Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Schommelende temp meter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2010 om 10:17 #17224383
Allereerst een bijzonder goedemiddag allemaal.
Aangezien dit mijn eerste bericht is zal ik me eerst even kort voorstellen.
Ik ben William Verblauw en rij nu een kleine 10 jaar opel, vindt het prima auto’s en ben er zeer tevreden over. Goeie auto voor een goeie prijs.
Ik heb onlangs een Vectra 1.9 CDTi station gekocht uit juni 2005. Bevalt zeer goed, wat een bak. Alleen zag ik pas dat de temp meter (motor) niet goed werkt. Het duurt vrij lang (ca 20 min) voor hij wat aangeeft. Maar komt dan niet boven de 75-80 graden, als ik met meer toeren ga rijden loopt hij op, zo 80 a 90 graden en als ik dezelfde toeren hou of minder loopt hij weer af. Hij schommelt dus nogal, terwijl het in principe constant zou moeten zijn toch?
Weet iemand wat dit kan zijn en dan het liefst ook wat ik er aan kan doen? Ik heb weinig tot geen verstand van motoren, dus hou het aub begrijpelijk.Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.
Gr,
William
6 augustus 2010 om 10:50 #17708566Goedemiddag,
Allereerst welkom hier!
Ik heb zelf een Vectra C 2.2 DTR en ik had hetzelfde als wat jij omschrijft. Ik ben naar de garage gegaan en daar bleek het de sensor te zijn, de kosten waren rond de 20 EURO. Bij deze motor was het mogelijk om de sensor los te vervangen, dat is niet bij alle types. Nu is hij weer helemaal goed.
Grtz
Vincent6 augustus 2010 om 11:18 #17708567Welkom.
Thermostaat blijft open staan.
Moet vervangen worden. Kosten 85 euro (of 55 non branded via GM tunigparts hier op de site).(Sensor zit in thermostaat dus is niet los te vervangen)
6 augustus 2010 om 11:41 #17708568Je bent niet de enige, zie ook mijn post over temperatuur Z19dt.
Ik heb ook precies hetzelfde. Echter bij mij is hij na 10 min wel op 80 graden en loopt op tot 85 bij hogere toeren.
6 augustus 2010 om 13:15 #17708569idd de thermostaat die defect is. Is wel lastig om bij te komen, egr koeling moet er ook af
6 augustus 2010 om 13:50 #17708570Zo ver ik weet hoeft alleen de accu en accu bak er uit, dan kom je er gewoon van de zijkant bij.
(Bij een 150pk versie)
6 augustus 2010 om 17:41 #17708571Een bijzonder goedeavond.
Onwijs bedankt voor de snelle reacties die ik tot nu toe gekregen heb!! Weet iemand ook zeker of je er ook via de zijkant bij kan, na het verwijderen van de accubak, bij de 120pk versie? Die heb ik inderdaad.
Nogmaals thanks voor de reacties.Gr,
William
6 augustus 2010 om 17:47 #17708572Welkom hier.
Kan je idd gewoon bij via de zijkant. Accu hoeft er zelfs niet uit, maar als je wat ruimte wilt hebben is het wel aan te raden.
Zoals Yzf1rk zei , kost bij de dealer zo’n 80 euro !
Suc6
7 augustus 2010 om 06:52 #17708573origineel gepost door speaker
Welkom hier.Kan je idd gewoon bij via de zijkant. Accu hoeft er zelfs niet uit, maar als je wat ruimte wilt hebben is het wel aan te raden.
Zoals Yzf1rk zei , kost bij de dealer zo’n 80 euro !
Suc6
Hiervoor ben ik ook naar de dealer gegaan.
Die vroeg dus € 190,–
Toen heb ik het bij een garage laten doen die veel met Opel doet maar geen dealer is en die vroeg € 120,-suc6
Cees7 augustus 2010 om 06:58 #17708574ja inclusief er op zetten Cees?
het losse onderdeel kost toch niet zoveel
7 augustus 2010 om 07:50 #17708575Neej , hier bij de Opel dealer kost zo’n ding echt maar 74 euro !!
( bij Autoparts vragen ze er 150 euro voor )190 euro zal wel incl monteren zijn !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.