Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › schroefset vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2009 om 12:26 #17213060
Kenners,
Ik ben eruit ik ga voor een schroefset…
nu de vraag, ga ik voor een kort gebruikte, of voor een nieuwe minder bekend merk.
Ik ga rijden met of:
8J verbreed GT in de 14 inch.
8J Schmidt MOdern Line 15 inch.Nu zit ik te zoeken /kijken naar schroefsets voor niet teveel geld
Je komt dan bij V-maxx en Ta technics uit, volgens mij weinig mis mee voro iemand di max 7500 km per jaar prive rijd, maar kan ik niet beter een KW oid kopen die een jaar oud is..?
14 oktober 2009 om 12:39 #17536297Ojaa.. toevoeging.. als ik hem afstel.. en laat uitlijnen, en achteraf wil ik hem toch iets hoger of lager zetten, moet ik hem dan opnieuw uitlijnen..?
14 oktober 2009 om 12:50 #17536298ja bij elke afstelling moet je m opnieuw afstellen, anders gaat ie banden vreten. tenminste dat is mijn ervaring.
ik heb 3 jaar lang met v-maxx gereden onder mn corsa en ik reed 25000/30000 km per jaar. nooit geen problemen mee gehad, alleen als je echt voor het circuit wil gaan kun je niet anders dan naar kw/h&r etc kijken maar voor straatgebruik is een v-maxx/ta technics setje prima
14 oktober 2009 om 13:05 #17536299oke, dat is niet zo een probleem, ik zal hem toch wel maar 1 keer goed zetten en daarna zal tie zo blijven staan..
Maar een KW set is voor normaal gebruik niet “beter” dan een V/maxx ta technics..?
14 oktober 2009 om 13:23 #17536300Heej,
Denk het niet rijd nu al 1,5 jaar ofso op een vmaxx schroefset en nog nooit problemen mee gehad…
Ik vind het setje echt super fijn, verlaagd lekker maar hij word niet al te stug (is mijn mening)
Ik zou dan toch voor het vmaxx setje gaan, waarom zo veel geld uitgeven aan een kw set als je je auto toch alleen maar gebruikt voor op straat…
En ik rijd zelf ook op 8J velgen rondom en mijn corsa ligt toch best laag dus het setje kan het makkelijk aan!
Gr Tim GSI
14 oktober 2009 om 13:27 #17536301er staat een 2e hands kw set voor 200,- te koop.. vandaar mijn vraag
14 oktober 2009 om 15:41 #17536302kan je ook wel met minder genoegen nemen als je toch zo weinig rijd.
heb een nieuw schroefsetje van FK-voor schroef,achter naar keuze 40mm of 60mm veren.
zat met verzenden meen ik totaal rond de 175 euro.
zal dan heus niet zo goed zijn als KW oid maar vast niet veel slechter of beter als v maxx of ta technics.
als je toch er niet aan blijft schroeven dan is het makkelijk als je toch alleen voor schroef hebt?14 oktober 2009 om 15:56 #17536303origineel gepost door custom
er staat een 2e hands kw set voor 200,- te koop.. vandaar mijn vraagDan zal ik daar gewoon voor gaan als het toch maar 200 euro is?
Waarom niet dan toch? :P
14 oktober 2009 om 16:13 #17536304ja maar de vraag is hoe dat tweedehands setje eruit ziet. voor het geld van dat tweedehandse setje koop je ook bijna nieuwe v-maxx set. ik heb 3/3,5 jaar op zn laagst rondgereden. en setje werkt perfect…
14 oktober 2009 om 16:48 #17536305origineel gepost door opelvssn
ja maar de vraag is hoe dat tweedehands setje eruit ziet. voor het geld van dat tweedehandse setje koop je ook bijna nieuwe v-maxx set. ik heb 3/3,5 jaar op zn laagst rondgereden. en setje werkt perfect…Ben ik met je eens ;)
14 oktober 2009 om 17:06 #17536306Ikzelf heb 2 jaar geleden een 2dehands KW Variant 1 setje gekocht en die bevalt me tot op heden nog altijd prima.
Set zag eruit als nieuw en had 5000km onder een Corsa gezeten.14 oktober 2009 om 17:18 #17536307Idd, dan kan je beter een nieuwe kopen van Vmaxx met garantie enz. Een nieuwe van Vmaxx kost 249,- dus de keus is aan jou, 200 voor 2e hands of 249,- voor een nieuwe vmaxx? Ik zou persoonlijk gewoon voor een nieuwe gaan dan weetje zeker dat ie goed is, en ook met 2 jaar garantie volgens mij
14 oktober 2009 om 17:23 #17536308Vandaar ook mijn vraag :) Omdat het prijsverschil zo klein is, ik ga liever zelf ook voor nieuw, zeker omdat het toch gene noodzaak is voor mij om met de auto te gaan en hij zal ook meestal op dezelfde hoogte blijven staan, misschien met zomer/winterwissel veranderen, maar verder zaltie gewoon netjes laag blijven. :)
zit er nou nog wezenlijk verschil in de minimale en maximale hoogte/laagte..?
de KW set is 2 jaar oud, en heeft voor mij weinig meerwaarde verder als een v-maxx of ta technics verder ook zijn werk goed doet, als je het gewoon bijhoudt en schoonhoud natuurlijk.
