Schurend geluid rechtsachter bij belading

Forumindex Forums Modellen Astra Schurend geluid rechtsachter bij belading

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Banjerrr
    Deelnemer

Nee je ogen zijn niet slecht, ik word een beetje warrig van al die getallen geloof ik haha :D

Jones Newton
      Deelnemer

Maximaal toelaatbaar is een afwijking van 5 maar dat is voertuig en band breedte afhankelijk stel je bandenmaat is 205 ipv 195 dan komt je band ook nog eens 5mm weerstan kanten op naar buiten.

Banjerrr
        Deelnemer

Banden zijn 195/65/15 en de zomerbanden dacht ik 205/60/15

Banjerrr
          Deelnemer

Even op de brug gehad. De schokbrekers zijn niet op maar ook niet meer in topconditie en de gewone veren zijn niet gebroken maar wellicht wat aan de slappe kant.

Even kijken wat wijsheid is. Wat vinden jullie?

b07

veren vervangen achter is een klusje van niks, de veren zelf kosten ook geen drol, dus nieuwe stugere veren of hulp veren plaatsen voorkomt wel dat die te ver inveert, dat lost het aanloop probleem waarschijnlijk wel op maar, blijf het wel raar vinden dat het maar aan 1 kant is.

als jij zegt dat je minimaal een ET van 39 mag hebben dan is een ET 35 over het minimale heen en, te veel naar buiten, ik had zelf op me Astra G 4 gaats velgen een ET van 49 geloof ik, mij wielen zaten echt in de wielkast en, niet onder de wielkastrand die kon die ook never nooit raken maar, er zijn wel meer mensen die met een ET 35 rijden dus het schijnt wel te kunnen

theunm

@b07 wrote:

veren vervangen achter is een klusje van niks, de veren zelf kosten ook geen drol, dus nieuwe stugere veren of hulp veren plaatsen voorkomt wel dat die te ver inveert, dat lost het aanloop probleem waarschijnlijk wel op maar, blijf het wel raar vinden dat het maar aan 1 kant is.

als jij zegt dat je minimaal een ET van 39 mag hebben dan is een ET 35 over het minimale heen en, te veel naar buiten, ik had zelf op me Astra G 4 gaats velgen een ET van 49 geloof ik, mij wielen zaten echt in de wielkast en, niet onder de wielkastrand die kon die ook never nooit raken maar, er zijn wel meer mensen die met een ET 35 rijden dus het schijnt wel te kunnen

+1

weet niet waar het idee vandaan komt dat et39 orgineel is.
                bij mijn weten is et 49 orgineel met een velg breedte van 6j

dat maakt dat jou set 2 cm verder naar buitenstaat.
                en dat de boel bij jou aanloopt is dan niet zo raar
                en dat anderen er wel meerijden is bij mij geen argument.

beetje ik spring in de sloot jij ook.

Banjerrr
                Deelnemer

Dat staat op internet beschreven. En die velgen incl banden heb ik van iemand overgenomen die ze ook onder zijn astra had gehad. Dus dan ga je ervanuit dat het ok is. (Wellicht te naïef gedacht maar goed). Aan de linkerkant blijkt het ook te zijn maar niet zo erg als rechts.

Zit nu alleen te denken wat wijsheid is. Of zwaardere veren of hulpveren eronder.

theunm

of je gaat opzoek naar velgen met de goede maat

Banjerrr
                    Deelnemer

Is ook nog een optie..

b07

wat je vaak ziet bij lamme, versleten veren is dat de achterkant dan lager staat dan de voor kant, dat zie je vaak bij auto’s die veel zware aanhanger of caravans trekken, jou auto lijkt even hoog te zijn voor en, achter dus ik vermoed dat je veren niet lam zijn en, het monteren van nieuwe dezelfde veren niks oplost dus ik zou dan voor stuge hulpveren gaan, je moet er wel rekening mee houden dat je achterkant minder comfortabel gaat veren.

persoonlijk zou ik gaan voor een 2e hands setje velgen met een andere ET waarde.
                        omdat ik denk dat de ET waarde het probleem is en, niet de veren

Banjerrr
                        Deelnemer

Ja ik ga dat denk ik ook maar doen. Reservewiel ook even bekeken en dat is ook ET 49. Dus we gaan maar even zoeken naar een ander setje velgen. Denk inderdaad dat dat het probleem op gaat lossen.

Banjerrr
                          Deelnemer

Dit was trouwens de reden dat ik op 39 uitkwam: http://www.welkesteek.nl/auto/Opel/Astra%20G%204%20gaats%20%281998%20-%202004%29.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

b07

de Et waardes die worden aanbevolen zijn van 39 t/m 49 dat is afhankelijk van welke velg/bandenmaat je gebruikt kom ik net achter :D

op deze site staat info over welke banden/velg maat, welke et waarde moet hebben, ik heb een Astra G 2002 1.6 geselecteerd dit kun je zelf veranderen:
                              http://www.wheel-size.com/size/opel/astra/2002/#trim-16i-4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Banjerrr
                              Deelnemer

Oke dank je wel! Ik kan evt velgen van iemand overnemen met de ET49 6J x 15H2 Die zijn wel ok dan toch?

bladluis
                                Deelnemer

Ik ben ook aan het kijken voor andere velgen et 35 7,5j steek 4×100

voor mij opel astra g

Er staat toch echter overal op internet dat 4 gaats et waarde van 39 heeft.
                                  En dat 5 gaats een et waarde van 49 heeft.

Opel astra g 2003

Banjerrr
                                  Deelnemer

Ik heb inmiddels de juiste velgen eronder zitten. 4 gaats, ET 49. De garage had een boekje waar dat voor elke auto in beschreven stond, dus op internet lijkt die info foutief te zijn. Ook heb ik er foto’s van maar mijn computer is kapot dus ik moet even zien hoe ik de foto’s erop krijg.

Ondertussen ook uitgevogeld waar die “verkeerde” velgen wel onder horen. Onder een Astra H en een Tigra B. Dus als iemad interesse heeft?

bladluis
                                    Deelnemer

Dus dan is de et waarde 49 van een 4 gaats?
                                      en hij mag 5 afwijken neem ik aan dat is dan et 43 het maximale?

opel astra g

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.