Forumindex › Forums › Modellen › Astra › schroef in band en apk ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2012 om 18:49 #18019053
Dit probleem had ik een paar dagen geleden precies hetzelfde.
Ik was toevallig opweg naar de Opel dealer.
daar merkte een monteur het al en hij is gerepareert, kosten 24 euro.20 mei 2012 om 21:06 #18019054Stap niet graag bij de TS in zn auto als een tientje voor een bandreparatie al teveel is :hmmz
Waarom afslijpen… Rij even bij een garage langs om de band te laten repareren21 mei 2012 om 06:19 #18019055@opel-mark wrote:
@Jefkere wrote:
-offtopic Wat ik mij afvraag, hoe raakt zo’n schroef daar altijd zo recht in?!
Ja dat vraag ik me ook wel eens af.
Dit is een achterband denk ik.
Het voor wiel gooit de schroef omhoog, en de achter band die pakt hem.Gewoon de band laten repareren. De schroef brengt meer schade aan als je hem laat zitten.
Plus je weet niet hoelang de schroef is. Voor het zelfde verhaal zit hij je wang van de band lekker kapot te prikken.
Netjes laten repareren op de GOEDE manier, dus niet met een prop!!!!Maar met een parapluutje.
Hierbij wordt de band gedemonteerd en geïnspecteerd aan de binnen zijde.
En tevens wordt de “wond” goed verzorgt.Even naar een Goede banden boer. betaal een paar tientjes en je kan weer zorgen loos rijden.
21 mei 2012 om 07:04 #18019056@mrmonkey wrote:
Stap niet graag bij de TS in zn auto als een tientje voor een bandreparatie al teveel is :hmmz
Waarom afslijpen… Rij even bij een garage langs om de band te laten reparerenOmdat het meer als een tientje is, de schroef in het midden van een groef zit en het bandenprofiel ongeveer 4 mm is, en het is een schroef, geen spijker, als ik het kopje eraf slijp dan valt het weg in de groef en komt het niet eens in aanraking met de weg, dus ben ik niet van plan geld weg te gooien.
Mark
21 mei 2012 om 08:04 #18019057@opel-mark wrote:
@mrmonkey wrote:
Stap niet graag bij de TS in zn auto als een tientje voor een bandreparatie al teveel is :hmmz
Waarom afslijpen… Rij even bij een garage langs om de band te laten reparerenOmdat het meer als een tientje is, de schroef in het midden van een groef zit en het bandenprofiel ongeveer 4 mm is, en het is een schroef, geen spijker, als ik het kopje eraf slijp dan valt het weg in de groef en komt het niet eens in aanraking met de weg, dus ben ik niet van plan geld weg te gooien.
Mark
Het is natuurlijk jouw keuze wat je hiermee doet, maar je staat ook in voor de veiligheid van de andere weggebruikers. Mocht je ineens een klapband o.i.d. krijgen (je weet niet of het vanbinnen ook kapot is!!) en je verliest de macht over het stuur waardoor je in het ergste geval iemand schept… Dan had je graag die paar euro betaald…
Natuurlijk is dit een worst-case-scenario, maar je denkt nooit dat je iets overkomt, totdat het gebeurt…
21 mei 2012 om 08:28 #18019058@opel-mark wrote:
@mrmonkey wrote:
Stap niet graag bij de TS in zn auto als een tientje voor een bandreparatie al teveel is :hmmz
Waarom afslijpen… Rij even bij een garage langs om de band te laten reparerenOmdat het meer als een tientje is, de schroef in het midden van een groef zit en het bandenprofiel ongeveer 4 mm is, en het is een schroef, geen spijker, als ik het kopje eraf slijp dan valt het weg in de groef en komt het niet eens in aanraking met de weg, dus ben ik niet van plan geld weg te gooien.
Mark
Mark Jongen ruil die vectra tegen een fiets als je willens en wetens met schroeven in je band door blijft rijden omdat repareren te duur is. :puke :puke :puke
Voor een tientje heb je een band eraf erop en gebalanceerd,
ja okee bij het duurste bedrijf zal je 20 euro kwijt zijn voor je daarover begint.
