Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Schurend geluid motor (mogelijk de turbo)
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 maart 2017om 13:23 door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2014 om 20:46 #17268102
Hallo,
Dit is mijn eerste bericht op het forum. Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van een Astra J 140 PK uit 2011 met ongeveer 80.000 km op de teller. Ik heb de auto gekocht bij mijn Opel dealer met een jaar garantie.
Nu stond mijn auto binnen twee dagen al weer bij de dealer. Bleek dat er een bougie los zat. Deze is weer vastgezet.
Ik hoor sinds vanavond een nieuw geluid uit de motor komen. Het is een schurend geluid wat het beste te vergelijken is met een rond draaiende wasmachine (het geluid blijft in het zelfde tempo en veranderd niet wanneer de motor meer toeren maakt)
Ik ben onder de motorkap gaan luisteren en hoor dat het geluid komt uit de omgeving van de dikke luchtslang die vanaf de luchtfilter naar een motoronderdeel voor in het motorblok gaat. Het is echt een schurend geluid. De rij prestaties zijn verder goed.Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
15 september 2014 om 21:05 #18252983Kan van alles zijn… Poelies, dynamo, waterpomp…. Heb je misschien een filmpje/geluidsfragment?
16 september 2014 om 05:46 #18252984@jeroenk wrote:
Kan van alles zijn… Poelies, dynamo, waterpomp…. Heb je misschien een filmpje/geluidsfragment?
Hallo Jeroenk,
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat mijn klacht een beetje vaag is, maar ik ga kijken of ik inderdaad een filmpje of een geluidsfragment kan maken.
Zodra ik daar aan toe komen zal ik het proberen.
21 september 2014 om 16:41 #18252985@Dennis 140 PK wrote:
Hallo,
Dit is mijn eerste bericht op het forum. Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van een Astra J 140 PK uit 2011 met ongeveer 80.000 km op de teller. Ik heb de auto gekocht bij mijn Opel dealer met een jaar garantie.
Nu stond mijn auto binnen twee dagen al weer bij de dealer. Bleek dat er een bougie los zat. Deze is weer vastgezet.
Ik hoor sinds vanavond een nieuw geluid uit de motor komen. Het is een schurend geluid wat het beste te vergelijken is met een rond draaiende wasmachine (het geluid blijft in het zelfde tempo en veranderd niet wanneer de motor meer toeren maakt)
Ik ben onder de motorkap gaan luisteren en hoor dat het geluid komt uit de omgeving van de dikke luchtslang die vanaf de luchtfilter naar een motoronderdeel voor in het motorblok gaat. Het is echt een schurend geluid. De rij prestaties zijn verder goed.Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Hallo dat is je aircopomp heb t namelijk vorig jaar bij mijn astra gehad en heb toevallig 2 weken terug een andere astra gekocht en die heeft t ook, dus het is te hopen dat je garantie hebt want het is een pittige reparatie á 900 euries.
Gr michel
21 september 2014 om 17:25 #18252986@michel27 wrote:
@Dennis 140 PK wrote:
Morgen gaat ie naar de dealer en gaan ze het nader bekijken. Opvallend is wel dat wanneer mijn airco/clim uit staat het geluid nog steeds hoorbaar is. Ik hoop morgen meer duidelijkheid te krijgen.
Hallo,
Hallo dat is je aircopomp heb t namelijk vorig jaar bij mijn astra gehad en heb toevallig 2 weken terug een andere astra gekocht en die heeft t ook, dus het is te hopen dat je garantie hebt want het is een pittige reparatie á 900 euries.
Gr michel
21 september 2014 om 18:22 #18252987Waarschijnlijk hoor je het rammelen van de wastegate.
Daar komt speling op het scharnierpunt en het stangetje. Er zijn revisiekitjes te krijgen.Vooralsnog weer veel te snel versleten, goed bezig Opel….
21 september 2014 om 19:54 #18252988Kan ook net zo goed een stelrol van distributieriem of multiriem zijn. Je zult toch moeten gaan zaken en proberen te luisteren waar het vandaan komt.
22 september 2014 om 16:36 #18252989Hallo,
Bedankt voor het meedenken. Het lijkt er op dat het toch de aircopomp is. De garage heeft een nieuwe pomp besteld.
Ben toch blij dat ik garantie heb.3 oktober 2014 om 07:17 #18252990Hallo,
Afgelopen maandag is de aircopomp vervangen. Het schurende geluid is daadwerkelijk weg en de motor loopt qua geluid een stuk rustiger. Ik begreep van de dealer dat Opel Nederland 80% van de kosten op zich heeft genomen. Omdat ik garantie heb heeft het mij gelukkig niets gekost. Is de aircopomp een bekend probleem, want waarom vergoed Opel Nederland een groot deel van de kosten, mijn auto is immers al ruim drie jaar oud?
gr. Dennis
20 maart 2017 om 16:31 #18340823AnoniemLid sinds:
1 January 1970We hebben een Meriva 1.4 , 140pk, uit 2011. En vond dit item omdat we ook een zagend geluid, wasmachine draaien,
achtig geluid hebben. Ben bij de garage geweest die aangeeft dat ze dit wel meer bij deze motor en airco-pomp horen.
Maar dat het geen kwaad kan. Als ik de airco aanzet komt er nog veel meer lawaai, lager-achtig.
Omdat de auto nog 4 maanden garantie heeft overleggen ze morgen of de aircopomp vervangen/gerepareerd, kan/mag/moet worden.
Ik vind het nogal een rot geluid en ga er vanuit dat het gerepareerd of vervangen gaat porden.
Zijn er meer mensen met problemen met deze aircopomp?21 maart 2017 om 13:23 #18340891AnoniemLid sinds:
1 January 1970De dealer gaat ook bij ons de aircopomp vervangen.
Het lawaai is meer dan “een bijgeluidje” wat de aircopomp in Astra en Meriva altijd schijnt te geven. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.