Schurend geluid remmen

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Schurend geluid remmen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243265
    maria0013
      Lid sinds:
      7 March 2012

      Mijn 2 maanden oude Opel Agila maakt een heel raar geluid bij het wegrijden en bij het remmen
      Alsof er van alles aanloopt. Volgens de dealer is dat roest.
      Er staat 4000 km op de teller.
      Ik maak me zorgen of het wel goed is. Maar de dealer wist het zeker dat er niets aan de hand is, ze hebben er niet naar gekeken. Dit is normaal zeiden ze.
      Zijn er meer mensen die hier last van hebben??

      #17942374
      alexv
        Lid sinds:
        21 January 2012

        het is een nieuwe auto dus terug naar de dealer en laat ze er maar naar kijken en op lossen zit tenslotte garantie op na 4000 km mag je zeker niks meer horen aan lopen en moet dan wat de dealer zegt die roest allang weg zijn dus terug ermee en laat je niet met een smoes weg jagen neem desnoots een man mee.

        #17942377
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Hmm, daar gaan we geen meeting voor houden ;)

          Gewoon terug naar de dealer en in orde laten maken, je hebt garantie.

          En ik heb even een andere mod getipt voor verplaatsing.

          #17942376
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Verplaatst naar de juiste categorie waar de Agila-kenners zitten. Welkom op het forum trouwens.

            #17942375
            pieterrademakers
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2011

              Als de klacht verdwenen is na een (paar) keer goed remmen, is het roest. Vooral als het de dag ervoor geregend heeft kan dat inderdaad een schurend geluid geven. Blijft ie het doen, dan moet er iets anders mis zijn. Als het bij het wegrijden ook is kan zijn, maar ook dan moet je na het aantikken van de rem de klacht grotendeels verdwenen zijn.
              Mijn Zafira doet dit ook, is niets mis mee! Betreft inderdaad roest. Dat de auto 4000 km gelopen heeft zegt niets. Juist als een auto veel stilstaat krijg je meer aanslag, bij stadritten rem je minder hard. Ook kan het zijn dat je blokken al wat glazig zijn geworden omdat ze een keer te heet zijn geweest.
              Als opel zegt dat het goed is, zou ik dat maar gewoon aannemen. Tenzij de klacht niet na een paar keer remmen verdwenen is.

              #17942373
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Wij hadden trouwens ook zoiets, toen m’n ouders de Vec-C net nieuw hadden. Zat een steentje tussen de remklauw en schijf.
                Mee terug geweest naar de Dealer, die heeft de remklauw eraf gehaald, steentje er tussenuit gehaald en weg was het geluid.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.