Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Schroefset plaatsen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2011 om 18:59 #17235690
Heeft iemand een how-to om bij een tigra de originele schokdempers en veren te vervangen voor een schroefset?
8 november 2011 om 07:37 #17856654Bij een fatsoenlijke schroefset zit gewoon een handleiding. Neem aan dat je er nog geen gekocht hebt?
8 november 2011 om 07:48 #17856655Komt deze week binnen!
8 november 2011 om 11:31 #17856656te makkelijk voor woorden, spreekt voor zich
8 november 2011 om 11:34 #17856657Het is inderdaad niet zo moeilijk. De handleidingen die er bij zitten zijn vaak duidelijk genoeg. Mocht je er niet aan uitkomen, kun je het natuurlijk alsnog vragen.
8 november 2011 om 11:44 #17856658Zijn veerspanners vereist aangezien ik ze niet heb?
8 november 2011 om 12:13 #17856659Als je bijv. de topschotels moet overbouwen wel. Er zijn gekken die het zonder doen, maar dat is wel echt gevaarlijk, aangezien er een flinke spanning op de veren staat.
8 november 2011 om 12:19 #17856660ik heb het zonder gedaan dat kan prima als je de schroefset max naar beneden schroeft zodat er geen spanning op de veer staat bij het opdraaien van de toplagers maar denk dat dat per schroefset verschilt (bij de ene loopt de schroefdraad niet zo ver door als bij de ander.
8 november 2011 om 12:22 #17856661Maar bij het demonteren van de topschotels van de originele veerpoten heb je ‘m wel nodig, anders schiet dat ding er vanaf.
8 november 2011 om 13:24 #17856662Okee ik weet genoeg! Veerspanner nodig dus aangezien ik nu geen schroefset heb en hem dus niet max omlaag kan gooien om de veer te ontlasten :)
8 november 2011 om 13:25 #17856663Voor je eigen veiligheid wel doen ja.
8 november 2011 om 19:11 #17856664@KiLLaHeRTz wrote:
Heeft iemand een how-to om bij een tigra de originele schokdempers en veren te vervangen voor een schroefset?
De achterzeide van de rubbers zijn van een weitec set niet passend … (Altans de ‘duurste’ set van een paar jaar terug!)
Hier moet je creatief zijn, kijk hierbij vooral hoe het ‘oude’ rubber er uit ziet/zag en vergelijk die met het nieuwe :)
10 november 2011 om 21:43 #17856653Nou de schroefset zit eronder, hoe hoog kan je hem normaal gezien zetten? De schroefdraad loopt best ver omhoog, maar de onderste veer zit al helemaal ingedrukt. Ook gaat het nu erg stroef ivm de stugheid van de bovenste veer!
Nog een vraagje, de schroefset had een soort van hoedje met daaronder gelijk de veer. Hier hoort niks meer tussen voor de rest toch? Dus hoedje erop, schroefset op zn plek, moer van boven erop en vastzetten? Dus in principe van boven naar beneden: Moer, ijzer rondje met rubber (geen idee hoe het heet), hoedje, schroefset met veer? Ik vraag dit omdat vroeger het ijzeren rondje + rubber gewoon netjes recht zat op z’n plek en nu steekt hij meer mijn motorruimte in en zie ik ook het rubber, wat ik vroeger niet zag. Is dit wel goed? Of is dit omdat hij nog niet uitgelijnd is?
Als laatste, hoe stel ik de achterste veren in? Er zit zo’n dingetje op met schroefdraad, deze zit helemaal dichtgedraaid nu, de schroefdraad is nu dus zichtbaar aan de veerkant. Als ik hem nu losschoef en dus de schroefdraad naar de autokant laat komen (je maakt de veer stugger), gaat hij dan omhoog of omlaag? (de achterkant van de auto ten opzichte van de weg)
Ik weet veel over motoren maar kwa onderstel ben ik nog een noob :jerry
11 november 2011 om 07:17 #17856665Schroefring omhoog is auto omhoog.
Dat kleine veertje op de voorpoten is om te zorgen dat de hoofdveer niet los komt te liggen zodra je de auto opkrikt. Dat veertje is ook veel dunner materiaal en is permanent ingedrukt als de auto er op rust.
En ja, meestal heeft een schroefset gewoon al een “hoedje” mee geleverd omdat de veer diameter veel kleiner is als origineel, dus je hoeft de hoed van de originele demper niet mee te nemen.
11 november 2011 om 09:17 #17856666In hoeverre kan de auto dan omhoog?
11 november 2011 om 19:48 #17856667@KiLLaHeRTz wrote:
In hoeverre kan de auto dan omhoog?
Ligt aan de schroefset. Normaal is de hoogste stand al minus een aantal milimeters of centimeters.
Ik zou em op z’n hoogst zetten en dan omlaag werken tot het gaat schrapen of oncomfortabel wordt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.