Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › schroefset past dit op een opel corsa b??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2013 om 21:18 #17258363
hallo,
ik wil mijn auto wat gaan verlagen want op dit moment staat ie op standje hoog water.
ik heb nog een schroefset liggen van FK alleen nu begin ik te twijfelen of deze onder mijn corsa past, hier en daar wat gegoogled maar kan niks vinden!
het gaat om de schroefset van fk type: G4 ook heb ik nog een set losse veren van kw (26503) en de originele die erbij horen aangezien ik meer vertrouwen heb ik de kw zou ik die dan ook kunnen gebruiken?
6 juni 2013 om 07:40 #18150693G4 is een serie (FK Highsport om precies te zijn), dus dat zegt vrij weinig. Heb je een modelcode? of misschien een foto? (met een getraind kenners oog valt wel te bepalen of het een set betreft die enigzinds in de richting is)
Veren van schroefsets zijn niet altijd onderling uitwisselbaar. Diameters verschillen nog wel eens een beetje, waardoor ze niet lekker tegen de topschotel en de schroefschotel passen (opstaand randje te breed, of veer te breed) met alle risico’s van dien.
Kwestie van passen/meten, dan heb je daar in ieder geval uitsluitsel of dat goed gaat.6 juni 2013 om 07:43 #18150694Ik zal vanmiddag foto’s maken, ze zijn in ieder geval aardig aangetast met stof enz..
Dus of het nog te lezen is vraag ik me af, ik ben ze nu helemaal aan het schoonmaken met een staalborstel en flink inspuiten met WD40 heb je misschien nog tips om hem goed schoon te krijgen?Maar ik zie ook dat ik bij die losse veren die ijzeren voetjes ofzoeits dergelijke niet heb is dat erg?
6 juni 2013 om 07:56 #18150695Voetjes? Bedoel je de schotels? De draaibare op de poot en de top aan het uiteinde van de demper?
Want die zijn specifiek voor dat model schokdemper. Schroefdraad e.d. is met de demper afgestemd.
Je kan het beste de veren wisselen en kijken of het past.Voor het schoonmaken zou ik gewoon met een doek en een polijstmiddel (iets als een vrij grove versie van Commandant oid) aan de slag gaan.
Zet de poot vast in een verticale positie en dan met een lange lap er omheen, en dan doen alsof je m wil gaan doorzagen met een lintzaag.6 juni 2013 om 08:07 #18150696http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m656902727-schroefset-opel-corsa-c-1-0-1-2-1-7-di-ex-sport-m10-schroe.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Die helemaal onderaan de 1e foto liggen die ja, wat is er nou als ik die niet heb? waardeloos zeker?
6 juni 2013 om 08:11 #18150697Ohhh de stelbussen voor de achter-as!
Zonder die bussen kan je de achterkant niet verlagen, nee. De veren die daar op gaan hebben een groter gat dan de normale veerschotels van je Corsa, dus die gaan er ook nooit lekker stabiel tussen liggen, kunnen los schieten, etc.
Zonder die bussen zijn veren waardeloos idd. Tenzij het gewone verlagingsveren zijn, die passen wel gewoon op je originele schotels, maar hebben dus geen hoogteverstelling.Bij onzekerheid over het soort veer: achterkant opkrikken, bouten van de schokdempers losdraaien, veren er tussen vandaan pakken en de nieuwe even op de schotels passen. Het gat in de bovenkant en onderkant van de veer moet passen rond de pinnen van de schotels met vrij weinig speling. Schroefset veren hebben een 3x groter gat, dus dat moet wel opvallen :P
6 juni 2013 om 08:14 #18150698als hij achter niet omlaag kan vind ik het persoonlijk niet z’n enorm probleem aangezien de vorige eigenaar alleen achter verlaagd heeft volgens mij ik zal vanmiddag na mijn werk een foto maken van alles wat ik heb!
alvast bedankt voor je hulp en snelle reacties king:
6 juni 2013 om 08:23 #18150699Dat valt dan weer mee idd :)
Corsa B’s lijken aan de achterkant standaard al lager trouwens. Heeft te maken met de hogere wielkuipen aan de voorkant. Optisch bedrog.
De dorpels liggen normaal wel gewoon perfect horizontaal, en dat is dan ook de graadmeter voor recht liggen. Heel veel mensen zijn alleen gevoeliger voor de horizontale lijn tussen de toppen van de wielkuipen, en dan lijkt het inderdaad alsof de achterkant lager ligt.Edit:
Oh, vergeet trouwens niet om minstens een set moeren te kopen voor de fusee bouten (voor-as, verbinding fusee aan veerpoot).
Dat zijn knelmoeren en mag je officieel maar één keer aandraaien, omdat je anders risico op los lopen hebt.
En als je de mogelijkheid hebt, haal dan ook een set nieuwe toplagers. Je kan je bestaande overzetten, maar omdat die waarschijnlijk al oud zijn, kunnen ze gaan kraken en piepen als je ze losmaakt en overzet op je schroefset.6 juni 2013 om 08:25 #18150700Nou ik heb twee gsi’tjes staan en eigenlijk zijn ze precies hetzelfde alleen wat ik dus wel zie bij de goede is dat ik 1 vinger NET tussen de band en de wielkuip krijg en bij die andere 2.
