Schurend geluid differentieel OmegaB 3.0.V6 Caravan

Forumindex Forums Modellen Omega Schurend geluid differentieel OmegaB 3.0.V6 Caravan

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Soes

Hallo Mensen,

Er komt een schurende geluid bij het gas loslaten uit het differentieel.
      Gisteren heb ik de vloeistof nagekeken en deze was zowat op heb er bijna een liter ingepompt totdat het uit het vuldop kwam.
      Helaas was het probleem hier niet mee opgelost.
      Kan hier wel olie uit wegkruipen,het is een gesloten systeem toch??
      is er iets in het differentieel dat ik zelf kan vervangen en afstellen of moet het hele differentieel vervangen worden. en zijn er how to’s voor?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Soes

sjoerdie
      Deelnemer

als er al bijna geen olie meer inzat dan is het vrijwel zeker einde oefening.

olie kan wel weg hoor, waar de aandrijfassen ingaan zitten keerringen in, die kunnen lekken.

bij de yoke zit ook een keerring.

je zou kunnen proberen om het boeltje uit te shimmen, maar ik denk niet dat het daarmee verholpen is.

er zitten ook lagers in namelijk, en die vinden het niet fijn om met weinig tot geen olie te draaien.

Ik denk dat het complete diff vervangen een betere optie is, die vantevoren controleren op speling ed.

xr1
        Deelnemer

Heb nog wel een goeie voor weinig liggen.
          Gr b

J-Omega

Als het diff droog heeft gelopen is het klaar, reviseren kan maar is erg kostbaar, verstandiger lijkt mij om voor veel minder bij Berry (xr1) een goede vervanger op te halen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.