Schoonvader heeft een (bijna) nieuwe Meriva gekocht

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Schoonvader heeft een (bijna) nieuwe Meriva gekocht

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    RIDEFREE66
    Deelnemer

Hij zit al vol tectyl, de was loopt nog uit de deuren.

bekijk de url die strepen onder de deuren op de onderdorpel is was! 2x op de foto klikken dan maak je hem groot.

Tevens op het Opel Meriva forum van motortalk.de is de meeste info over de Opel Meriva B te vinden.

RIDEFREE66
      Deelnemer

Hij zit al vol tectyl, de was loopt nog uit de deuren.

bekijk de url die strepen onder de deuren op de onderdorpel is was! 2x op de foto klikken dan maak je hem groot.

Tevens op het Opel Meriva forum van motortalk.de is de meeste info over de Opel Meriva B te vinden.

trashmetal
        Deelnemer

:thumb toppie

trashmetal
          Deelnemer

:thumb toppie

Gamespel
            Deelnemer

@RIDEFREE66 wrote:

http://www.motor-talk.de/mitglieder/aktion/UserDetails.html?userId=1818548&tab=fzprofile

De 6e versnelling zorgt voor een lager toerental dan bij de 5 versnellingsbak van de 120pk.

Heb nu zelf een 120pk versie en ging voor een nieuwe kijken en had ook even met de 140pk gereden, maar ik merkte geen verschil qua toeren. Beide genoteerd wat ze deden bij 100, 120 en 140, maar als je bij de 120pk in z’n 5e en bij de 140pk in z’n 6e reed, was het toerental exact hetzelfde.

Zelf heb ik nu weer voor een 120pk versie gekozen, omdat ik dan minder hoef te schakelen. Ook komt er weer een tuningslicentie van EDS bij van 399 (scheelt weer 600 euro met de 140pk versie en heb er dan 165pk voor terug) en zo heb ik de kracht om in te halen ruimschoots terug.

Overigens is het een mooie auto die je gevonden hebt en inderdaad het zitten erin (in de stoelen) is geweldig.

Gamespel
              Deelnemer

@RIDEFREE66 wrote:

http://www.motor-talk.de/mitglieder/aktion/UserDetails.html?userId=1818548&tab=fzprofile

De 6e versnelling zorgt voor een lager toerental dan bij de 5 versnellingsbak van de 120pk.

Heb nu zelf een 120pk versie en ging voor een nieuwe kijken en had ook even met de 140pk gereden, maar ik merkte geen verschil qua toeren. Beide genoteerd wat ze deden bij 100, 120 en 140, maar als je bij de 120pk in z’n 5e en bij de 140pk in z’n 6e reed, was het toerental exact hetzelfde.

Zelf heb ik nu weer voor een 120pk versie gekozen, omdat ik dan minder hoef te schakelen. Ook komt er weer een tuningslicentie van EDS bij van 399 (scheelt weer 600 euro met de 140pk versie en heb er dan 165pk voor terug) en zo heb ik de kracht om in te halen ruimschoots terug.

Overigens is het een mooie auto die je gevonden hebt en inderdaad het zitten erin (in de stoelen) is geweldig.

RIDEFREE66
                Deelnemer

(Gamespel)

Om nu voor de 120pk versie te gaan om 600 euro te bezuinigen en dat je minder schakel bewegingen wil maken als reden opgeven is erg vreemd in mijn ogen.

600 euro verdampt tegen de extra’s die je krijgt bij de 140pk versie.

chromen uitlaat sierstuk die bij de 140pk zit betaal je bij de 120pk versie meer dan 100 euro voor, je kan hem natuurlijk ook bij Halfords kopen voor een koopje dat wel.
                  Uitlaat eindstuk van de 140pk is aangelast en heeft een grotere diameter doorgang.
                  veel grotere remschijven die op de 140pk zitten zal ook niet goedkoop zijn, hierdoor passen er geen velgen op die kleiner zijn dan 16 inch.
                  Als het inderdaad waar is dat de 120pk het zelfde toerental heeft bij diversen snelheden is het wel zo dat de 6 bak relaxter aanvoelt kwa overbrenging.
                  Ja, maar afwachten hoelang je plezier kan hebben van de 165 pk opvoer actie.
                  De opel Meriva B heeft ook een veiligheid ingebouwd in de standaard software die inhoud dat je een gereduceerd vermogen hebt zolang de motor nog koud is.

Tevens zal je naar mijn idee ook een ander uitlaat systeem nodig hebben en andere luchtfilter.
                  Standaard uitlaat van de 120pk heeft kleine diameter.

Waarom bied de firma EDS ook tuning katalysators aan misschien ook niet voor niets, weer 329 euro meerkosten.
                  Je kan het natuurlijk ook niet doen en het bij je standaard katalysator houden.

