Schroefset nog lager

Forumindex Forums Modellen Astra Schroefset nog lager

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260643
    Astragz16se
      Lid sinds:
      22 June 2012

      Hallo,
      Ik heb een TA technix schroefset en die is nu helemaal op zn laagst voor en achter, maar ik ben nog niet helemaal tevreden ermee. Is er misschien een mogelijkheid om hem nog lager te maken?.
      Iemand hier ervaring mee? Ik dacht zelf om me stelring van achter weg te halen en voor 1 van de 2 stelringen weghalen. Van de voorste ben ik wel onzeker. Ik weet niet of het wel veilig is.

      Ik weet niet of het goed is om me stelring van achter weg te halen. Misschien dat me demper dan kapot gaat ? stelring van achter is ongv 2-2,5 cm dik.

      Een maat van mij wilde me TA tech set overnemen en toen dacht ik zelf om een vmaxx te halen, maar die gaan volgens my niet zo laag als de TA tech. max 60mm voor en achter zie ik op de vmaxx site.

      Ik hoor graag jullie advies.

      #18173795
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Schroefsets gaan wel lager dan de 60mm maar dat is de max geadviseerde verlaging. Stelringen nooit verwijderen. Dan zou ik nog eerder de hulpveer verwijderen als het echt nodig is. Met de dubbele stelring blokkeer je het systeem tegen verdraaien.

        Ik weet niet hoe de schotels zitten bij een astra. Van de corsa kun je deze aanpassen waardoor je de voorkant zo 10-15mm verder kunt laten zakken.

        #18173796
        Astragz16se
          Lid sinds:
          22 June 2012

          Okee, Hulpveer verwijderen lijkt me niet zn goed idee. Achter stelring heeft volgens my geen nut meer als ie al op zn laagst is.

          #18173797
          b07
            Lid sinds:
            24 February 2009

            als je em lager gaat zetten dan vanuit de fabriek geadviseerd word ,dan heb je kans dat je dempers gaan lekken ,de zuigerstang knalt dan tegen het einde aan,je hebt dan te weinig demping wat ook niet meer veilig is.

            #18173798
            dion87
              Lid sinds:
              22 August 2011

              hoeveel is die nu verlaagd dan?

              #18173799
              mayhem
                Lid sinds:
                13 June 2006

                Achter kan je de stelring gewoon weglaten. gewoon het hele potje weg.
                Voor kan je de hulpveer verwijderen. enig nadeel wat je kan hebben is een losliggende veer voor de APK.

                Of je investeert wat (maar gezien de kwaliteit van je huidig set zou ik dat niet doen) in een set KEAN ultra low veren.

                #18173800
                Astragz16se
                  Lid sinds:
                  22 June 2012

                  @Dion geen idee hoeveel die omlaag is. Ik heb het niet gemeten ofzo. Maar voorbumper lip (originele) ligt ongv 8 cm van de grond af.
                  als voor 3 cm lager kon zou dat perfect zijn voor mij. Achter is wel een drama die staat wel echt hoog. Ik ga eens met de achterkant spelen. Eerst stelring weglaten. Zit die veer nog wel goed dan als ik de hele pot weglaat? niet dat ie ineens dr af springt tijdens rijden ? @mayhem

                  #18173801
                  theunm
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    sorry maar het weg laten is een slecht idee.

                    als je auto uitveert weer je niet wat er met je veren gebeurt.
                    je schokbrekers gaan stuk. zuiger kan stuk slaan op bodem schokbreker

                    #18173802
                    Looney
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 June 2010

                      Bestaan voor de astra G geen setjes om de veerschotel hoger in de motorruimte te leggen?

                      #18173803
                      Astragz16se
                        Lid sinds:
                        22 June 2012

                        @looney
                        Ik heb geen idee. Dat zou wel chill zijn als die dingen bestaan. @Theunm ook als ik alleen die stelring weglaat? die is 2-2,5 cm dik. Ik post zo ff foto’s als het lukt.

                        #18173804
                        Astragz16se
                          Lid sinds:
                          22 June 2012

                          #18173805
                          NoFear1696
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 May 2012

                            ik zou er voorlopig niets aan doen. over 6 maanden lig je vanzelf een paar centimeter lager :jerry
                            ik heb persoonlijk geen ervaring met schroef sets van 300 euro maar als je de reviews leest op verschillende forum’s dan ga je begrijpen wat ik bedoel.

                            #18173806
                            Looney
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 June 2010

                              Wat een bullshit… Zolang je er goed mee omgaat valt het best mee… Sommige mensen, die geloven te veel wat ze lezen.
                              Jom schroefset zit al 3 jaar onder de tigra, en rijdt en stelt nog steeds perfect… En die staat ook aardig laag.

                              #18173807
                              Laserlite
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 January 2006

                                @Looney wrote:

                                Wat een bullshit… Zolang je er goed mee omgaat valt het best mee… Sommige mensen, die geloven te veel wat ze lezen.
                                Jom schroefset zit al 3 jaar onder de tigra, en rijdt en stelt nog steeds perfect… En die staat ook aardig laag.

                                Is geen bullshit, nieuwe veren moeten nog gewoon even “inzakken”. Over paar weken zal die inderdaad waarschijnlijk beetje zakken.

                                #18173808
                                Ewoud94
                                  Lid sinds:
                                  11 April 2013

                                  Ik heb een kw verlagingsset onder mijn corsa die ik echt tot op zijn buik kan leggen maar daar betaal je voor. Prijs van complete set was 1100 euro…

                                  Ik zou de stellingen er NIET af halen er zitten er niet voor niks 2 op dit heeft met verloop en met stevigheid te maken… je wilt noet dat hij om de maand verloopt of erger doorzakt…

                                  Ik vind hem al vrij laag ga je nog veel lager ga je waarschijnlijk problemen krijgen met je wielkasten vooral voor…

                                  Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

                                  #18173809
                                  Astragz16se
                                    Lid sinds:
                                    22 June 2012

                                    @ewoud Iedereen heeft verschillende meningen over de setjes. Mijn set was 300eu en had veel goede reviews gelezen erover. Ik heb zelf geen ervaring met KW sets hoe laag die kunnen. Ik heb mijn set aangeschaft alleen voor de looks. Ik ben geen circuit rijder en haal ook geen gekke dingen uit met me auto. Dus kwa veiligheid zal dat weinig uitmaken. Ben ook geen hardrijder die met hoge snelheden bochten invliegen etc etc.
                                    Aangezien er zoveel meningen zijn over de merken vind ik dat je het gwn moet uitproberen om zelf erachter te komen wat jij goed vind en wat niet. Mijn set heeft 4 jaar garantie en heb vaak op fora’s gelezen dat als ze stuk gaan dat je gwn nieuwe set krijgt. Ik zou het zelf niet erg vinden als deze zet het na een jaar al begeeft. het heeft me toch niet zoveel gekost, maar als een KW set na 2 jaar stuk gaat ben je wel zuur en ja je kan vast losse onderdelen ervoor kopen.

                                    Stelring voor ga ik idd niet weghalen. Maar achter heb je maar 1 stelring en ja als die al op zn laagst zit heeft het toch geen functie meer. Voor zou ik wss wel problemen krijgen met me wielkast. Opzich is voor wel laag, maar het gaat mij meer om achter.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.