Nog even laten maken wat zal dat kosten, ook een tientje? dus in het duurste geval ben je 30 euro kwijt.
Nou gut 30 euro is teveel geld voor een 6jaar oude auto om het enige contact tussen de auto en de weg in orde te hebben.Ik heb voor jou ook nog een gewetensvraag.
Als je een klapband krijgt en bijvoorbeeld een fietser schept slaap je dan nog net zo rustig voor die paar tientjes of hang je dan de vermoorde onschuld uit. :hmmz :hmmz21 mei 2012 om 09:49 #18019059Gewoon een paraplutje laten plaatsen en je kunt zonder problemen veilig verder rijden kost gemiddeld 10 a 20 euro max.
:thumb21 mei 2012 om 09:56 #18019060@jeroenk wrote:
@opel-mark wrote:
@mrmonkey wrote:
Stap niet graag bij de TS in zn auto als een tientje voor een bandreparatie al teveel is :hmmz
Waarom afslijpen… Rij even bij een garage langs om de band te laten reparerenOmdat het meer als een tientje is, de schroef in het midden van een groef zit en het bandenprofiel ongeveer 4 mm is, en het is een schroef, geen spijker, als ik het kopje eraf slijp dan valt het weg in de groef en komt het niet eens in aanraking met de weg, dus ben ik niet van plan geld weg te gooien.
Mark
Het is natuurlijk jouw keuze wat je hiermee doet, maar je staat ook in voor de veiligheid van de andere weggebruikers. Mocht je ineens een klapband o.i.d. krijgen (je weet niet of het vanbinnen ook kapot is!!) en je verliest de macht over het stuur waardoor je in het ergste geval iemand schept… Dan had je graag die paar euro betaald…
Natuurlijk is dit een worst-case-scenario, maar je denkt nooit dat je iets overkomt, totdat het gebeurt…
tuurlijk, en er zou zo maar een stier over de weg kunnen lopen, een vliegtuig op mijn dak landen of niet te vergeten de zon neer storten, sorry hoor maar ik ben niet van plan mijn geld nodeloos aan een bandenboer uit te geven gezien de plek waar de schroef nu zit en niet lekt.
21 mei 2012 om 09:59 #18019061AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ieder zn eigen manier zeker.. :sleeping
Ik hoop in ieder geval voor je dat je geen klapband krijgt…..21 mei 2012 om 10:14 #18019062Persoonlijk zou ik ‘m gewoon ff laten repareren….maar ieder z’n keus natuurlijk.
Het is gewoon jammer dat het geen apk-afkeur is, dan was je gewoon verplicht om zulke dingen te laten repareren. Al is het toch eigenlijk ook wel erg dat iets verplicht moet worden, voordat men hun eigen veiligheid (en die van anderen) voor laat gaan voor max. €25?
21 mei 2012 om 10:29 #18019063wees nou niet zo stronteigenwijs en laat er even een prop in knallen voor die paar euro :sleeping
21 mei 2012 om 12:00 #18019064@opel-mark wrote:
tuurlijk, en er zou zo maar een stier over de weg kunnen lopen, een vliegtuig op mijn dak landen of niet te vergeten de zon neer storten, sorry hoor maar ik ben niet van plan mijn geld nodeloos aan een bandenboer uit te geven gezien de plek waar de schroef nu zit en niet lekt.
Tja sommige mensen gun je gewoon een BOOM. maar dan wel als die alleen in de auto zit, zonder verdere betrokkenen
Waarom open je hier dan een topic, pure aandachtstrekkerij???van kijk eens hoe stoer ik ben ??? of hoe moet je dit nu lezen? als je toch al zeker weet vantevoren dat je die schroef gewoon laat zitten.
Ps beste moderators, mijn excuus voor de grofheid, maar sommige mensen snappen dingen zoals veiligheid nog niet al sla je het er met een knuppel in. Daar ik me graag verreweg distancieer van zo,n volk hierbij aan jullie dus ook mijn excuses.
