schuif/kantel dak

Forumindex Forums Modellen Tigra schuif/kantel dak

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    car boy

ik heb een probleem met het kantel schuifdak van mijn tigra, hij zit vast
      de zekering is in orden en het motortje loopt ook nog ,het dak beweegt een heel klein stukje op en neer maar stopt dan ook
      net alsof het motertje hem niet verder krijgt getrokken

1985
      Deelnemer

Ten eerste welkom:

Net als in het echte leven wanneer je met een onbekende begint te praten stel je je ‘normaal gesproken’ even voor (dit doe je ook als je op een forum komt!)

Maar je vraag: Deze problemen komen vaak voor, Er zitten wat tandwieletjes in die in de loop der jaren zijn versleten met deze problemen tot gevolg.

Ik heb altijd geluk gehad en heb hier nooit met mijn eigen tigra’s mee te maken gehad. Als je ‘handig’ bent (Lees handig: Radio kan je aansluiten zonder je auto op te branden, accu kan je zelf vervangen, of bijvoorbeeld een bumper verwisselen/vervangen) dan kun je het dit zelf oplossen. Er staat mij iets bij dat de Opel dealer hier de tandwieltjes nog voor heeft. (er zullen hier op het forum vast mensen reageren die dit zeker weten!)

Mocht dat niet zo zijn overweeg een nieuw motortje … (Maar wacht even andere reacties hier op het forum af!)

Wanneer je er mee aan de gang gaat moet je bij de A spijlen (tussen voor raam en deuren) de plastic kappen los halen (klik systeem!) Dit moet je ook met de kappen op de B stijlen doen waar de gordels aan zitten (Let op, boven kan hoef je alleen maar los te maken en verder kan je ze laten zitten!) Ergens in de hemel heb je dan nog dacht ik een druk knopje/schroefje zitten die je los moet halen en dan kan je via het achterraam het hemeltje er zo uit halen. (Let op: LAAT HEM NIET KNIKKEN/BREKEN!!!)

Mijn advies: Mocht je dit gaan doen en je hebt het hemeltje er toch uit … De antennes op het dak zit een rubbertje om heen die in de loop der jaren uitdroogt en gaan scheuren (en later gaat lekken!!!) maak de overweging of je het waard vind deze direct te vervangen (je bent immers toch al bezig!) het antenne voetje (hier gaat het om!) kost je bij de dealer iets van 6 tientjes. (veel geld voor een voetje + rubbertje, maar het scheelt je een volgende keer EN lekage, EN een hoop gescheld/gevloek omdat je de zelfde handelingen weer aan het doen bent) Als je antenne voetje goed is zou ik dit bovenstaande snel weer vergeten ;)

Succes!

car boy

Ik heb de hemel er al uit liggen, volgens mij had er al eens iemand aan het motertje gewerkt want het zat niet goed vast
          De schroefdraad wat het motertje aandrijft zat vol met vuil.
          Bedankt voor de tip van de antenne, ik zal er na kijken
          Is het ook mogelijk om ook alleen het rubbertje te vervangen :D

1985
          Deelnemer

qua antenne valt er natuurlijk zelf wel wat te fabriceren, maar er zijn ‘losse’ vervangings rubbers voor jammer genoeg :(

car boy

ik ben nog bezig met het schoonmaken van de schrofdraaden gaat zeer moeizaam weet iemand hoe ik dit het beste kan doen :hmmz

RISL
              Moderator

Denk dat je meer reacties krijgt als je je even voorstelt in ons voorsteltopic, zoals eerder aangeraden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.