Forumindex › Forums › Modellen › Astra › schokkende astra bij constante snelheid
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 november 2012 om 20:13 #17252903
Hallo,
Mijn Astra G heeft de vervelende eigenschap om bij een constante snelheid nogal te schokken.
Voornamelijk bij een toerental tussen de 2000 en 2300 rpm is in z’n 5 ongeveer 80km/h. Daaronder en erboven is er niets aan de hand.Het gaat hier om een astra G sport uit 1999 met een 2.0 x20xev motor. Hij heeft nu 131000 km gelopen.
Ik heb de bougies en brandstof filter reeds vervangen en het gasklephuis gereinigd, dit op aanraden van 3 verschillende automonteurs van 3 verschillende bedrijven.
Het reinigen van het gasklephuis heeft heel even geholpen maar het probleem is weer terug.Ik heb ook al een paar keer van die injectiereiniger van wyns door de benzine gegooid en ook dit gaf heel even resultaat, dwz het werd een stuk minder.
Ik zit zelf nog te denken aan de EGR of een verstopte einddemper.
Wie heeft er een passende oplossing voor?
Ik lees namelijk wel meer soortgelijke problemen maar niemand geeft aan wat het probleem nou eigelijk is en of het opgelost is.Ik heb de auto nu vanaf juni en begin er nogal moedeloos van te worden. Mijn vrouw rijdt er het meest in en is ondertussen al bijna zover om hem weer in te ruilen (voor weer een BMW ) maar ik wil hem ( nog ) niet kwijt.
HELP
21 november 2012 om 20:14 #18075385ook de stappenmotor gedeeld, en gaatje opgeboorrd van het gasklephuis??
Willem
21 november 2012 om 20:17 #18075386Stappenmotor niet gedeeld, wel los gehad en zover mogelijk gereinigd, gaatje niet opgeboord, wel opengemaakt ivm verstopping.
21 november 2012 om 20:19 #18075387Moet er wel bijzeggen dat de slang vanaf het kleppendeksel naar het gasklephuis vol smurrie zat.
21 november 2012 om 20:35 #18075388Slang naar het gasklephuis volgeblubberd, en jij wil er 15w40 van kroon in drukken!!!
Zou ik niet aan beginnen..gaatje in de gasklep opboren naar 1,5 a 2mm
Stappenmotor splitsen en goed gangbaar maken (vooral electrische deel dat gaat vast zitten)
hier staat een omschrijving: viewtopic.php?f=150&t=157603Eventueel Kleppendeksel inwendig schoonspuiten met remmenreiniger en vervolgens even invetten met WD40 (niet in de gaten prikken met een schroevendraaier, dan kan je het deksel weg smijten
mocht er een olie afscheider gemonteerd zitten in de slang vanaf Carter naar kleppendeksel, deze verwijderen en een normaal 90graden slangetje terugplaatsen..
Willem
21 november 2012 om 21:39 #18075389Gebruik al jaren in mn ford’s toyota, bmw’s ( 4 en 6 cilinders ) en opels (4 en 6 cilinders) die olie en ik heb er geen problemen mee. Word ook ieder jaar ongeacht de kilometers gewisseld. en ziet er tot op heden altijd nog goed uit. Als jij denkt dat het niet goed is, wat adviseer je dan voor deze motor? x2.0xev?
Aangezien ik de auto nog maar een paar maanden heb weet ik natuurlijk niet wat voor olie er altijd in gegooid is.
Zal van het weekend eens kijken of ik de tijd kan vinden om de stappenmotor nog eens te bekijken.21 november 2012 om 21:45 #18075390Moderne motoren hebben kleinere retour kanalen, en dus is het zaak om de juiste viscositeit te gebruiken..
deze is voor deze motor volsynthetische 5w40 olie..
verder heb ik samen met enkele garagisten die ook kroon verkochten slechte ervaringen met dit merk, ivm zwarte sludge in het Carter en daardoor vertopte oliezeef, en dus geen oliedruk meer..
Betrof verschillende merken, maar dartussen ook 2 opel motoren 1x een V6 uit een omega, drijfstanglagers eruit gelopen door dit geintje, en een x20XEV motor..
de omega v6 kreeg ieder jaar trouw verse olie en filter (reed tussen de 10.000 en 15.000km per jaar)
Ik heb al menig V6 opegemaakt, maar bij degene die ik zelf in onderhoud hebm nog geen zwarte sludge aangetroffen..
wel een Carter gereinigd van een VW 1600 welke er lang over deed om oliedruk te krigjen bij koude start.
reinigen carter en verse valvoline erin was dat probleem over, de beste man deed m ieder half jaar (rond de 12.000km) verversen met Kroon10w40 semi synt. incl filterde auto rijdt nog zonder problemen (5jaar verder..)
zorg eerst maar eens dat ie weer goed gaat rijden..
Willem
21 november 2012 om 21:53 #18075391@wim-v6 wrote:
Moderne motoren hebben kleinere retour kanalen, en dus is het zaak om de juiste viscositeit te gebruiken..
deze is voor deze motor volsynthetische 5w40 olie..
verder heb ik samen met enkele garagisten die ook kroon verkochten slechte ervaringen met dit merk, ivm zwarte sludge in het Carter en daardoor vertopte oliezeef, en dus geen oliedruk meer..
Betrof verschillende merken, maar dartussen ook 2 opel motoren 1x een V6 uit een omega, drijfstanglagers eruit gelopen door dit geintje, en een x20XEV motor..
de omega v6 kreeg ieder jaar trouw verse olie en filter (reed tussen de 10.000 en 15.000km per jaar)
Ik heb al menig V6 opegemaakt, maar bij degene die ik zelf in onderhoud hebm nog geen zwarte sludge aangetroffen..
wel een Carter gereinigd van een VW 1600 welke er lang over deed om oliedruk te krigjen bij koude start.
reinigen carter en verse valvoline erin was dat probleem over, de beste man deed m ieder half jaar (rond de 12.000km) verversen met Kroon10w40 semi synt. incl filterde auto rijdt nog zonder problemen (5jaar verder..)
zorg eerst maar eens dat ie weer goed gaat rijden..
Willem
Bedankt.
Zal het zeker in overweging nemen.
Zal eerst eens de stappenmotor onderhanden nemen en het gaatje opboren.
EGR zal niet het probleem kunnen zijn?21 november 2012 om 22:04 #18075392normaal niet bij deze motoren..
willem
22 november 2012 om 05:50 #18075393@wim-v6 wrote:
normaal niet bij deze motoren..
willem
OK bedankt. Zal er nog eens een blik op werpen.
2 maart 2013 om 09:39 #18075394Het heeft even geduurt maar hier nog een reactie op de voorgestelde maatregelen nav het schokken van mijn astra g.
Stappenmotor delen en gaatje opboren in het gasklephuis heeft niet geholpen. De auto schokt nog steeds tussen de 2000 en 2500 rpm. De motor loopt bij dit toerental ook niet lekker soepel.
Ik heb het idee dat het de ene keer erger is dan de andere. Ik heb ook de slang van het kleppendeksel naar het gasklephuis vervangen ( was poreus ) maar helaas geen verbetering.
Mijn gedachte gaat nu uit naar de bobine omdat deze aan de voorkant ietsjes openstaat. Wellicht dat hij wat doorslaat. Ik heb zoiets nl ook wel eens met een motorfiets gehad en dan loopt ie ook niet lekker.
Iemand nog een ander idee?3 maart 2013 om 14:35 #18075395Dat zou dan heel goed kunnen, als deze open staat kan de vonk wegslaan ivm er geen isolatie op de plek is waar deze open staat.
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.