Ik zal waarschijnlijk met 195/45r14 gaan rijden op 8J… die zouden eigenlijk onder mijn D kadett gaan, maar heb een setje Schmidt modern line gekocht die ik aan het polijsten ben, denk dat die dikker onder mijn D kadett staan
14 oktober 2009 om 17:28 #17536309Daarom, gewoon een nieuwe kopen. Dan zijn de dempers ook gewoon lekker nieuw. Stel je koopt die KW en een van de dempers gaat lek(toch 2jr oud) dan moet je weer nieuwe dempers kopen dan ben je duurder dan die 249 uit, en bij vmaxx heb je gewoon 2jr garantie gewoon omruilen die hap als er wat gebeurd.
Ik zou gewoon op 195/45/14 rijden, en lekker laag duitse stijl. Heb nu ook zelfde maat met 8J, alleen helaas nog geen schroefset, wel veren van 40 mm voor achter. Bij mij komt er ook straks een Vmaxx setje onder, en veel mensen rijden ermee ze zijn qua prijs kwaliteit zeer goed.14 oktober 2009 om 17:31 #17536310Ik had een 60/40 setje veren en dempers, maar voor 195/45r14 is dit niet laag genoeg, en voor de 195/45r15 (8j) is dit achter te laag.. dus die heb ik verkcoht, en ben nu aan het orienteren op een schroefset. :)
14 oktober 2009 om 17:45 #17536311Bij mij kan die voor inderdaad wel stukje lager, achter ligt redelijk goed.
Maar heb nu al soms dat me uitlaat raak bij drempels. Heb je je achter spatborden uitgerold?
Dit helpt ook wel aardig qua aanlopen in je wielkasten.14 oktober 2009 om 17:48 #17536312Hij is nog volledig standaard, heb de velgen in de garage liggen :)
14 oktober 2009 om 21:03 #17536313ik reed altijd op 15 inch, 7,5 j et 38. dit paste precies icm met 165/50/15. voor op zn laagst en achter nageperste veren tot 11 cm… wil perfect, alleen naar mijn mening heeft de set wel meer te lijden als ie altijd maar op zn laagst staat.
vergeet niet het schroefdraad in te smeren met vaseline.gr
15 oktober 2009 om 07:03 #17536314Ik ga er op “normale” hoogte mee rijden, is wle mijn daily.. Heb mijn D kadett al 100/80 verlaagd..
15 oktober 2009 om 07:36 #17536315origineel gepost door custom
er staat een 2e hands kw set voor 200,- te koop.. vandaar mijn vraagGelijk doen!! Echt een wereld van verschil.
Had eerst ook Vmaxx, en nu H&R en het rijd echt veel lekkerder. Ook weleens meegereden met een Corsa met KW maar dat reed ook erg goed15 oktober 2009 om 08:33 #17536316Ik heb er nog wat van d eprijs af gejubbeld en de set ziet er verder goed uit… dus ga hem denk ik wel halen.
15 oktober 2009 om 09:59 #17536317Heb zelf ook een V2 van KW onder mijn Corsa zitten. Wat rijdt zoiets fijn! Echt, bocht nemen is nu gewoon leuk en niet gevaarlijk zoals het standaard is :P
Ik raad iedereen KW of Weitec aan!
15 oktober 2009 om 10:12 #17536318Ik heb ook al ingestemd, dat ik de KW ga ophalen bij hem.. Is wel een variant 1.. maar wle volledig van inox en dat vind ik dan weer wel fijn :)
15 oktober 2009 om 12:59 #17536319Originally posted by opelvssn
alleen als je echt voor het circuit wil gaan kun je niet anders dan naar kw/h&r etc kijken maar voor straatgebruik is een v-maxx/ta technics setje primaHmmm
Circuit: Bilstein B14 of B16 PSS9
Straatgebruik: KW / Weitec en H&R
Budget: V-Maxx en SupersportBij een 2 liter erin moet je rekening houden met andere veren in de KW / Weitec sets.
De Bilstein houdt een LET met F28 prima op de Ring :vertag15 oktober 2009 om 13:31 #17536320Ik heb maar een x14xe :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.