 augustus 2010 om 09:17 #17716165Goed om te lezen dat hij het weer doet :)
Ik ga er van uit dat je stappen motor schoon is ?
Heb je er al eens een andere op geprobeerd ?
Heb je gecontroleerd of de motor ook ergens valse lucht kan krijgen ?
Sluit de gasklep wel volledig, hiermee bedoel ik, krijgt de ECU wel het signaal dat hij stationair moet lopen ?
Een kennis van me had hetzelfde probleem, bij hem hebben we alle electrische componenten vervangen, toen was het wel goed/beter ( hij ging van 600 rpm naar 900 rpm stationair )
25 augustus 2010 om 10:07 #17716166dat uitvallen/inhouden volgas na een lange bocht ligt aan de tank.
hebben jullie GT/E tank of omgebouwde carb tank?
bij me vriendin was het ook zo, toen lag er nog carb tank onder omgebouwd naar injectie.
nu met ‘GT/E’ tank is dát niet meer zo…..blijft het dubieuze autos vinden kwa benzine toe/afvoer :jerry
25 augustus 2010 om 11:35 #17716167Ik heb inderdaad een ongebouwde carb tank.. :) verder nooit last mee gelukkig.
@ Freek die stappenmotor en gasklep ga ik even nakijken, heb ik hier ook nog liggen om te testen evt.
25 augustus 2010 om 15:41 #17716168Haha als ik met de D, 100km door klaverblad ga, kapt die er ook mee:angel
Maar inderdaad, verdelerkap uitgefikt?
stationair probleem is hoogstwaarschijnlijk dan een vervuilde stappenmotor/gasklephuis.Maar stappenmotor zou geen reden tot niet aanslaan kunnen zijn he,:vertag aangezien je vast wel heb geprobeert te starten
met een beetje gas geven -> gasklep open -> wel lucht25 augustus 2010 om 20:58 #17716169zal het gasklephuis en de stasppenmotor nog eens schoonmaken van de week.. hij reed verder prima :) en vlotjes. :angel
25 augustus 2010 om 20:59 #17716170mooi dat ie weer loopt ! nu het stationair gebeuren nog ff oplossen idd !
26 augustus 2010 om 09:05 #17716171Het stationair is gene probleem verder, onze corsa c loopt ook maar 700 rpm.. maar mijn oude c20ne liep altijd 900… dus als het droog wordt zal ik eens kijken :)
26 augustus 2010 om 10:09 #17716172bij mij liep ie ook altijd netjes 900
5 januari 2011 om 10:09 #17716173Mogguh.. zelfde probleem, in dezelfde bocht.. Hoe is het mogelijk peoples.. dus weer afgesleept naar huis. en morgenavond eens kijken wat eht is, ik vrees de vonkies want dit was vorige keer ook.
5 januari 2011 om 11:21 #17716174kan je volgende keer niet betere een andere weg nemen?? ;) misschien ligt het daar aan :P
succes met oplossen, nu maar hopen dat het hetzelfde is als vorige keer…. dan ben je er lekker snel achter.
grtz jens
5 januari 2011 om 11:28 #17716175Ja zo dacht ik dus ook, maargoed ben er al vaker langsgekomen :)
ja zondag ga ik hem wel opereren, dan heb ik tijd om erin te duiken.
9 januari 2011 om 12:08 #17716176Oke,
Paar testjes gedaan,
bougie vonkt aan de bobinekabel
bougie vonkt ook aan de bougiekabel via de verdeler…dus dat is in orde.
Benzinepomp loopt bij starten (hoor ik)
aanvoerleiding zal vol met benzine en spoot er flink uit met starten.. dus dat is ook in orde.toen ik de bougie eruit had en startte spoot er gene benzine uit het gat, en de overige bougies waren ook droog..
Dus lijkt me dat het probleem in de injectoren/rails/benzinedruk regelaar zit.
iemand een idee, of wat ik evt zo kan tesen proberen. Ik heb alles reserve liggen, maar meot op straat alles doen.. dus niet tevele rommel maken :)
9 januari 2011 om 12:45 #17716177Ik gok dat de brandstof druk niet hoog genoeg is.
De brandstofdruk regelaar kun je bij een 20SEH zo vervangen, je kunt er goed bij komen.
Is de brandstofpomp nog wel via het relai aangesloten ?
9 januari 2011 om 12:50 #17716178Ja die is via het relais geschakeld, relais heb ik al gewisseld.. en toen deed ie het ook niet..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.