Schroeven Egr zijn compleet verroest

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Schroeven Egr zijn compleet verroest

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    pieterrademakers
    Deelnemer

Ik wil mijn EGR-klep schoonmaken, maar ik vrees dat ik de schroeven er niet heel af ga krijgen. Deze zijn compleet verroest. Iemand een idee hoe deze los te krijgen en is er een speciale sleutel om dit type schroeven goed los te maken?

Fearless
      Deelnemer

Goed in de wd40 zetten.

Wat voor bouten zijn dat? die stervormige inbus dingen?
        Daar sla je gewoon je dop in vast, dan schrikt het schroefdraad en kan je ze nog goed loskrijgen.

pieterrademakers
        Deelnemer

nee het zijn geen inbus torx. Het zijn bouten met een soort ster-kop (wel een gekke ster). Ik zal het eens proberen met WD-40 van het weekend. Ik heb geen grote klachten (soms wat schokkerig of niet niet altijd lekker door trekkend) tijdens het rijden, maar deze egr is volgens mij nog nooit schoongemaakt.

RickR91
          Deelnemer

Dit is uitwendige torx, heb je speciale doppen voor nodig.

dutch
            Deelnemer

WD40 is beter dan niets, echte kruipolie (IMAL oid) werkt nog beter. Nachtje in laten trekken doet wonderen.

Dutch heeft zich wel eens vreselijk op lopen winden over een paar moeren die maar niet los wilden. Voor ie al scheldend de boel in de fik stookte maar even goed wat kruipolie eroverheen en een pilsje losgetrokken. Daags erna gingen de moeren zonder probleem los.

pieterrademakers
              Deelnemer

Ik heb de torx doppen gekocht, maar op een past hij al niet meer omdat deze te ver verroest is. Ik ga donderdag a.s maar een gewoon proberen wd 40 en evt. verwarmen, bedankt voor het meedenken!

Vinci
                Deelnemer

Loctite freeze release…

Werkt heel erg goed, is daar speciaal voor…

pieterrademakers
                  Deelnemer

K*t schroeven :swear .Ik krijg die echt niet los, zeker ook omdat door de roest de torxdop niet meer past! WD 40 en vandaag ook kruipolie, geen beweging in te krijgen. Ik laat het maar zo voorlopig en laat de garage bij een beurt wel vloeken. Tenzij iemand in de buurt van Nijmegen beschikt over toverkrachten (en deze krachten wil ruilen voor een kistje bier ;) .

trashmetal
                    Deelnemer

humz, het is dat ik ff geen motor in mn astra heb liggen ben wel voor een kistje bier te porren :D
                      zelf pak ik in zo,n geval het dopje die er op hoort met een verlengstukje
                      beetje voorzichtig draaien tot ik voel dat hij op een lijn zit met het boutje
                      en tik hem er voorzichtig zo ver mogelijk op met een hamer
                      dan rateltje er op en voorzichtig de druk opbouwen tot ie losschiet
                      meestal door het tikken met de hamer begint ie al los te trillen

mvg Mario

wim-v6
                      Deelnemer

als je bout dol is, een halve of helemaat groter pakken en in de bout rammen..

Willem

pieterrademakers
                        Deelnemer

Ben inmiddels uitgevloekt, maar schroeven zijn nog steeds niet los te krijgen. Er past geen dop meer op, want ze zijn dol. Wim wat bedoel je met een maat groter en in de boot moet rammen? Ik vrees dat ik naar de echte sleutelaar moet en in het ergste geval een nieuwe egr of kun je de kop eraf slijpen en nieuwe schroefdraad tappen?

trashmetal
                          Deelnemer

laat een echte sleutelaar maar ff kijken ;)
                            lijkt me beter :D

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.