Schurend geluid?

Forumindex Forums Modellen Astra Schurend geluid?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Jordi Oosterbroek
    Deelnemer

Hallo

Onlangs heb ik een Opel Astra J uit 2011 aangeschaft. Mijn derde Astra.
      de eerste 2 waren top auto’s, deze rijdt ook als een zonnetje! maarr…
      Direct na het weg rijden viel mij het volgende geluid op.

een schurend geluid, voornamelijk in de 2e en 3e versnelling. Niet bij een koude start maar pas na een paar minuten als hij net een beetje warm wordt.
      Is hij warm (90c) dan hoor je het niet meer. Het komt te pas en te onpas, niet na een bepaalde handeling / actie. duurt ook maar 5-10 seconden maar het komt wel steeds terug, totdat de auto goed warm is.
      het klinkt een beetje alsof je verkeerd schakelt (tandenpoetsen), een schurend geluid.

Nu heb ik de auto al 4 dagen terug gebracht maar men kon niks vinden. en het geluid zit er dus nog steeds. Mijn vermoeden en angst is dat het iets aan de versnellingsbak is. maar het is dan wel raar dat hij het enkel in de 2e en 3e versnelling doet en enkel als de motor nog niet helemaal warm is?

Iemand ervaring mee of een idee?

Alvast bedankt!

Jordi oosterbroek

Haasje17
      Moderator

Hoi,

Heb je een 6 bak? Zoja, vermoedelijke de M32 bak welke met regelmaat defecten vertonen en vervangen worden onder coulance.
        Heb jij de wagen teruggebracht naar de dealer? Of is de wagen niet afkomstig van een erkende Opel Dealer?

Deze zou moeten weten dat het een M32 6bak betreft welke vaker mankementen vertonen.

Jordi Oosterbroek
        Deelnemer

ja dat is een 6 bak ja. hoe lang zit er garantie op een versnellingsbak dan? enig idee?
          maar ik heb inderdaad vaker klachten gehoord over de versnellingsbak.
          betreft geen opel dealer, wel Bovag dealer?

bedankt! jordi

Haasje17
          Moderator

Mijn Advies,

Laat de opel dealer er naar kijken, vraag wat ze hieraan willen kunnen doen onder coulance.
            Kunnen ze niets doen, even vragen hoe de verkoper met dit soort dingen omgaat.

Haasje17
            Moderator

Als de auto overigens niet is onderhouden bij een opel dealer, maar elders kom je niet in aanmerking voor de coulance regeling en of eventuele garantie.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.