Schokkerig rijgedrag bij koude motor, en inhouden?

Forumindex Forums Modellen Astra Schokkerig rijgedrag bij koude motor, en inhouden?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248082
    some1_eddy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 February 2009

      Ik ben sinds +- 2 weken in het bezit van een Astra G Coupé 2.2-16V.. (Benzine)
      Nu is het mij opgevallen dat de auto schokkerig rijd met een koude motor, als de motor koud is rijd ik alleen met lage toeren (max 2000) en ik trek rustig op.
      Het lijkt wel een beetje alsof de motor steeds bijna afslaat gewoon onder het rijden.
      Zodra de motor een beetje warm is rijd hij direct normaal.

      Hoort dit gewoon zo? of is er iets aan de hand?
      Hij loopt stationair verder mooi, als de motor koud is loopt hij met iets hogere (+-1100) toeren, en zodra hij warm is draait hij met +- 700-800 toeren.

      Volgens mij houd de motor ook een beetje in, als ik soms wel eens een straal gas geef en dus hard op trek, trekt hij tot de 3500 toeren wel redelijk op, en na de +-3500 spuit hij opeens weg.
      Hij is tot de 3500 ook wel snel genoeg, daar niet van.. maar er zit wel verschil tussen.

      Eventueel kan ik er wel een filmpje van maken.

      Ik weet niet als dit zo hoort bij deze motoren, vandaar even een vraag :)

      #18012370
      tim106gti
        Lid sinds:
        16 September 2005

        Tsja, dit kan van alles zijn natuurlijk. Wellicht een EGR of bobine die niet helemaal top meer is. Het kan ook een sensor zijn die niet goed meer werkt. Bijvoorbeeld de LMM.

        Ik zou eerst eens een oliewissel doen met Forte Motor Flush en het brandstofsysteem eens reinigen met Forte Gas Treatment of Fuel System Cleaner. Daarna naar onze oosterburen en de wagen eens goed warm stoken en doorblazen.

        Ik heb zelf ook de Z22SE en ben er erg tevreden over. Ik rij koud ook niet boven de 2500 RPM. Met koude motor rijdt elke auto minder fijn dan goed op temperatuur.

        #18012371
        some1_eddy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 February 2009

          Heb net een filmpje gemaakt van het optrekken, 3 filmpjes, 1 in de 1e versn. en 1 in de 2e, en 1 in de 3e.
          Het ligt denk ik aan mij dat hij niet gelijkmatig op trekt, zal wel het gevoel zijn.
          Als ik naar de tellers kijk gaan ze volgens mij gelijkmatig omhoog.

          Binnenkort krijgt de Coupé toch een beurt, dan zal ik de motor ook gaan reinigen enz, en ik laat de hele auto compleet nakijken.. dus evt zien we dan wel als er wat naar boven komt.

          #18012372
          Mr-T-Opel-Astra-G
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 August 2011

            Hou er wel rekening mee dat het een 2.2 motor heeft en hij lagere toeren behoudt, en ook op toeren moet komen om goed tot zn recht te komen.

            #18012373
            some1_eddy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 February 2009

              @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

              Hou er wel rekening mee dat het een 2.2 motor heeft en hij lagere toeren behoudt, en ook op toeren moet komen om goed tot zn recht te komen.

              ‘T zal wel wennen zijn, was eerst een turbomotor gewend.. :P (Audi A4)

              #18012374
              Mr-T-Opel-Astra-G
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 August 2011

                Ja, dan spreken we ook over appels en peren, DaBok (collega en mede forum lid) rijdt een 2.0 G OPC. En meldt het zelfde, je moet hem op toeren houden… maar dan wel 120 rijden op 3500 toeren :)

                #18012375
                some1_eddy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 February 2009

                  Soms een keer lekker in de toeren jagen is ook geen straf voor mij :)
                  Ach, hij rijdt verder super en ook in de lage toeren komt hij snel genoeg vooruit.

                  Als ik precies 120 op de teller rijd maakt de motor 3200 toeren, hij pakt hem dan ook snel genoeg op om even snel in te halen. :thumb

                  De 1e volle tank is er inmiddels weer doorheen, heb 1:11 gereden en heb toch vaak een keer flink doorgetrokken… ik kan er mee leven! :)

                  #18012376
                  Mr-T-Opel-Astra-G
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 August 2011

                    zeker niet slecht.. onder barre omstandigheden lust die van mij er ook wel wat van. En ik ben nogal pittig met mn 1.6 16v. Maar dat vindt ie niet erg hoor! spint als een tevreden katje!

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.