schurend geluid bij uitdraai naar links

Forumindex Forums Modellen Insignia schurend geluid bij uitdraai naar links

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    bono1772
    Deelnemer

Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een Insignia 2.0 Diesel en heb nog Bovag garantie.

Ik merk nu een raar verschijnsel namelijk als ik helemaal uitdraai naar links en dan rustig wegrij en het stuur laat terug komen dat ik een schurend geluid hoor.
      Als ik dit naar de rechterkant doe hoor ik niks. Bij beide zijde hoor je wel een klap als ik helemaal uitdraai maar ik vermoed dat dit de stuurbekrachtiging/ophanging is als hij helemaal op het einde is.

Heeft iemand ook deze problemen?

Ik heb de auto niet in de buurt gekocht en ben weer een halve dag kwijt om alleen even langs te gaan.

Alvast bedankt.

nicocorsa

soms kan het zijn dat bij het sturen ook remblokken die versleten zijn ook hoor baar zijn .

als het enkel in 1 richting is twijfel ik beetje als het stuurhuis of bekrachtigingspomp zou zijn .

bono1772
        Deelnemer

Van de remmen lijkt me onwaarschijnlijk. zitten nu 5000 km nieuwe blokken en remschijven op.

nicocorsa

krik of hef het voertuig eens op aan beide voorzeide’s en draai zelfs eens handmatig aan de wielen .

als hij het altijd is kan je zo mss wel snel zoeken gaan .

Jelleeelco
            Deelnemer

Waar hoor je het schurend geluid vandaan komen? Ik heb hetzelfde, althans bij mij komt een schurend geluid vlakbij / in het stuur vandaan. Stuurhuis wordt vervangen… (ook nog garantie gelukkig).

bono1772
              Deelnemer

Klopt het is hard aanwezig dus het lijkt me niet vanaf de wielen te komen.
                Jelleeelco had je het ook alleen 1 kant of bij beide zijden?

Jelleeelco
                Deelnemer

Ik heb het idd alleen als ik naar links draai, zonder snelheid. Het doet zich dan ook voornamelijk voor met file parkeren.
                  Zeer zekers niet met de wielen te maken, het komt echt direct onder het stuur vandaan.

bono1772
                  Deelnemer

Garage geweest maar konden niets vinden morgen gaat hij weer terug voor uitgebreid onderzoek.

bono1772
                    Deelnemer

Krijg net het bericht binnen zal vermoedelijk lees vermoedelijk toch het stuurhuis zijn. Kan ik weer een keer oprijden om het te vervangen.
                      Zal jullie op de hoogte houden.

GM-Tuningparts
                      Deelnemer

@bono1772 wrote:

Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een Insignia 2.0 Diesel en heb nog Bovag garantie.

Ik merk nu een raar verschijnsel namelijk als ik helemaal uitdraai naar links en dan rustig wegrij en het stuur laat terug komen dat ik een schurend geluid hoor.
                        Als ik dit naar de rechterkant doe hoor ik niks. Bij beide zijde hoor je wel een klap als ik helemaal uitdraai maar ik vermoed dat dit de stuurbekrachtiging/ophanging is als hij helemaal op het einde is.

Heeft iemand ook deze problemen?

Ik heb de auto niet in de buurt gekocht en ben weer een halve dag kwijt om alleen even langs te gaan.

Alvast bedankt.

Hoi

Heb ik ook gehad.
                        Bij mij kwam er dan een hard schavend geluid vanuit de stuurkolom / stuur.
                        Deze is toen vervangen en toen was het weg.
                        Ook de stuurbekrachtigingspomp is 2x vernieuwd ivm schavende bijgeluiden in de pomp

bono1772
                        Deelnemer

probleem opgelost.

Stuurhuis vervangen geen geluiden meer gehoord. Wat ik wel direct merkte was dat het sturen een stuk zwaarder was geworden. Garage gaf aan dat dat zo hoorde.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.