schokkende koppeling

Forumindex Forums Modellen Astra schokkende koppeling

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274830
    versace1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 October 2007

      hallo allemaal,

      als eerst de beste wensen voor 2016 !

      het is een enige tijd geleden dat ik advies heb gevraagd voor mijn Astra G.
      misschien ook wel positief. :)

      het probleem zit zo, sinds een lange periode heb ik last van de bekende schokkende koppeling.
      het schokken bij optrekken vanuit stilstand werd minder door op te trekken met weinig gas en koppeling sneller op te laten komen.

      echter de afgelopen periode valt dat niet mee, vooral niet als je ineens door een file stil staat en weer langzaam wil optrekken, remmen, enz.
      lijkt dan of het je eerste rijles is, dan bokt ie heel erg of schokt de hele auto.
      waarschijnlijk zijn de veren van de koppelingsplaat versleten of misschien zelfs een gebroken ?

      ik neem het de Astra niet kwalijk, want ik ben net de 300.000 km gepasseerd. :thumb
      het is voor mij de eerste auto die ik zonder hele hoge kosten, met normaal onderhoud (banden, remblokken, uitlaat, enz) op de 300.000 km heb gekregen.

      maar nu beginnen de ouderdomskwaaltjes te komen…

      de distributieriem, waterpomp en thermostaat moeten nu ook weer vervangen worden.

      heeft er iemand een adresje waar je goedkoop onderdelen kunt bestellen ?

      de goedkoopste onderdelensite die ik momenteel kan vinden is Mister auto.
      via Ebay.de ben ik door de verzendkosten niet goedkoper uit.

      ter informatie, ik heb een Astra G 1.6 SZR 3 deurs eind 98.

      twijfel of ik zal laten repareren gezien de kilometerstand… afgelopen 2 jaar zijn er wel nieuwe onderdelen op gezet.

      dus ik weet wat ik heb en met andere auto’s is het tegenwoordig een grote gok of je iets betrouwbaars koopt.

      #18306942
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Eerste gedachte van mij bij de titel:
        Ja hoor weer een smallblock motor met bibberende koppeling.

        En inderdaad, een smallblock 1.6 motor met trillende koppeling.

        Let goed op, met de Bolk koppeling heb je kans dat dit probleem of slippende koppeling je in de nabije toekomst krijgt.

        Ik zou toch voor LuK Valeo of Sachs kiezen.

        Trillen komt inderdaad door versleten veren in de koppelingsplaat, en word veregerd door het vochtige weer.

        Ik heb hetzelfde met mijn Corsa diesel van 1999 waar de 1e koppeling nu 357.500km meedraait.

        Ik heb me er bij neergelegd.
        Voordeel van de diesel is dat je de koppeling zo zonder gas bijgeven kan laten opkomen zonder dat de motor afslaat.
        Vooralsnog kom ik al rammelend en bibberend op gang.

        Maar de motor (en koppeling en vliegwiel weer vochtvrij is). eenmaal warm is het probleem bijna weg en kan ik (vrij) normaal wegrijden.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18306943
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          mijn koppeling trilde ook bij wegrijden ( astra G Z16XE 2004 ) heb hem toen in zijn 3 gezet met handrem erop en toen laten optrekken tot ik de koppeling rook, sindsdien geen last meer van gehad

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.