Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Schuimvorming in koelreservoir Astra H 1.9 CDTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2013 om 19:41 #17260654
Hoi allemaal,
Ik hoop dat iemand mij een antwoordt kan geven op mijn probleempje.
Ik heb een Astra H 1.9 CDTI van 2006 en rij probleemloos..
Behalve als ik de verwarming voor binnen aanzet. Dan krijg ik al snel de melding op de BC “koelvoeistofpeil”.
Als ik dan kijk naar het reservoir zit er bovenin allemaal schuim. Als ik de dop eraf draai, is er even druk maar is zo weg en kan de dop er gewoon aflaten en zie dan de schuim langzaam weer weggaan.
Staat de verwarming gewoon op stand “koud”is er niets aan de hand.
Ik zie geen lekkage in de auto van de radiateur, en zie ook geen daling van vloeistof niveau.
Dus ben het spoor even bijster en hoop dat er iemand is die dit probleem ook heeft gehad.Alvast bedankt
15 september 2013 om 19:50 #18173917Koelvloeistof zou nooit kunne schuimen
Ik vermoed dat er ook geen koelvloeistof in zit
Maar bijvoorbeeld water ??? Dat er iets in het water zit ???15 september 2013 om 20:30 #18173918Ik heb er ook aan zitten denken of er misschien iets anders in het systeem zou zitten dan alleen koelvloeistof. Je moet de mensen de kost geven die het reservoir aanzien als ruitensproeier tankje.
Maar het vreemde is, dat ie alleen maar schuimt als ik de verwarming ga gebruiken. Laat ik deze op koud staan is er niets aan de hand, en krijg de melding ook niet op display.
15 september 2013 om 20:37 #18173919Zal als ik jou was eerst even alles eruit halen
Nieuwe koelvloeistof erin doen dus geen water ofzo.
Voor niet omdat de leuke winter aankomt.
Water met toevoeging zou eerder gaan schuimen bij lucht en warm water..Ik vermoed dus dat er geen koelvloeistof inzit
Maar vervangen van koelvloeistof zou denk ik werken15 september 2013 om 21:20 #18173920Ok, zal ik dan eerst doen. Ik hou je op de hoogte. Bedankt voor de tip in ieder geval :thumb
23 september 2013 om 20:43 #18173921Die mijne schuimt gewoon ook, heb ik ook gemerkt laatst en er zit echt koelvloeistof in want die tank is vervangen voor en nieuwe omdat het lekagge sporen had :hmmz Vreemd
5 februari 2014 om 21:29 #18173922Distributie moest ook vervangen, dus gelijk ook de waterpomp meevervangen(misschien dat die de boosdoener was). Maar nee hoor. Is nu voor de 3e keer compleet nieuwe koelvloeistof in gegaan en eerder vanavond ook nog de thermostaat vervangen. Mocht alles niet baten. Blijft schuim in reservoir komen. Het schuim komt door het dunne slangetje dat vanaf de radiateur teruggaat naar het reservoir.
Ik ben er door en heb geen andere ideeën meer. Nergens zie ik lekkage. Peil zakt ook niet, en toch schuim5 februari 2014 om 22:07 #18173923schuim duidt op een luchtbel, uit dat slangetje zou gewoon kvs moeten stromen namelijk.
16 februari 2014 om 14:43 #18173924Probleem is opgelost… idd een luchtbel geweest en na lang puzzelen gevonden. Bedankt allen voor de tips :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.