HJS Tuning Katalysator universal

EOBD Euro 3 / Euro 4
                  bis 180 PS / bis 1600 ccm
                  50 / 93 / 255 mm

329,00 EUR

incl. 19 % USt zzgl. Versandkosten

Gewicht: 1.80 KG

Dus aanschaf remus uitlaat systeem en K&N luchtfilter zal boven de 600 euro wat je hebt bezuinigt uit gaan komen.

Ongetwijfeld zal de turbo druk zijn verhoogt.

Bij problemen zal het lastig worden met de fabrieksgarantie naar mijn idee. :wtf

Antwoord Opel dealer zou dan kunnen zijn. :vertag

Tevens is de Opel Meriva B een auto die je koopt als je comfortabel wilt cruisen.
                  De hogere carrosserie vangt erg veel wind dus met hoge snelheid gaat hij zuipen.

Maar het vermogen met 45 pk omhoog schroeven blijft een prestatie dat geef ik toe.

Hieronder een voorbeeld van tuner Ingo Noak tuning tevens uit Duitsland die met soortgelijke software op ebay handeld.

1e voorbeeld is vermogen winst bij de 120pk Opel Meriva B

Chiptuning ( PRO ) für folgendes Fahrzeug:

Fahrzeugtyp:

Opel / GM Meriva B 1.4 ECOTECH

Hubraum, Leistung & Drehmoment:

1364cm3/88kW(120PS)/175Nm

Kw/Ps/Nm mit RaceChip Pro Tuning:

111 kW/ 151 PS/ 222 Nm

Kw/Ps/Nm Steigerung mit RaceChip Pro:

26%/ 26%/ 27%

Nu het 2e voorbeeld bij de 140pk Meriva B

Fahrzeugtyp:

Opel / GM Meriva B 1.4 ECOTEC

1364cm3/103kW(140PS)/200Nm

132 kW/ 179 PS/ 254 Nm

28%/ 28%/ 27%

Blijkbaar durven ze bij de 140pk Opel Meriva B nog verder te gaan, als de 120pk het zelfde als de 140pk zou zijn gingen ze toch ook tot de 179 pk of niet soms.
                  Deze tuner durft de 120pk versie niet verder omhoog te schroeven dan 151pk terwijl EDS tot 165pk schroeft.

De echte dare devil zet dan ook de voor de 140pk bedoelde software op de 120pk uitvoering van de Meriva B dan heeft die mooi meteen 179pk. :fy1 :thumbup
                  Dat scheelt dan mooi de aanschaf van een Opel Insignia OPC toch :wors

Deze bijdrage is niet bedoelt om jou keuze te lopen afkraken dit is alleen hoe ik erover denk.
                  Misschien heb ik het geheel bij het verkeerde eind maar ik zelf riskeer dit soort ingrepen niet.

Ik wens je veel geluk.

RIDEFREE66
                  Deelnemer

(Gamespel)

Om nu voor de 120pk versie te gaan om 600 euro te bezuinigen en dat je minder schakel bewegingen wil maken als reden opgeven is erg vreemd in mijn ogen.

600 euro verdampt tegen de extra’s die je krijgt bij de 140pk versie.

chromen uitlaat sierstuk die bij de 140pk zit betaal je bij de 120pk versie meer dan 100 euro voor, je kan hem natuurlijk ook bij Halfords kopen voor een koopje dat wel.
                    Uitlaat eindstuk van de 140pk is aangelast en heeft een grotere diameter doorgang.
                    veel grotere remschijven die op de 140pk zitten zal ook niet goedkoop zijn, hierdoor passen er geen velgen op die kleiner zijn dan 16 inch.
                    Als het inderdaad waar is dat de 120pk het zelfde toerental heeft bij diversen snelheden is het wel zo dat de 6 bak relaxter aanvoelt kwa overbrenging.
                    Ja, maar afwachten hoelang je plezier kan hebben van de 165 pk opvoer actie.
                    De opel Meriva B heeft ook een veiligheid ingebouwd in de standaard software die inhoud dat je een gereduceerd vermogen hebt zolang de motor nog koud is.

Tevens zal je naar mijn idee ook een ander uitlaat systeem nodig hebben en andere luchtfilter.
                    Standaard uitlaat van de 120pk heeft kleine diameter.

Waarom bied de firma EDS ook tuning katalysators aan misschien ook niet voor niets, weer 329 euro meerkosten.
                    Je kan het natuurlijk ook niet doen en het bij je standaard katalysator houden.

HJS Tuning Katalysator universal

EOBD Euro 3 / Euro 4
                    bis 180 PS / bis 1600 ccm
                    50 / 93 / 255 mm

329,00 EUR

incl. 19 % USt zzgl. Versandkosten

Gewicht: 1.80 KG

Dus aanschaf remus uitlaat systeem en K&N luchtfilter zal boven de 600 euro wat je hebt bezuinigt uit gaan komen.

Ongetwijfeld zal de turbo druk zijn verhoogt.