6 juni 2013 om 08:29 #18150701Is de ene een fase 1 en de ander een fase2, per toeval? Want een fase 1 (model met mistlichten en sideskirts af-fabiek, ongeveer tot bouwjaar 1995) is standaard 2cm lager dan een fase 2.
6 juni 2013 om 08:32 #18150702Zijn allebei originele fase 1 corsa’s een uit 94 en andere 95
6 juni 2013 om 15:12 #18150703ik heb volgens mij type gevonden! FK 1865
6 juni 2013 om 15:22 #181507046 juni 2013 om 15:23 #181507056 juni 2013 om 16:42 #18150706Eerste foto van die blauwe Corsa heeft achteraf in kleur gespoten zijstrips. Kan het zien aan het reliëf, dus als dat een echte GSi is, is die niet fase 1 en achteraf verlaagd met een kit die lager gaat dan standaard GSi veren.
De grijze die je laat zien staat wel ongeveer goed voor een GSi. Niet-GSi staat nog hoger dan dat.Als ik zo de schroefset bekijk, dan lijkt dat inderdaad wel een set voor een Corsa/Tigra te zijn. Zeker icm de veerschotels die er nog bovenop zitten. Typische Corsa setup.
Ze zijn wel ongelofeloos ‘crusty’. Ik zou in ieder geval de boel eens even loshalen (veren omlaag draaien, dan de schotels er af) en eerst eens goed checken of die dempers wel goed zijn, want het lijkt op de foto alsof ze lekken.6 juni 2013 om 20:44 #18150707ze lijken wel aan de korte kant.
of de hulp veer is er tussenuit (zal wel zo zijn)
in dat geval ligt hij wel heel laag dan.de kw veren passen vermoedelijk wel. heb zelf ook kw veren en passen prima zonder de stelring.
7 juni 2013 om 08:40 #18150708Ik ga hem vandaag even uit elkaar halen en helemaal oppoetsen en opnieuw spuiten!
@Robert_Corsa, kan ik ze er zo onder zetten of gaat dat dus niet? en ik ben de sleutel kwijt om hem te stellen is dat erg?
kan het ook met een tang of zoiets dergelijks?7 juni 2013 om 10:09 #18150709@McKaamos wrote:
Eerste foto van die blauwe Corsa heeft achteraf in kleur gespoten zijstrips. Kan het zien aan het reliëf, dus als dat een echte GSi is, is die niet fase 1 en achteraf verlaagd met een kit die lager gaat dan standaard GSi veren.
De grijze die je laat zien staat wel ongeveer goed voor een GSi. Niet-GSi staat nog hoger dan dat.Als ik zo de schroefset bekijk, dan lijkt dat inderdaad wel een set voor een Corsa/Tigra te zijn. Zeker icm de veerschotels die er nog bovenop zitten. Typische Corsa setup.
Ze zijn wel ongelofeloos ‘crusty’. Ik zou in ieder geval de boel eens even loshalen (veren omlaag draaien, dan de schotels er af) en eerst eens goed checken of die dempers wel goed zijn, want het lijkt op de foto alsof ze lekken.Overigens ze lekken niet, ik had ze toen flink ondergespoten met WD40 om alles een beetje los te maken.
8 juni 2013 om 10:50 #18150710@Ewoud94 wrote:
Ik ga hem vandaag even uit elkaar halen en helemaal oppoetsen en opnieuw spuiten!
@Robert_Corsa, kan ik ze er zo onder zetten of gaat dat dus niet? en ik ben de sleutel kwijt om hem te stellen is dat erg?
kan het ook met een tang of zoiets dergelijks?Nee, gaat niet lukken met een tang. Sloop je de stelringen alleen maar mee.
Zal je echt een passende stelsleutel voor moeten hebben.@Ewoud94 wrote:
@McKaamos wrote:
Eerste foto van die blauwe Corsa heeft achteraf in kleur gespoten zijstrips. Kan het zien aan het reliëf, dus als dat een echte GSi is, is die niet fase 1 en achteraf verlaagd met een kit die lager gaat dan standaard GSi veren.
De grijze die je laat zien staat wel ongeveer goed voor een GSi. Niet-GSi staat nog hoger dan dat.Als ik zo de schroefset bekijk, dan lijkt dat inderdaad wel een set voor een Corsa/Tigra te zijn. Zeker icm de veerschotels die er nog bovenop zitten. Typische Corsa setup.
Ze zijn wel ongelofeloos ‘crusty’. Ik zou in ieder geval de boel eens even loshalen (veren omlaag draaien, dan de schotels er af) en eerst eens goed checken of die dempers wel goed zijn, want het lijkt op de foto alsof ze lekken.Overigens ze lekken niet, ik had ze toen flink ondergespoten met WD40 om alles een beetje los te maken.
Ah op die fiets. Hoe dan ook, ze zien er niet uit ;) Ik hoop dat je er niks voor betaald hebt :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.