schokkende/stotterende motor bij indrukken koppeling

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum schokkende/stotterende motor bij indrukken koppeling

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    hendrikusvs

Beste Opel rijders,

Sinds kort merk ik in mijn auto wat dingetjes op die volgens mij niet helemaal kloppen. Ik rijd in een Vectra B X1.8XEI.
      Zodra ik de koppeling indruk om naar een andere versnelling te gaan en het toerental terug loopt naar stationair zakt ie altijd iets verder onder de 1000 toeren. Dan voel ik het wat schokken en loopt het toerental weer op naar het stationaire niveau. Daarnaast gebeurd het bij het starten een enkele keer dat het toerental wat op en neer wiebelt en dat ik een paar schokjes voel.

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? Bij voorbaat dank :D

sjoerdie
      Deelnemer

ik denk dat je je gasklephuis schoon moet maken.

tamiya
        Deelnemer
          hendrikusvs

Bedankt voor de info!

Zal de boel eens goed reinigen :D

hendrikusvs

Helaas doet hij het nog steeds, een tijdje geleden heb ik het gasklephuis schoongemaakt. Hele tijd geen probleem gehad, nu begint het weer alleen nog niet zo erg als voorheen. Wat mij opvalt, is dat hij het nu alleen maar doet wanneer ik de ecc/airco aan heb. Zodra deze niet aan staat is het geen probleem. Ook heeft hij de afgelopen week een paar keer moeilijk gedaan bij het starten, vreemd gebeurde voorheen nooit.

Daarnaast maak ik me zorgen omdat mijn vectra anders aan voelt dan voorheen. Zodra ik 115 km/uur of meer rijdt, begint mijn stuur toch aardig te trillen. Voorheen begon dit niet eerder dan bij de 145km/uur ongeveer. Niet dat ik zo hard rijd :angel Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Lemmens
              Deelnemer

Dat ie wat lager stationair gaat lopen als de aircopomp aanspringt is normaal. Geen reden tot paniek in ieder geval. Als ie ‘t zonder airco niet doet, dan is er verder niks aan ‘t handje. Gewoon laten zoals ‘t is.

Trillen van je stuur kan zijn doordat je ergens een gewichtje bent kwijtgeraakt op een wiel. Soms vliegen ze eraf, soms heb je een malloot die het leuk vindt die dingen van auto’s te verwijderen. Dat is op te lossen door je wielen opnieuw te laten balanceren. Vaak beginnen bandenboeren met uitlijnen. Uitlijnen zou ik vooralsnog niet aan beginnen, tenzij je iets aan het onderstel hebt gedaan (vervangen / gewijzigd), er geen gebreken aan het onderstel te vinden zijn en je banden 100% goed zijn. Ik heb één keer de fout gemaakt in m’n leven een goed rijdende en sturende auto uit te laten lijnen ‘omdat dat heel ernstig nodig was’. Sindsdien was er niets meer mee aan te vangen. Absurd slecht rijgedrag, bandenslijtage en gerammel van links naar rechts. M’n auto stuurt en rijdt nu strak, dus niemand komt aan dat onderstel. ;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.