Bij problemen zal het lastig worden met de fabrieksgarantie naar mijn idee. :wtf

Antwoord Opel dealer zou dan kunnen zijn. :vertag

Tevens is de Opel Meriva B een auto die je koopt als je comfortabel wilt cruisen.
                    De hogere carrosserie vangt erg veel wind dus met hoge snelheid gaat hij zuipen.

Maar het vermogen met 45 pk omhoog schroeven blijft een prestatie dat geef ik toe.

Hieronder een voorbeeld van tuner Ingo Noak tuning tevens uit Duitsland die met soortgelijke software op ebay handeld.

1e voorbeeld is vermogen winst bij de 120pk Opel Meriva B

Fahrzeugtyp:

Opel / GM Meriva B 1.4 ECOTECH

1364cm3/88kW(120PS)/175Nm

111 kW/ 151 PS/ 222 Nm

26%/ 26%/ 27%

Nu het 2e voorbeeld bij de 140pk Meriva B

Fahrzeugtyp:

Opel / GM Meriva B 1.4 ECOTEC

1364cm3/103kW(140PS)/200Nm

132 kW/ 179 PS/ 254 Nm

28%/ 28%/ 27%

Blijkbaar durven ze bij de 140pk Opel Meriva B nog verder te gaan, als de 120pk het zelfde als de 140pk zou zijn gingen ze toch ook tot de 179 pk of niet soms.
                    Deze tuner durft de 120pk versie niet verder omhoog te schroeven dan 151pk terwijl EDS tot 165pk schroeft.

De echte dare devil zet dan ook de voor de 140pk bedoelde software op de 120pk uitvoering van de Meriva B dan heeft die mooi meteen 179pk. :fy1 :thumbup
                    Dat scheelt dan mooi de aanschaf van een Opel Insignia OPC toch :wors

Deze bijdrage is niet bedoelt om jou keuze te lopen afkraken dit is alleen hoe ik erover denk.
                    Misschien heb ik het geheel bij het verkeerde eind maar ik zelf riskeer dit soort ingrepen niet.

Ik wens je veel geluk.

Opp-el

Dank voor de antwoorden.

Maakt het met de “hedendaagse techniek” qua startsnelheid nog uit als je de 120PK Meriva een beetje stevig inrijd ?

Opp-el

Dank voor de antwoorden.

Maakt het met de “hedendaagse techniek” qua startsnelheid nog uit als je de 120PK Meriva een beetje stevig inrijd ?

RIDEFREE66
                        Deelnemer

vlot inrijden kan geen kwaad maar zaak is vanwege de turbo dat je na starten even 20 seconden laat lopen tevens voordat je de motor uit zet.
                          Doe je het niet kan je turbo vastlopen, je raakt zo aan deze gebruiksaanwijzing gewend.

RIDEFREE66
                          Deelnemer

vlot inrijden kan geen kwaad maar zaak is vanwege de turbo dat je na starten even 20 seconden laat lopen tevens voordat je de motor uit zet.
                            Doe je het niet kan je turbo vastlopen, je raakt zo aan deze gebruiksaanwijzing gewend.

Opp-el

Ik bedoel eigenlijk of de auto er nog steeds pittiger van wordt als je em vlot inrijd….. weet je dat ook ?

Hoe lang moet je dat 20 seconden wachten aanhouden… een paar weken ofzo ? :sleeping

Opp-el

Ik bedoel eigenlijk of de auto er nog steeds pittiger van wordt als je em vlot inrijd….. weet je dat ook ?

Hoe lang moet je dat 20 seconden wachten aanhouden… een paar weken ofzo ? :sleeping

RIDEFREE66
                                Deelnemer

Je moet dat met 20 seconden altijd aanhouden, een turbo kan in de soep lopen indien je de motor gelijk na het rijden uitzet.
                                  De meer de motor belast is geweest, bijvoorbeeld als je een flink stuk met heet weer 160 hebt gereden zou je nog langer moeten laten na draaien voordat je de motor uit zet.
                                  Vandaar dat sommige auto’s die snel zijn met een turbo zoals een subaru inpreza wrx een turbo timer hebben.

doe je dit niet kan de turbo vastlopen

Als je een auto pittig inrijd kan goed zijn maar meer brandstof kost het je wel

de 20 seconden is minimaal

RIDEFREE66
                                  Deelnemer

Je moet dat met 20 seconden altijd aanhouden, een turbo kan in de soep lopen indien je de motor gelijk na het rijden uitzet.
                                    De meer de motor belast is geweest, bijvoorbeeld als je een flink stuk met heet weer 160 hebt gereden zou je nog langer moeten laten na draaien voordat je de motor uit zet.
                                    Vandaar dat sommige auto’s die snel zijn met een turbo zoals een subaru inpreza wrx een turbo timer hebben.

doe je dit niet kan de turbo vastlopen

Als je een auto pittig inrijd kan goed zijn maar meer brandstof kost het je wel

de 20 seconden is minimaal

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.