Groeten van Corsaliefhebber
21 mei 2012 om 12:06 #18019065sorry hoor maar ik ben niet van plan mijn geld nodeloos aan een bandenboer uit te geven gezien de plek waar de schroef nu zit en niet lekt.
nodeloos? Totdat je band bijvoorbeeld plof zegt en je je auto tegen een boom parkeert. Had je dan toch toevallig voor 2 tientjes kunnen voorkomen. Neem aan dat je ‘m nu niet voor 20 euro van de hand doet? Anders heb ik zeker interesse…
Het feit dat iets niet lekt wil niet zeggen dat er geen schade is.
Het feit dat een auto er goed uit ziet hoeft niet te betekenen dat ie niet roest.
Al met al, het blijft jouw keuze, zoals ik al zei.. Echter ben ik (gelukkig) niet de enige die het onverstandig vind…
21 mei 2012 om 12:15 #18019066@jeroenk wrote:
sorry hoor maar ik ben niet van plan mijn geld nodeloos aan een bandenboer uit te geven gezien de plek waar de schroef nu zit en niet lekt.
nodeloos? Totdat je band bijvoorbeeld plof zegt en je je auto tegen een boom parkeert. Had je dan toch toevallig voor 2 tientjes kunnen voorkomen. Neem aan dat je ‘m nu niet voor 20 euro van de hand doet? Anders heb ik zeker interesse…
Het feit dat iets niet lekt wil niet zeggen dat er geen schade is.
Het feit dat een auto er goed uit ziet hoeft niet te betekenen dat ie niet roest.
Al met al, het blijft jouw keuze, zoals ik al zei.. Echter ben ik (gelukkig) niet de enige die het onverstandig vind…
Ach er zijn een stel die in oude roestige cors’a rijden die lopen te zeuren(zeker aandelen bij de bandenhandel), daar lig ik echt niet wakker van hoor.
ik heb net nog even gekeken, hij lekt niet want de bandendruk blijft netjes op 3 bar staan, niks aan het handje en het blijkt geen apk afkeur te zijn dus gewoon blijven rijden, een klapband gebeurd niet door een schroef die netjes op zijn plek blijft zitten en niet lekt en ik heb een reservewiel erin liggen.21 mei 2012 om 12:20 #18019067Tsja, zo roestig is mijn Corsa gelukkig niet… Bespaar niet zoveel op onderdelen zoals sommige mensen hier
21 mei 2012 om 12:57 #18019068@opel-mark wrote:
@jeroenk wrote:
sorry hoor maar ik ben niet van plan mijn geld nodeloos aan een bandenboer uit te geven gezien de plek waar de schroef nu zit en niet lekt.
nodeloos? Totdat je band bijvoorbeeld plof zegt en je je auto tegen een boom parkeert. Had je dan toch toevallig voor 2 tientjes kunnen voorkomen. Neem aan dat je ‘m nu niet voor 20 euro van de hand doet? Anders heb ik zeker interesse…
Het feit dat iets niet lekt wil niet zeggen dat er geen schade is.
Het feit dat een auto er goed uit ziet hoeft niet te betekenen dat ie niet roest.
Al met al, het blijft jouw keuze, zoals ik al zei.. Echter ben ik (gelukkig) niet de enige die het onverstandig vind…
Ach er zijn een stel die in oude roestige cors’a rijden die lopen te zeuren(zeker aandelen bij de bandenhandel), daar lig ik echt niet wakker van hoor.
ik heb net nog even gekeken, hij lekt niet want de bandendruk blijft netjes op 3 bar staan, niks aan het handje en het blijkt geen apk afkeur te zijn dus gewoon blijven rijden, een klapband gebeurd niet door een schroef die netjes op zijn plek blijft zitten en niet lekt en ik heb een reservewiel erin liggen.Nog niet bij stil gestaan dat een schroef ook kan gaan roesten.
En daar mee ook de staal draden in de band.
Dan heb je nu 30 euro bespaart.
Maar dan heb je wel een band die eerder klapt of een karkasbreuk krijgt, waardoor je weer eerder een band moet vervangen.
