schokkerige zafira 1.8 cosmo

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) schokkerige zafira 1.8 cosmo

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    beek64

Beste forum leden,

Ik ben nieuw! Heet Jan en rijd al bijna 25 jaar opel. Vorige maand heb ik mijn zafira A 1.8 (10/2000) ingeruild voor een Zafira B 1.8 cosmo (9/2006) met 40.000 km op de teller.

In vergelijking met de oude Zafira vind ik dat nieuwe zafira erg zenuwachtig reageert op het gaspedaal. Bij het wegrijden en schakelen is het moeilijk om dit lekker soepel te laten lopen. Je moet heel duidelijk met de koppeling en het gas spelen om soepel weg te rijden en te schakelen.

De opel monteur heeft een stukje gereden maar vond het probleem niet duidelijk. Hij heeft de motor aan de computer gezet en alles opnieuw ingesteld. Op mijn verzoek heeft hij het stationair toerental iets verhoogd.

Ik rijd nog steeds niet lekker ontspannen en erger me aan het schokkende rijgedrag.

Heeft iemand ervaring met deze klachten? Wie weet waar de oorzaak ligt. Kan het ook et de koppeling te maken hebben (iets wat ik niet denk). Ik ben benieuwd naar reacties. Alvast bedankt

Groet, Jan

stillekracht
      Deelnemer

Het schokkend wegrijden van de 1.8 komt vaker voor, ik moest in het begin ook er wennen, maar heb het inmiddels onder de knie.
        en door het spelen met het gas en de koppeling ervaar ik het nu niet meer.

Sjaako

Mijn Zaf A 1.8XE heeft dit ook. Ik weet niet of dit dezelfde motor is, maar bij mij is het helaas gewoon een eigenschap hiervan.

Helaas went het bij mij nooit…

cloguk

Beste Zafira rijders

Komt deze klacht vooral voor wanneer de motor koud is?

CS

beek64

Beste cloguk,

Het komt zowel voor bij een koude en warme motor. Bij een koude motor misschien iets meer.

Groet, Jan

AstraElvis
              Deelnemer

geen last van maar heb dan ook een automaat…..

rensie73
                Deelnemer

2.0 diesel heeft dit ook

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.