Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › schroefset monteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 september 2010 om 10:11 #17226297
Goededag allen..
Gisteren eindelijk schroefsetje binnen gehad.
Nu ben ik van plan om die morgen te gaan monterenis er nog iets waar ik op moet letten met het monteren ervan?
Groeten,
RobAlvast bedankt voor de reacties
24 september 2010 om 17:12 #17732969niemand die mij kan vertellen waar ik op moet letten en wat ik eventueel van de oude veerpoot over moet zetten?
ben er nu namelijk mee bezig maar wil niet echt geweldig lukken..
Het betreft hier een AP schroefset voor een opel corsa b uit 200024 september 2010 om 17:14 #17732970of iemand in de buurt van Oosterhout nb
die mij daar bij zou kunnen assisteren?24 september 2010 om 17:16 #17732971dat je veerspanners hebt.
Voor:
veerpootlagers zullen overgezet moeten worden denk ik zo, eerst de veerpoot in elkaar en dan eronder plaatsen.
wijst zichzelf wel aardig.
Achter:
Schokbrekers los draaien binnen en dan kun je de oude veren er zo tussen weg trekken als ze vanzelf er niet tussenuit vallen.
Willem
24 september 2010 om 18:03 #17732972bedankt voor de info.
Nu heb ik die veer in elkaar zitten maar als je die onder de auto zet hoor je hem tikken met ieder hobbeltje.
Mis ik iets of heb ik iets verkeerd gedaan..
24 september 2010 om 18:05 #17732973niet iets vergeten of een ringetje verkeerd geplaatst.
ik ken die schroefsets niet uit mijn hoofd helaas..
willem
24 september 2010 om 18:32 #17732974misschien je velg tegen je schokbreker??
24 september 2010 om 20:31 #17732975het is eindelijk gelukt aan de voorkant was net op tijd klaar voor de regen :)
het geen wat ik vergeten was het stuk wat tussen de veerschotel boven en het montage stuk oftewel dat dat dus te los vandaar dat getik.
Net nog stukje gereden en me auto stond net een cm boven me band goed genoeg dacht ik maar veert toch meer in dan ik dacht.. oftewel net nog in de garage gezet en iets omhoog gedraaid nu staat het wel goed.
Het geen waar ik nog mee zit is de achterkant
Daar heb je van die voetjes bij met schroefdraad
Daar is het max 3cm naar beneden maar tot hoever kan ik dat pootje zetten.. dat het ook daadwerkelijk 3cm is er zit ook een deel van zonder schroefdraad op (het bovenste stuk wat je er op draaid) als ik dat tot zover zet zou het ongeveer 3cm moeten zijn denk ik..iemand toevallig enig idee?
25 september 2010 om 16:17 #17732976Alle zit er nu onder rijd best lekker..
Het enige wat ik nu merk is als de achterkant in veert lijkt het net of de veer verspringt
Heb gekeken maar alles lijkt gewoon op zijn plek te zitten zou dit kwaad kunnen?25 september 2010 om 17:17 #17732977zitten de veren goed in de schotel?
zowel boven als onder, en liggen de veren achter niet te los als je de auto opkrikt?25 september 2010 om 17:48 #17732978aan de achterkant zitten de veren boven met het pootje wat je kan draaien vast en onder zitten ze over da gat vast..
als ik de auto opkrik zit er geen beweging in de veren..
oftewel je kan ze niet er zo tussen uit pakken..als er nu nog 2 mensen achterin zitten dan schaaft het nog over mijn band heen.. heb nu 195/50/R15 erop liggen..
zijn nog niet helemaal aan vervanging toe maar zodra ze aan vervanging toe zijn wat raden jullie dan voor banden aan 195/45/r15 of 185/60/R15 of 175/60/R15??26 september 2010 om 08:58 #17732979volgens mij moet dat draaipootje achter aan de onder kant dus op de as
ik raad he dan 195 45 15 aan
26 september 2010 om 12:39 #17732980Dat heb ik ook geprobeerd maar dan zat die los en als je het ging vergelijken met de originele zat die er ook zo onder
Het is nu in ieder geval al minder de veer had ook nog niet helemaal op zijn plek kunnen zitten we kijken het nog even aan anders kan ik het altijd nog even omdraaien
27 september 2010 om 17:48 #17732981vandaag weer eens van de weg gedrukt door een tegenligger.. schrok me wezeloos.. nu in de hoop dat de dempers niet een te grote op tater hebben gehad.. ging nogal flink te keer.. morgen maar eens kijken of alles nog in orde is
27 september 2010 om 18:03 #17732982je kan evt ook van 195 naar 185 gaan, gewoon getrokken bandjes.. ik ben toen met me oude velgen ook van 205 naar 195 gegaan en had nergens geen last meer van ;)
wle kutt dat je dat dan weer ff moet mee maken, gewoon hun proberen van de weg te drukken joh, probeer ik ook wel is en lukt meestal :) haha
corsageak
27 september 2010 om 18:11 #17732983dit keer ging dat niet echt… hij kwam ineens naar links en als ik niet naar rechts had gestuurd hadden we tegen elkaar aangezeten.. liever beetje hobbelen in de hoop dat er niks kapot gaat dan dat de auto aan de voorkant in de prak zit..
27 september 2010 om 18:51 #17732984jeps dat is waar ja :)
29 september 2010 om 20:55 #17732985Hoe kan je eigenlijk controleren of je veren/dempers of lek/defect zijn? Het ljkt net of er iets los zit maar. Alles zit netjea en goed vast
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.