schoonmaken c20xe onderblok

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) schoonmaken c20xe onderblok

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    CoupeetjeJr
    Deelnemer

heb even een vraagje,
      hoe kan ik het beste een onderblok van een c20xe schoonmaken die nog compleet in elkaar zit dus zuigers enzo er nog in maak kop er wel af
      en ook hoe ik de ontsteking en inlaat schoon moet maken

Vinci
      Deelnemer

Misschien mag je bij een (hobby) garage een spoelbak gebruiken? Dat gaat echt als de brandweer!

Of je koopt er zelf een:
        http://www.kapaza.nl/Auto_onderdelen/Diversen/25506104/SPOELBAK_ONDERDELENREINIGER_INH_CA_145_LTR.html

Heb zelf met zo’n ding gewerkt waar op de pomp uitgang een slang met holle borstel was gezet, werkt heel erg fijn!! Maakt alles brandschoon!

CoupeetjeJr
        Deelnemer

zo´n spoelbak hebben we wel maar zonder ontvetter erin
          maar is dit dan ook de enigste manier om het schoon te krijgen en aangezien de kop er al af is en ik zo min mogelijk troep en ontvetter in het blok wil krijgen

Vinci
          Deelnemer

Ik zou geen betere manier weten met een onderblok waar de hele handel nog in zit. Wil je niet met water op gaan zitten neem ik aan?

Bas_nl
            Deelnemer

Is het niet gewoon een idee om de kop er terug op te schroeven met de oude pakking en bouten zodat ie weer netjes dicht zit. Alle gaten waar geen water en vuil mag komen vol stoppen met papier / plastic en dan goed afplakken met ductape.
              Dan is het een kwesite van een bus ontvetter halen bij de automaterialen zaak, inspuiten en af spuiten met een hogedruk reiniger of stoom cleaner. Een stoom cleaner werkt natuurlijk het beste om dat daar al heet water uit komt wat het vet al enigzins oplost en het water onder hoge druk staat.
              Als je dat met een beetje beleidt doet moet dat toch wel lukken.
              Oh en de inlaat schoon maken gaat prima in de vaatwasser. Dat heb ik zelf ook gedaan alleen wel zorgen zodra die afwasmachine klaar is dat je het spruitstuk eruit haalt. Anders wordt de vriendin/vrouw/moeder boos. Ons mam kon er namelijk niet mee lachen toen ze een spruitstuk tussen de vaat vond :D

CoupeetjeJr
              Deelnemer

Wat is de beste ontvetter om te halen bij de automatrialenzaak ?
                en het inlaat in de vaatwasser word me moeder niet blij mee denk ik ;)

Bas_nl
                Deelnemer

Een paar bussen remmenreiniger doen het ook goed maar ik heb zelf een keer voor een 1200 blokje schoon te maken, een blauwe rechthoekig metalen bus van comma gebruikt. Als er veel vet op zit kan je dat hier mee flink inkwasten/spuiten en dan laten inwerken. Dan komt het vet/vuil er redelijk vanaf. Het is absoluut geen wondermiddel maar het werkt wel redelijk.
                  Daarna goed afspuiten en eventueel met wat remmenreiniger inspuiten en schoonwrijven. Ik denk dat alles dan wel redelijk vet vrij is.

calibart16v
                  Deelnemer

Stinkt wel maar ik heb gewoon benzine gebruikt wat nog in een gedemonteerde benz. tank zat.
                    Gaat super haha.
                    ja gewoon met een afwasborstel, mijn blok was nog wel dicht.

Dennisman
                    Deelnemer

Dasty ontvetter van de wibra superspul dat maakt echt alles schoon,en het ruikt ook nog lekker.
                      3 liter flacon voor 6 euro.

Ik heb m’n zuigers er ook in gehad en met een half uur weer als nieuw,wel na gebruik goed afspoellen en in spuiten met wd40.

Vinci
                      Deelnemer

Ovenreiniger schijnt het ook goed te doen…

KadettGSI

Ik gebruik altijd gewone benzine, werkt perfect.. Maar wel uitkijken als je een roker bent, anders kan je mss binnenkort een reactie posten bij sleutelblunders:P

jason

origineel gepost door Dennisman
                            Dasty ontvetter van de wibra superspul dat maakt echt alles schoon,en het ruikt ook nog lekker.
                            3 liter flacon voor 6 euro.

Ik heb m’n zuigers er ook in gehad en met een half uur weer als nieuw,wel na gebruik goed afspoellen en in spuiten met wd40.

dasty :thumbup:thumbup:thumbup

CoupeetjeJr
                            Deelnemer

heb het gedaan met thinner of wasbenzine hij is nu mooi schoon

Fearless
                              Deelnemer

Wat je iig niet moet doen is het blok schoonspuiten met de hoge druk reiniger en hem vervolgens een paar weken laten staan.

Toen ik mn kop er later af trok zaten de zuigerveren vast geroest in de wanden. Heb daar heel wat schuurpapier overheen moeten halen voordat dat weer netjes was.

bd.
                                Deelnemer

[rquote=1903024&tid=135882&author=Fearless]Wat je iig niet moet doen is het blok schoonspuiten met de hoge druk reiniger en hem vervolgens een paar weken laten staan.

Toen ik mn kop er later af trok zaten de zuigerveren vast geroest in de wanden. Heb daar heel wat schuurpapier overheen moeten halen voordat dat weer netjes was.
                                  [/rquote]

mag toch hopen dat je niet je cilinderwanden hebt lopen schuren met een schuurpapiertje :o ?

Fearless
                                  Deelnemer

dat blok iig wel ;)
                                    Heeft altijd daarna nog perfect gelopen met goeie compressie.

Ik weet wel dat het niet de juiste bedoeling was, maar toch…
                                    Was weer een leermomentje voor mij iig.

Heb laats netjes gehoond in mn Xe toen ik nieuwe zuigerveren plaatste…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.