Schudden van Insignia 1.6 sports Tourer

Forumindex Forums Modellen Insignia Schudden van Insignia 1.6 sports Tourer

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Robertor

Beste mensen,

Sinds een maand of 3 ben ik in het bezit van een nieuwe Insignia 1.6 turbo sports tourer. Voorheen had ik een Zafira.

Wat mij erg opvalt, en ook de inzittenden dat deze auto met name in de stad erg heen en weer beweegt (schudden). dit is zeker niet confortabel te noemen. elk steentje, putje ed zijn te voelen in de auto. Is hier iets aan te doen? Valt mij in elk geval erg tegen deze auto.

Hoor graag.

nicocorsa

banden druk al eens gecontroleerd

Robertor

origineel gepost door nicocorsa
          banden druk al eens gecontroleerd

Hmm, nee maar ga er vanuit dat deze in de opelgarage bij afleveren op de juiste spanning worden gebracht?

nicocorsa

ja mss wel ja maar kijk hettoch maar eens na .banden drukken vanopels die bij ons geleverd worden staan meestal tussen de 3 en 4 bar en dat controleer je als een goede chauffeur van dewagen ook regelmatig . dacht op een sp insignia dathet in eco stand 2.7 voor en 2.9 achterwas ook te vinde in de bestuurders duur

Robertor

origineel gepost door nicocorsa
              ja mss wel ja maar kijk hettoch maar eens na .banden drukken vanopels die bij ons geleverd worden staan meestal tussen de 3 en 4 bar en dat controleer je als een goede chauffeur van dewagen ook regelmatig . dacht op een sp insignia dathet in eco stand 2.7 voor en 2.9 achterwas ook te vinde in de bestuurders duur

Bedankt voor de tip, ga vandaag controleren en laat het nog weten!

nicocorsa

je weet nooit als het te hoog is

en overwelke configuratie beschik je op de wagen

paul vp

Heeft er iemand ervaring met het verlagen van een insignia sportstourer. Ik zou hem graag 2 tot 3 cm verlagen.

Reboq

Ik heb geen last van schudden, maar ik heb dan ook een sport uitvoering, die is standaard al verlaagd. En bij wens kan ik de auto op sportstand zetten en de vering stugger maken.

Welke uitvoering heb jij?

Opel4all
                    Deelnemer

origineel gepost door paul vp
                      Heeft er iemand ervaring met het verlagen van een insignia sportstourer. Ik zou hem graag 2 tot 3 cm verlagen.

Hallo,

Ik ken wel wat Duitsers met een ST, deze hebben bijna allemaal de veren van H&R verbouwt, 2 tot 3 cm.
                      Deze zijn er naar hun zeggen, allemaal erg tevreden mee.

Ik heb dan geen ST maar een Sedan, en deze veren 2 tot 3 cm komen er bij mij in het voorjaar ook onder, kompleet met deze wielen :wub

Het ziet er dan ongeveer zo uit, als ze er onder zitten, deze heeft ook de H&R veren er onder zitten :wub

Groetjes, Joche

LoodsjeB

Heb de sport uitvoering ST, welke standaard is verlaagd. Schudden op zich geen last van. Wel dat de kleine man wagenziek wordt achterin. Zit zelf ook wel eens op de achterbank, en ja af en toe is het net een achtbaan. Flexride in Tour helpt dan wel iets, moet het er wel op zitten. Bandenspanning met 245 45ZR18 op 2.3bar voor en achter. Hierbij slijten de banden ook recht af.

Laagvlieger
                        Deelnemer

Schudden….ik denk dat je bedoeld dat ie stug is.
                          Dus je voelt het wegdek.
                          Dat is een eigenschap van grote wielen.
                          Je zal ook geen 16″ eronder hebben dan denk ik?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.