Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › schuif/kanteldak Monza
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2010 om 18:10 #17228162
het rubber begint los te laten van mijn dakje…?:o
wat kan ik nu het beste doen…zijn er nog nieuwe te krijgen…?:hmmz
7 november 2010 om 21:25 #17756171jeeej, join the club, is echt zéér moeilijk te vinden.
8 november 2010 om 07:06 #17756172Het is eigenlijk geen rubber, maar een soort vilt met een kunstststof pees erin. Het vilt gaat kapot, en de pees komt eruit zetten (is gewoon slijtage c.q. verteren van de viltlaag) Bij mij is het gelukkig maar over een paar mm lengte kapot.
Het heeft als hoofdfunctie niet de waterafdichting, maar het is meer om windgeruis te voorkomen.Dit spul (of iets wat er erg op lijkt) moet je kunnen verkrijgen bij een opendaken fabrikant c.q. leverancier, zoals Webasto. Bij Opel zelf zal wel moeilijk worden. Wel eens geprobeerd in het verleden, maar nul op het rekest gekregen.
8 november 2010 om 19:13 #177561738 november 2010 om 21:21 #17756174origineel gepost door Goossens Bjorn
iets wat je kan gebruiken?ja Bjorn…die had ik gezien…maar lijkt eigenlijk niet op wat ik nodig heb…:cry
nu is mijn duits niet zo goed, dus begrijp niet goed waar deze voor wordt gebruikt…misschien kan jij mij dat duidelijk maken…???
8 november 2010 om 21:22 #17756175hahaha, ik zit met hetzelfde probleem, anders had ik em misschien al besteld, maar ik weet ook niet zeker waar deze tussen hoort te zitten.
8 november 2010 om 23:31 #17756176AnoniemLid sinds:
1 January 1970denk dat het het op ebay om die afdichting gaat,
die om randje van het dakje zelf zit gedrukt/geperst.heb soortgelijks op de a2 zitten, die was voorheen niet gelijmd,
was zoals boven beschreven gemonteerd.het dakje moet er nu toch uit voor reparatie.
schroef het dakje eruit, jan, 4 zijdelingse schroefkes los,
en kijk hoe die afdichting bij jou erop of vast zit :thumbuphet weer goed afstellen van het dakje kan nadien
iets meer werk opleveren,
voorzichtig het dakje openen bij het afstellen is dan het motto ;)9 november 2010 om 00:33 #17756177klinkt heeeeeeeel spannend…:hmmz
zal de bodyshop jongens eens vragen om me te helpen…want zoiets kun je maar 1 keer verprutsen…:puke
9 november 2010 om 07:20 #17756178Dat wat je op eBay hebt gevonden, is niet het spul wat rond het dakje zit. Als ik zo op de foto kijk, is het ook te kort. Wat rond het dakje zit, kun je per strekkende meter kopen, het zit op een rol.
9 november 2010 om 12:15 #17756179origineel gepost door rinus de boer
Dat wat je op eBay hebt gevonden, is niet het spul wat rond het dakje zit. Als ik zo op de foto kijk, is het ook te kort. Wat rond het dakje zit, kun je per strekkende meter kopen, het zit op een rol.okay Rinus…:thumbup
en waar koop ik zo’n rol…?9 november 2010 om 13:24 #17756180AnoniemLid sinds:
1 January 1970was in de buurt bij zo’n webasto dakdekker :D
als je de maat doorgeeft van dat rubber/vilt
gaat ie ff kijke of die nog te krijgen is,
deze komt niet van de rol.je hebt u2u, jan ;)
9 november 2010 om 13:56 #17756181thanx Ron,
zal hem bellen, maar moet rekening houden met het tijdverschil…:hmmz
9 november 2010 om 17:51 #17756182origineel gepost door MonzaRon
was in de buurt bij zo’n webasto dakdekker :Dals je de maat doorgeeft van dat rubber/vilt
gaat ie ff kijke of die nog te krijgen is,
deze komt niet van de rol.je hebt u2u, jan ;)
Oh, men heeft mij altijd verteld, dat het op “een rol”zat. Ik heb het ooit eens bij een Manta van mij vervangen, en toen kwam het idd van een rol af. Was niet helemaal het zelfde spul, maar toen het er eenmaal opzat, zag je het verschil niet meer, en functioneerde even goed. Dat spul kwam toen ook van een dakdekker vandaan (die er jammer genoeg niet meer is).
Maar misschien goed om te weten voor in de toekomst, als die dakdekker van jou het nog wel kan verkrijgen.
Raar eigenlijk….er zijn duizenden en duizenden van die dakjes gemaakt, en dat afdichtvilt is niet normaal te krijgen.
9 november 2010 om 23:11 #17756183AnoniemLid sinds:
1 January 1970met het KBA nummer dat ergens in het dak zou moeten staan, zegt ie,
weet ie ook de maat en welke rubber/vilt er tussen moet.
Tis alleen de vraag of deze nog pasklaar te krijgen is :hmmzmn eigen A2 staat op stal, en ik kan er niet 1,2,3 bij,
die staat niet bij mij in de buurt,
anders had ik de maat ff opgenomen ;)een andere optie is,
dat er op markplaats eentje was die vele soorten rubbers verkoopt,
van de rol wel te verstaan,
deze handelaar zou in de omgeving zwolle moeten zitten,
kennis heeft er zelf ook rubbers ruime tijd geleden gehaald,
maar heeft het adres en de link nie meer door computer crash :(dus als er iemand die deze handelaar wel kent, info graag :thumbup
11 november 2010 om 12:30 #17756184heb ze gebeld…maar ze hebben niets voor originele dakjes…:cry
probeer het maar bij de Opel dealer zeiden ze…:hmmz
de maat van het dakje is trouwens 260 cm…:thumbup
11 november 2010 om 17:57 #17756185AnoniemLid sinds:
1 January 1970vreemd, tegen mij zeggen ze een ander verhaal, :thumbdown
anders had ik je die tip ja niet hoeven te geven ja :hmmzandere optie is een foontje naar Zeewolde,
link>>>> http://www.technirub.nl
mn vrouwtje had ff tijd, en die heb ff gebabbeld met
diegene die daaro de foon aanneemt. :thumbupzij hebben heeel veeel soorten rubbertjes :o, euh…die niet :D
daar zijn ze in staat om alle rubbertjes na te maken, [zeggen ze]
als zij maar een stukkie hebben.
de kosten voor het maken/ontwikkeling ervan kost 75 euro,
daarbij komt de kosten van het rubber per strekkende meter.grtz ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.