Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › Schone start door: Error wissen? Of ECU reset?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2015 om 15:25 #17274087
Ik kwam er achter dat er in OpCom een ECU RESET functie zit, waar een security code ingevuld moet worden om dat te doen. Dat is dus heel wat anders dan de ERROR CLEAR functie die bijvoorbeeld fouten als P130 wist.
Wat is het exacte verschil tussen die ECU RESET en ERROR CLEAR?
Reden van die vraag zijn zaken als:
1) Moet ik na een ECU RESET de transponders opnieuw inleren om uberhaupt weer te kunnen starten? (Het zendertje voor de sloten gebruik ik zo wie zo niet meer, maar de transponder heb ik nodig om geen problemen met de startblokkering te krijgen.)
2) Is de ECU RESET de functie die het “leerproces” opnieuw in gang zet en heb ik die nodig als ik nieuwe lambda sensoren plaats?
3) Kan ik na het vervangen van lambda sensoren volstaan met ERROR CLEAR, of is een ECU RESET beter?Wat op mij erg verwarrend overkomt is dat ik op een “Blauw blue-tooth chinees kastje” met het telefoon programma “Torque Pro” soms zogenoemde “grijze fouten” zie staan met de opmerking dat er iets met de ECU moet gebeuren om die weg te krijgen, dan wel dat er heel veel foutloze ritten nodig zijn om het “vanzelf” te laten verdwijnen.
Ik heb dus net een nieuwe lamdasensor, maar ben nog niet helemaal uit de problemen, en wil het inleergedrag van de motor regeling helemaal schoon en van voor af aan beginnen. Wat moet ik dan doen?
4 november 2015 om 16:10 #18300930ecu reset = motor start niet.
4 november 2015 om 16:15 #18300931En wat moet ik doen als ik het leerproces opnieuw wil starten, met factory settings als default startpunt?
4 november 2015 om 16:18 #18300932niks, elke keer ecu start met factory settings.
4 november 2015 om 16:25 #18300933Zit die functie “ecu start met factory settings” ergens in OpCom?
4 november 2015 om 16:26 #18300934nee, dit is standard in ecu.
4 november 2015 om 17:26 #18300935Ook de Tech2 heeft dese functie niet.
Testen ECU kan alleen met een andere ECU
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 november 2015 om 17:32 #18300936Volgens mijn “Chinees blue-tooth kastje” heeft de ECU een geheugen waarin hij o.a. opslaat welke fouten er zijn, en hoeveel goede ritten er al gepasseerd zijn zonder dat de fout zich heeft herhaald. Sommige fouten zouden daardoor vanzelf weer kunnen verdwijnen, maar ook “langzaam” terug keren. Er wordt gesuggereerd dat het lampje voor sommige foutjes lang niet altijd onmiddellijk aangaat, maar alleen als ze herhalend voorkomen.
Ik vroeg me af of zo’n geheugen inderdaad bestaat, en hoe je het kunt schoonvegen.
4 november 2015 om 17:36 #18300937Ik heb laatst met het chinese kastje (een blauwe elm327 mini) foutcodes gewist bij een Z18XE.
gaf netjes aan dat de codes gewist waren.
Maar bij uitlezen met de OPCOM stond deze code er gewoon nog in..verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 november 2015 om 17:46 #18300938Ja dat soort bedoel ik…….Mijn chinees kastje laat codes ook wel eens in grijs zien en zegt dan “Grijze codes vergen een ECU aktie om ze te verwijderen, of N maal een foutloze rit”
Het motor management lampje is dan uit. De fouten staan in het Torque Pro programmatje in drie kleuren:
Rood (Lamp is aan)
Groen (Lamp is uit, maar er valt hier wel iets te wissen)
Grijs (Lamp is uit, maar er is iets aanwezig dat Torque Pro zelf niet kan wissen)
Niets (Alles is 100% afwezig)Er wordt dus ergens iets onthouden, en op verschillende niveaus van “urgentie”
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.