Schuifdak Opel Rekord

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    van Valen

Wie heeft er ervaring met het repareren/afstellen van een orgineel fabrieksdak of weet iemand die dit kan, van een Opel Rekord. Het gaat hier om een Opel Rekord uit 1981 (E1). Inmiddels is er een dakmechanisme ingebouwd uit een Opel Rekord E2. Hoewel het systeem iets anders is past alles wel. Als het dak niet gemonteerd is schuift en klapt het gewoon. Na montage wil het dak wel klappen, het kleine klepje in de binnenhemel gaat ook open, maar schuiven gaat gewoon te zwaar waardoor het tandwiel doordraait.

Heeft iemand suggesties of tips. Misschien kan het schuifdak dusdanig worden aangepast dat het een gewoon schuifdak word en zoja hoe doe je dat dan. Hoewel orignieel de voorkeur geniet.

peter777
      Deelnemer

Daar heb je nou net een van de vervelendste klussen te pakken ;) Heb het mechaniek bij mijn monza ook er uit gehad vanwege roestvorming en vastzittend mechaniek. Kreeg het er wel beter in dan zoals het er uit kwam maar perfect is het niet. Ik heb zelf geen ervaring met het nieuwe type raam demonteren/afstellen. Bij de GSE zit ie er in en afgezien van wat insmeer werk heb ik daar mijn vingers niet aan gebrand.

Misschien in staat het in een Rekord handboek?

van Valen

@peter777 wrote:

Daar heb je nou net een van de vervelendste klussen te pakken ;) Heb het mechaniek bij mijn monza ook er uit gehad vanwege roestvorming en vastzittend mechaniek. Kreeg het er wel beter in dan zoals het er uit kwam maar perfect is het niet. Ik heb zelf geen ervaring met het nieuwe type raam demonteren/afstellen. Bij de GSE zit ie er in en afgezien van wat insmeer werk heb ik daar mijn vingers niet aan gebrand.

Misschien in staat het in een Rekord handboek?

Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad ook al een tijdje opzoek naar een gebruiksaanwijzing, cd-rom o.i.d. maar ook dat is niet te vinden. Misschien dat iemand via dit forum iets heeft.

Het is inderdaad een hele vervelende klus. Je kan nergens echt makkelijk bij en als je hem dan buiten de auto los hebt liggen en hij schuift en klapt naar behoren en na inbouw loopt het toch weer te stroef dan is dat heel frustrerend.

Maar er moet toch ergens wel iemand zij, hetzij een voormalig monteur die dit wel eens gedaan heeft.

We wachten af.

jethro
          Deelnemer

Met zo`n schuifdak moet je een ouwe rot uit het vak hebben, om de zaak weer netje`s te laten werken.

Of iemand die heel vaak in korte tijd met zijn eigen schuifdak heeft lopen te worstelen.

:jerry :thumb

peter777
            Deelnemer

Idd, zo’n oude rot in het vak van weinig woorden 3 handelingen en klaar alweer :)

Misschien als je de boel niet te schoon hebt gemaakt zie je de oude aftelling van de moertjes onder de bekleding nog. Dat was bij mij de redding.

Gaat hij in de klapstand links en rechts wel gelijk omhoog? Als dat scheef zit dan gaat hij ook niet recht naar achteren en zit hij dus vast. Spreek uit ervaring :jerry

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.