Schroefset plaatsen

Forumindex Forums Modellen Tigra Schroefset plaatsen

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235690
    KiLLaHeRTz
      Lid sinds:
      30 August 2010

      Heeft iemand een how-to om bij een tigra de originele schokdempers en veren te vervangen voor een schroefset?

      #17856654
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Bij een fatsoenlijke schroefset zit gewoon een handleiding. Neem aan dat je er nog geen gekocht hebt?

        #17856655
        KiLLaHeRTz
          Lid sinds:
          30 August 2010

          Komt deze week binnen!

          #17856656
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            te makkelijk voor woorden, spreekt voor zich

            #17856657
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Het is inderdaad niet zo moeilijk. De handleidingen die er bij zitten zijn vaak duidelijk genoeg. Mocht je er niet aan uitkomen, kun je het natuurlijk alsnog vragen.

              #17856658
              KiLLaHeRTz
                Lid sinds:
                30 August 2010

                Zijn veerspanners vereist aangezien ik ze niet heb?

                #17856659
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Als je bijv. de topschotels moet overbouwen wel. Er zijn gekken die het zonder doen, maar dat is wel echt gevaarlijk, aangezien er een flinke spanning op de veren staat.

                  #17856660
                  sebastiaankadettcabriogsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 November 2005

                    ik heb het zonder gedaan dat kan prima als je de schroefset max naar beneden schroeft zodat er geen spanning op de veer staat bij het opdraaien van de toplagers maar denk dat dat per schroefset verschilt (bij de ene loopt de schroefdraad niet zo ver door als bij de ander.

                    #17856661
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Maar bij het demonteren van de topschotels van de originele veerpoten heb je ‘m wel nodig, anders schiet dat ding er vanaf.

                      #17856662
                      KiLLaHeRTz
                        Lid sinds:
                        30 August 2010

                        Okee ik weet genoeg! Veerspanner nodig dus aangezien ik nu geen schroefset heb en hem dus niet max omlaag kan gooien om de veer te ontlasten :)

                        #17856663
                        RISL
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          24 January 2011

                          Voor je eigen veiligheid wel doen ja.

                          #17856664
                          1985
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 January 2006

                            @KiLLaHeRTz wrote:

                            Heeft iemand een how-to om bij een tigra de originele schokdempers en veren te vervangen voor een schroefset?

                            De achterzeide van de rubbers zijn van een weitec set niet passend … (Altans de ‘duurste’ set van een paar jaar terug!)

                            Hier moet je creatief zijn, kijk hierbij vooral hoe het ‘oude’ rubber er uit ziet/zag en vergelijk die met het nieuwe :)

                            #17856653
                            KiLLaHeRTz
                              Lid sinds:
                              30 August 2010

                              Nou de schroefset zit eronder, hoe hoog kan je hem normaal gezien zetten? De schroefdraad loopt best ver omhoog, maar de onderste veer zit al helemaal ingedrukt. Ook gaat het nu erg stroef ivm de stugheid van de bovenste veer!

                              Nog een vraagje, de schroefset had een soort van hoedje met daaronder gelijk de veer. Hier hoort niks meer tussen voor de rest toch? Dus hoedje erop, schroefset op zn plek, moer van boven erop en vastzetten? Dus in principe van boven naar beneden: Moer, ijzer rondje met rubber (geen idee hoe het heet), hoedje, schroefset met veer? Ik vraag dit omdat vroeger het ijzeren rondje + rubber gewoon netjes recht zat op z’n plek en nu steekt hij meer mijn motorruimte in en zie ik ook het rubber, wat ik vroeger niet zag. Is dit wel goed? Of is dit omdat hij nog niet uitgelijnd is?

                              Als laatste, hoe stel ik de achterste veren in? Er zit zo’n dingetje op met schroefdraad, deze zit helemaal dichtgedraaid nu, de schroefdraad is nu dus zichtbaar aan de veerkant. Als ik hem nu losschoef en dus de schroefdraad naar de autokant laat komen (je maakt de veer stugger), gaat hij dan omhoog of omlaag? (de achterkant van de auto ten opzichte van de weg)

                              Ik weet veel over motoren maar kwa onderstel ben ik nog een noob :jerry

                              #17856665
                              McKaamos
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 December 2009

                                Schroefring omhoog is auto omhoog.

                                Dat kleine veertje op de voorpoten is om te zorgen dat de hoofdveer niet los komt te liggen zodra je de auto opkrikt. Dat veertje is ook veel dunner materiaal en is permanent ingedrukt als de auto er op rust.

                                En ja, meestal heeft een schroefset gewoon al een “hoedje” mee geleverd omdat de veer diameter veel kleiner is als origineel, dus je hoeft de hoed van de originele demper niet mee te nemen.

                                #17856666
                                KiLLaHeRTz
                                  Lid sinds:
                                  30 August 2010

                                  In hoeverre kan de auto dan omhoog?

                                  #17856667
                                  McKaamos
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 December 2009

                                    @KiLLaHeRTz wrote:

                                    In hoeverre kan de auto dan omhoog?

                                    Ligt aan de schroefset. Normaal is de hoogste stand al minus een aantal milimeters of centimeters.
                                    Ik zou em op z’n hoogst zetten en dan omlaag werken tot het gaat schrapen of oncomfortabel wordt.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.