Schroefset Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Schroefset Astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221169
    Toro Rosso
      Lid sinds:
      13 May 2009

      Hallo mede Astra mannen,

      Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke schroefset voor mn Astra F. Hierbij is het probleem dat aan de voorzijde het wiellagerhuis 1 geheel is met de veerpoot. Dus de bestaande poten moeten omgebouwd worden. Dit gaat zeker weer 2 weken duren en ik heb de auto toch eigenlijk iedere dag nodig…

      Desondanks heb ik 3 sets gevonden waar ik graag jullie mening over hoor.

      Een set FK
      http://www.stroevemotorsport.nl/FK-Schroefsets/22749-Opel-Astra-FK-Schroefsets/

      Een set H&R
      http://www.stroevemotorsport.nl/H&R-Schroefsets/55535-Opel-Astra-H&R-Schroefsets/

      Of een set KW variant 2
      http://www.stroevemotorsport.nl/KW-Schroefsets/158734-Opel-Astra-KW-Schroefsets/

      De voorkeur gaat uiteraard uit naar KW omdat deze INOX is en de andere 2 niet, en je de rebound kunt instellen.

      Nu hoor ik graag jullie mening over deze setjes.
      Alvast bedankt en de groeten, Daan.

      #17671278
      royke2000
        Lid sinds:
        17 March 2010

        he jong ik heb nog wel een setje voor je voor te overbruggen
        kan je ze gewoon opsturen!!!!:thumbup
        grt royke

        #17671279
        royke2000
          Lid sinds:
          17 March 2010

          ik heb zelf een fk schroefset met supersport dempers gemonteerd

          #17671280
          Toro Rosso
            Lid sinds:
            13 May 2009

            Hey Royke,

            Volgens mij zit er verschil in de originele veerpoten, de diameter van het wiellager is anders volgens mij…
            Dus dan moet ik ff weten of die van jou hetzelfde zijn als die van mij. De mijne is een 1600 8V, de wiellagerdiameter weet ik ff niet uit de kop morge maar ff meten.

            Hoe bevalt de FK set? is ie ook in hardheid verstelbaar?
            Wel of niet INOX? eventueel pics…?

            Ik zie dat je uit zuid limburg komt maar waar ergens? Ik ben van Geleen.

            Alvast bedankt en de groeten, Daan.

            #17671281
            GSI Racer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 June 2009

              zijn volgens mij alle 3 super sets!
              Wel prijzig, maar dan heb je ook wat…:thumbup

              Maar hoezo zou de ombouw 2 weken moeten duren? Dit is toch op een paar uurtjes gebeurt of niet?

              Werk je trouwens bij Hekkert in Heerlen.
              Ik zag daar een rode Astra F staan, met die velgen van op je avatar.

              Zo’n schroefset gaat er bij mij ook nog onder komen. Als ik de auto voor het circuit ga gebruiken…

              #17671282
              Toro Rosso
                Lid sinds:
                13 May 2009

                Hey GSI Racer,

                Ik werk inderdaad bij Opel Hekkert in Heerlen, en inderdaad die rode Astra F is de mijne…

                Dus de veren en dempers steek ik er zelf onder dat zal het probleem niet zijn. Maar omdat de originele veerpoot 1 geheel is met de fusee zal ik de originele poten moeten opsturen om ze te laten aanpassen.
                De veerpoot word van de fusee gescheiden en in de oude fusee word schroefdraad getapt voor de nieuwe poot.
                En hiervoor ben je ze wel ff kwijt, en ik heb niet ff een setje reserve poten waar hij een tijdje op kan staan…

                Groeten, Daan.

                #17671283
                royke2000
                  Lid sinds:
                  17 March 2010

                  origineel gepost door Toro Rosso
                  Hey Royke,

                  Volgens mij zit er verschil in de originele veerpoten, de diameter van het wiellager is anders volgens mij…
                  Dus dan moet ik ff weten of die van jou hetzelfde zijn als die van mij. De mijne is een 1600 8V, de wiellagerdiameter weet ik ff niet uit de kop morge maar ff meten.

                  Hoe bevalt de FK set? is ie ook in hardheid verstelbaar?
                  Wel of niet INOX? eventueel pics…?

                  Ik zie dat je uit zuid limburg komt maar waar ergens? Ik ben van Geleen.

                  Alvast bedankt en de groeten, Daan.

                  hee de set van fk bevald mij goed maar ik heb vaste dempers

                  ff kijken of ze passen maar heb van alles ben ook van geleen dus zo gedaan als het past!!
                  grt

                  #17671284
                  GSI Racer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 June 2009

                    origineel gepost door Toro Rosso
                    Hey GSI Racer,

                    Ik werk inderdaad bij Opel Hekkert in Heerlen, en inderdaad die rode Astra F is de mijne…

                    Dus de veren en dempers steek ik er zelf onder dat zal het probleem niet zijn. Maar omdat de originele veerpoot 1 geheel is met de fusee zal ik de originele poten moeten opsturen om ze te laten aanpassen.
                    De veerpoot word van de fusee gescheiden en in de oude fusee word schroefdraad getapt voor de nieuwe poot.
                    En hiervoor ben je ze wel ff kwijt, en ik heb niet ff een setje reserve poten waar hij een tijdje op kan staan…

                    Groeten, Daan.

                    Ah zo doen ze dat!
                    Dus je hebt dan een losse poot en een los fusee als je de set eronder hebt?
                    Wel zo makkelijk, wat Opel nu heeft is niet bepaald geweldig.
                    Schokdemper + fusee in 1

                    #17671285
                    royke2000
                      Lid sinds:
                      17 March 2010

                      mijn zelf gemaakte fk set

                      moet wel zeggen heb deze poot extra verlaagd voor mijn kadetje:hmmz

                      #17671286
                      pipo
                        Lid sinds:
                        5 November 2004

                        lijkt wel op de mijne :hmmz haha

                        maar dan net anders. :angel

                        is dat bij jou fk?? rood met blauwe ringen waren die niet blauw met grijs of zo.ik heb de mijne van v-maxx gemaakt en das rood met blauw

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.