Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › schommelend toerental koude motor 30E L-jetronic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2014 om 17:22 #17263679
Zoals de titel vermeld schommeld bij koude motor het toerental van mijn 3 liter blokje met L-jetronic nogal. Gevolg is dat ik de stationairschroef wat verder moet open zetten omdat hij anders afslaat. Werkt prima, maar bij warme motor draait hij nou 1200rpm. Niet echt wenselijk. De luchtschuif bovenop het thermostaathuis zou toch bij koude motor er voor moeten zorgen dat hij wat hoger in toeren blijft?
Alle slangenklemmen en vacuum zaken zijn volgens mij in orde. Remreiniger bij de injectorrubbers zorgt niet voor andere loop van de motor…
Wil die schuif iig eens vervangen en kijken wat het effect is, maar wil even peilen wat jullie mening is.
30 januari 2014 om 18:52 #18211232Heb jij je onstekingsmoment wel eens af gesteld met een stroboscoop?
Check ook eens (nogmaals) bv je luchtinlaat rubberen slang op scheuren. Je luchtfilter op vervuiling
Afwijking in het signaal van je luchtmassameter kan ook.
CO-afstelschroef kan ook verkeerd staan.
Zomaar wat dingetjes.
Hoor het wel suc631 januari 2014 om 07:40 #18211233@klasse1985 wrote:
Heb jij je onstekingsmoment wel eens af gesteld met een stroboscoop?
Check ook eens (nogmaals) bv je luchtinlaat rubberen slang op scheuren. Je luchtfilter op vervuiling
Afwijking in het signaal van je luchtmassameter kan ook.
CO-afstelschroef kan ook verkeerd staan.
Zomaar wat dingetjes.
Hoor het wel suc6Thanx for the reply :)
Slangen zijn allemaal grondig geïnspecteerd voor montage. Daarnaast de remreiniger test gedaan bij de injectoren (wil er tzt nog wel nieuwe rubbers in hebben, dan is het allemaal perfect) maar geen verschil in loop. Daarnaast met de strobe bij de krukas pulley de boel afgesteld. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet exact weet hoe veel de krukasstreep voor het streepje van het distributiehuis moet staan. Zit nu naar schatting 5 graden er voor bij stationair, met de vacuumvervroeging afgekoppeld.
CO gaat komende week worden afgesteld, moet nog een niet lekker sluitende koppeling tussen uitlaatspruitstuk en voorpijp zien op te lossen.
Maar heeft iemand nog een tip hoe je met de strobe kan bepalen hoeveel graden de ontsteking staat? Bij sommige blokken heb je een gradenboogje bij het vliegwiel of krukaspulley, bij de C30NE helaas niet…
31 januari 2014 om 12:13 #18211234Indien je een econoom meter hebt kan daar een storing inzitten…had ik ook namelijk.
Als je het slangetje lostrekt en hij loopt hoog maar gelijkmatig stationair dan zit daar het euvel.Ik heb het opgelost door een heel klein gaatje in dit slangetje te prikken (je econoom meter werkt dan nog gewoon)
maar het schommelen is meteen weg.1 februari 2014 om 02:24 #18211235Die meter heb ik :) morgen maar eens proberen.
2 februari 2014 om 09:33 #18211236Losgetrokken, en inderdaad hogere loop. Alleen met dat gaatje creeer je toch valse lucht? Wat is de achterliggende gedachte? Is de econometer intern dan lek oid? Hogere loop is wel stabiel bij koude motor…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.