En die Pirelli kost echt wel meer dan €30,-21 mei 2012 om 16:11 #18019069Wat dacht je ervan dat als de schroef naar binnen vliegt en zich lekker in gaat vreten aan de binnenkant van de band…
Rijt ie het canvas van binnen open en dus grote kans op een klapband.Bij mijn garage halen we de band er niet af maar duwen we van buitenaf een prop erin
21 mei 2012 om 16:12 #18019070En oja… Ik keur zon band wel af (ja ben APK keurmeester) want in een band mogen geen metalen delen zitten.
21 mei 2012 om 16:25 #18019071AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het zou idd verplicht moeten worden zoiets af te keuren :thumbup
Bij sommigen dringt het helaas niet door dat ze niet moeten bezuinigen op onderhoud en veiligheid :sleeping21 mei 2012 om 16:31 #18019072ja zoals ik al aan begin van topic zei is maar net hoe je de regels in dat dikke apk boek leest
een heleboel regels kan je op meerdere manieren lezen
maar voor 2 tientjes heb de geen nieuwe band dus ik snap het probleem niet voor dit veels te lange topic21 mei 2012 om 17:06 #18019073@sloesss wrote:
ja zoals ik al aan begin van topic zei is maar net hoe je de regels in dat dikke apk boek leest
een heleboel regels kan je op meerdere manieren lezen
maar voor 2 tientjes heb de geen nieuwe band dus ik snap het probleem niet voor dit veels te lange topicAPK regels zijn vaak opgesteld omdat met de veiligheid heb te maken :sleeping anders zijn ze er niet….
En nee voor 20 euro heb je geen nieuwe band maar daar gaat het ook niet over, maar over een bandreparatie21 mei 2012 om 18:24 #18019074Apk is voornamelijk de veiligheid (ook veel milieu) dat weet ik maar bedoelde te zeggen dat er heleboel regels in staan die je anders kan lezen als ze bedoelen.
En ze veranderen nogal eens bij de rdw neem nou de koplampsproeiinstalatie bij xenon.
Maar om bij topic te blijven ik bedoelde met voor 20 euro je band te laten repareren kan je niet het risico lopen (vind ik dan) dat je door het niet te laten repareren straks heel je band kapot rijd.
Maar goed is zijn keuze als die hem niet wilt laten repareren moet die dat zelf weten.
Wij geven hier allemaal ons advies en daar kan je wat van leren of je doet er niks mee21 mei 2012 om 18:32 #18019075Oude roestige corsa’s? Nu voel ik me helaas op mn tenen getrapt. Niet iedereen kan nieuwe auto’s betalen, ik snap in ieder geval wel hoe jij hem hebt betaald …..
Je vraagt hier doorrijden of repareren? Je krijgt een duidelijk antwoord en dan eigenwijs gaan doen met een houding van het interesseert me niks. Start het topic dan niet, prutskonijn.Zon schroef zit niet muurvast in een band, wel eens plaatjes gezien van auto’s die klapbanden kregen op de snelweg? Als jij over grind oid rijd wat de schroef kan raken, denk je dan dat het niet uitmaakt dat die schroef daar zit?
21 mei 2012 om 18:47 #18019076AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hij komt er zelf wel achter hoor, eigen schuld! ;)
Die opmerking over oude roestige Corsa’s slaat inderdaad nergens op.. :sleeping21 mei 2012 om 18:58 #18019077@joop1970 wrote:
Oude roestige corsa’s? Nu voel ik me helaas op mn tenen getrapt. Niet iedereen kan nieuwe auto’s betalen, ik snap in ieder geval wel hoe jij hem hebt betaald …..
Je vraagt hier doorrijden of repareren? Je krijgt een duidelijk antwoord en dan eigenwijs gaan doen met een houding van het interesseert me niks. Start het topic dan niet, prutskonijn.Zon schroef zit niet muurvast in een band, wel eens plaatjes gezien van auto’s die klapbanden kregen op de snelweg? Als jij over grind oid rijd wat de schroef kan raken, denk je dan dat het niet uitmaakt dat die schroef daar zit?
Hèhè, ik moest mezelf nog inhouden…
*mompelde iets met klapband en boom…
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘schroef in band en apk ?’ is gesloten voor nieuwe reacties.